[Retroid] Dizzy és a Pier Solar
Eddig 16 hozzászólás
Stinger
2012. November 25.
Sunday 17:30
Gondoltad volna, hogy a rég elfeledett színes Atari handheld, a Lynx máig masszív közösségi támogatást élvez? Pedig így van, sőt olyannyira működik a dolog, hogy a Zaku címre hallgató lökött shooter hamarosan meg is jelenik, méghozzá a PenguiNet gondozásában, amelyet a Super Fighter Team ültet majd át fizikai formába: tizenhat, az Atari Lynx teljesítményéhez mérten szépen illusztrált pályán folyik majd a lövöldözés, amelyet fotók formájában, a sztori, a szereplők és a zenei aláfestés mellett a projekt hivatalos oldalán lehet megtekinteni. A csapat megadja a módját, a 4Mbit-es cartridge mellé 31 oldalas színes-szagos kézikönyv, és ízlésesen kialakított papírtok is dukál majd az 50 dolláros adományért cserébe, ha a játék a sokszorosító műhelyek felé.



Egyébként az Atarinál maradva igazán örvendetes, hogy a közösség, akárcsak a Dreamcast, vagy a NES esetében is, a mai napig él a gépekben rejlő lehetőségekkel: ha a kiadók és a nagy játékgyárok már letettek a platformról, a fókusz a rajongókra, és a 3rd party fejlesztőkre, garázscsapatokra szegeződik. Ennek egyik hozománya az Asteroids nyomdokain haladó Space Rocks is, így ha anno szeretted az inspirációs forrásként szolgáló lövöldözős játékokat, ez is tetszeni fog neked. Darrel Spice, Jr (aki a játék egyedüli programozója, mellesleg az AtariAge egyik szerzője) még történetet is kreált a játékhoz, amelyben a naprendszer kartográfus felderítő hajó pilótájaként egy ismeretlen aszteroida-mezőbe tévedve kell a veszélyt rejtő csillagtörmelékek között lavírozni -azonban hogy ne legyen ennyire könnyű a dolog, hősünket még a gaz xenofób idegenek is kispécizték, így ellenséges hajókat, illetve magna-aknákat zúdítanak a mit sem sejtő játékosra. A cucc első ránézésre is az igényesebb homebrew produktumok közé tartozik – a játék ráadásul 32K-n helyezkedik el, így az animáció, az effektek és a grafika is majdhogynem túllépi az öreg 2600-asban rejlő hardveres korlátokat – főleg mikor kétjátékos módban nyüstöljük a gépet, vagy belépünk a hipertérbe… További finomság, és a retro-témájú művészi hajlamot felmutató olvasók körében is biztos tetszést elnyerő dolog az a pályázati kiírás is, amelyet a hivatalos formában is megjelenő játékprogram borítótervére írtak ki a srácok: a november 11-ei zárásig több, mint ötven pályamunka érkezett, amely (a kiválasztott nyertessel együtt) most mind megtekinthető az AtariAge kapcsolódó fórumtopikjában. Nem egyet tudnék elképzelni közülük poszter nagyságú változatban a nappali falán…



Hogy ne csak a régmúlt idők konzoljairól essen szó, íme az újjászületett Amiga Facebook oldala, és egy új Amigás logikai/ügyességi játék, a Balance Blox, amelyben lehulló számokkal kell egyensúlyban tartanunk az alsó lécet. A három, egyforma színű kocka egymás melletti, vagy feletti formációja esetén az adott egység eltűnik, persze vigyázni kell, mert az eltérő számú blokkok bizony más és más súllyal rendelkeznek, így az egyensúly hamar felborulhat. Ötletes és jópofa, ráadásul a speciális szín-oszlop-sor eltüntető pluszokkal még izgalmasabbá válhat a játék. A megjelenés egyelőre csak Amigára van tervbe véve, de könnyen elképzelhető, hogy iOS és Android platformokon is napvilágot lát majd a Balance Blox (a Demo .lha formátumban elérhető a projekt download szekciójából, a teljes játék mindösszesen 5 EUR-ba fáj… az Amiboing oldalán található verzió PowerPC alapú Amigákra íródott, ezért kipróbálásra a szélesebb körben támogatott Android verziót ajánljuk - letöltés: Google Play-on keresztül ITT)



Természetesen a Kickstarter is dübörög, cirka egy év alatt a nagy lehetőséggé nőtte ki magát a garázscsapatok, illetve a játékipar nagymesterei körében: öreg motorosok, ifjú tehetségek, akiknek csak az anyagi támogatás szükséges egy régi álom megvalósításához, gyakorlatilag mind jelen vannak már az online projektfinanszírozó oldal segítségével. a Retroid által kiválasztott egyik reményteli vállalkozás egy korábban már bizonyított csapat jelenleg is futó projektje – a 16bites korszak egyik kiemelkedő Megadrive-os csillagként befutott Pier Solar, amely korának egyik legkiválóbb és legterjedelmesebb szerepjátékának számított. A szakma és a rajongók is elismerő véleménnyel díjazták a kiváló munkát, amely egyik sajátossága a szokatlanul nagy (64Mbit) tárhelyet igénylő mivolta (összehasonlításképpen: a kor átlag címei 12Mbites cartridge-okon jelent meg, még a legnagyobb tárhelyet igénylő Super Metroid is “csak” 24Mbit-et igényelt a rivális SNES-en), illetve egyedi alapötlete és megvalósítása volt. Az unikumnak számító Pier Solar több, mint ötven órányi szórakozást, háromszáz helyszínt, 800-nál is több NPC-t, és felfedezésre váró feladatok/kincsek egész hadát kínálja a játékosnak egy olyan, egyedinek számító játékmenetben, amelyben egyszerre akár öt karaktert is csatarendbe állíthatsz, ha a játék HD-ra felhúzott változata eléri a kitűzött 139.000 dolláros finanszírozási küszöböt: minden esélye megvan rá, a screenshotok alapján tényleg fantasztikusan néz ki, így mindenképp megéri azt a 15 dollárt, amennyiért már a tied lehet az Xbox Live Arcade verzió. Külön pozitívum, hogy a Pier Solar öt nyelvű, digitálisan feljavított, kicsiszolt változata PC-re, Macintosh-ra, Linuxra és [SEGA DREAMCAST-ra] is megjelenik – aki bővebben érdeklődik a téma iránt, a projekt Kickstarter oldalán alaposabban utánajárhat minden idők egyik legjobb SEGA RPG újjászületésének.



A Humans Must Answer kicsit más műfaj: leginkább csak stílusa miatt passzol bele a Retroid jellemvilágba, ugyanis a klasszikus 2D shooterek népszerű táborát erősítő produkcióról van szó: az elkövető ráadásul az ex-S.T.A.L.K.E.R gárdából verbuválódott új Sumom Games, amely független stúdióként fejleszti a játékot Kijevben. Az alapítók, Denis Matveenko és Eugeny Yatsuk egész elborult történetet találtak ki az egyébként egész tetszetős Steam-re szánt játékhoz: a főszereplő nem más, mint egy intelligens csirkék által vezetett űrhajó, akik a galaxis felfedezésére indulva velünk, emberekkel kerülnek szembe – mi persze azonnal ellentámadásba lendülünk, így szegény páráknak egyből masszív seregekkel és robot drónokkal kell megküzdeniük, mielőtt elérhetik céljukat, a naprendszer közepét. A játék érdekességei közé tartozik a fegyverek variálhatósága, a hajó számtalan átmeneti és végleges mütyűrökkel való fejlesztési lehetősége, amelyhez számtalan, a pályákon fellelhető rejtett bónusz járul hozzá – masszív, és mindent elsöprő gigászi bosszok, valamint robbanások közepette. A 2013-ra datált shooter már relatíve a spájzban van, a Humans Must Answer Steam Greenlight oldalán egy látványos trailer, és további infók várják a lelkes közönséget.



Ha nem tudod, merről fúj a Dizzy sorozat, annak csak két oka lehet: vagy ifjú titán éveidet taposod, vagy csak nem voltál aktív játékos a ’80-as évek végéhez közeledve. Pedig az ügyességi-logikai játékok eme koros képviselője anno az európai piac egyik legnépszerűbb képviselője címet is birtokolta, amely az akkori Codemasters egyik legjobban futó sorozata volt. A tojás-szerű figura általában barátait, családját kényszerült sorozatosan megmenteni a gaz Zaks mágus fogságából, amelyhez jellegzetes, tündérvilág-szerű körítésben, bonyolultabb logikai ügyességi feladványok sokaságával kellett megküzdenie a lelkes játékosoknak. Az Oliver-ikrek alkotta sorozat 1987-es Dizzy: The Ultimate Cartoon Adventure megjelenése óta nyolc folytatást, és az alapsztorihoz kapcsolódó több spinoff epizódot is megélt, mielőtt a kilencvenes évek elején végérvényesen nyugdíjba vonult – ám az évek alatt jelentős rajongótábort épített ki maga mögött, ahol az aktív közösség elvétve még a mai napig portolgatja az egyes epizódokat valamilyen népszerű platformra. Dizzy-apóval egyébként szinte minden akkoriban népszerű számítógépes és konzolos gépen (lsd: Wikipedia) találkozhattál, hiszen az eredetileg Amstrad CPC és Sinclair ZX Spectrumra fejlesztett kalandjáték C64-re, Amigára, Atarira, de később valamilyen játékgyűjtemény részeként PC-re, NES-re, Sega Game Gearre, de még Megadrive-ra is megjelent. Népszerű, színes, és jópofa játékmenete még a mai kor játékosait is megihleti, így nem csoda, hogy az egykor Interactive Studios alapító tagjaiként ismert Oliver-ikrek is beálltak a Kickstarter projektek előnyeit kihasználó oldschool fejlesztők táborába: a Dizzy Returns húsz esztendő után tehát ismét visszatérhet, ráadásul nem Remake, hanem egy teljesen új epizód formájában, ahol a kor technikai színvonala mellett új kalandok, fejtörők, szereplők és helyszínek várják majd a játékosokat. A Blitz Gamessel karöltve ehhez csupán 350K font és jó adag képzelőerő szükséges (feltéve, hogy az urak sikeresen megtalálják az egyensúlyt a manapság már hardcore-nek számító játékmenet, és a jelenleg elfogadott challenge igények között…). ps.: Vajon a Codemasters oldalán található tojástartó mire utal?

[3] sadddam
Nov 28., Wednesday 15:24 #16
látom drágáljátok a "hivatalos" amiga (os4/x500-1000) vonatra a jegyet. van pedig egy sokkal elérhetőbb lehetőség is 2012-ben nexgen amigázni:
akit egy kicsit is érdekel egy modern amigás rendszer (életstílus), annak tudom ajánlani, hogy "szarérhugyér" szerezzen be egy régi PPC G4-es PowerMac-et, töltse le ingyen a MorphOS iso file-t, tesztelje le a Macen, ilyenkor demo módban fut, majd ha tetszik neki, lehet regisztrálni.
a PowerMac-eken - ill. Mac mini G4 és Powerbook G4-en is - futó MorphOS jelenleg a legfejletteb, legkompatibilisebb és legrégebbóta fejlesztett amiga rendszer - aminek csak a neve változott. és sokkal, de sokkal olcsóbban lehet megszerezni/kipróbálni (utóbbi ha van már g4-es maced, akkor ingyenes), mint a kvázi hivatalos oldalt. az is jó, de aki nem diehard amigás és egyben brandrabszolga, annak öszintén nem annyira éri meg. főleg, hogy (szubj. és obj. is) a morphos 98%-ban mindenben jobb/fejlettebb.
"mindenki a maga tehetségének a tojása!" - ismeretlen asm programozó szakmunkás, XXI. sz.
[3] sadddam
Nov 28., Wednesday 15:14 #15
el se hiszem, amiga, ráadásul os4 a gamer-en. meg egyáltalán a mai mainstraim médiában thx, jó meglepetés volt.
amiga rulz foreva! (és egy jóideje már morphos rulz as well
"mindenki a maga tehetségének a tojása!" - ismeretlen asm programozó szakmunkás, XXI. sz.
[36] kiső
Nov 26., Monday 17:21 #14
Válasz Stinger (#11) üzenetére
Tényleg aranyárban vannak sajnos. Nekem tökéletesen megfelel a feltuningolt A1200-asom arra amire néha használom, mert azért csak "féltem" a veteránomat.
Ja, és tényleg hihetetlen dolgokat tud még mindig az oprendszer. Volna mit tanulni a konkurenciának.
Nov 26., Monday 10:13 #13
Tyű, ez a Pier Solar ez nagyon csigáz... fenébe, hogy dec 5-el lejár a funding...
let the sun never blind your eyes
[14] MagicT
Nov 26., Monday 9:51 #12
A Pier Solar érdekel, nézegettem a Megadrive/SegaCD second head árakat, de annyit nem ér nekem... XBLA kiadás biztos szép lesz HD-ban, de ha megveszem Dreamcast-re fogom - tipikusan az a játék, ami "ott" kell hogy díszelegjen dobozos DVD/CD kiadásban
kapcsolat: magasvaritamas@freemail.hu
Nov 25., Sunday 23:50 #11
Válasz Paragon (#6) üzenetére
Így van, ennek megfelelően frissítettem is az ide vonatkozó bejegyzést az Androidra szánt változat letöltési linkjével.

Kiső: amúgy a mai napig megéri Amigát használni, főleg ha sikerül hozzájutnod a megfelelő alaplapokhoz, amelyekre installálható a legújabb AmigaOS... a baj ezekkel a komplett szerelt gépekkel az, hogy vagy csillagászati áron van, vagy mindenhol elfogyott a gyártott készletmennyiség.

Lehetséges Amiga Mini gépeket vásárolni a Commodore USA-tól, de azok nem PowerPC alapúak - az aCube gyárt komplett PC-ket (mint pl. az AmigaOne 500), illetve alaplapokat, amelyek köré már építhető olyan PC, amire Amiga OS-t lehet telepíteni...link itt: KATT!
A Youtube-on pedig számtalan olyan videó van, amely bemutatja, miért jó még mindig ez a rendszer.
"Cerberus. Humanity First." | Twitter/XBLive/NNID: StingerHU | 3DS FCode: 1779-1409-5762
[36] kiső
Nov 25., Sunday 21:38 #10
Válasz Paragon (#9) üzenetére
Köszi. Paula hangjától mindig elolvadok. Hihetetlen hogy 85-ben ilyen technika volt egy számitógépben. Hol volt ettöl a pécé te jó ég! Sajnos igazságtalan a világ, mert az Amiga halt ki.
[5] Paragon
Nov 25., Sunday 20:57 #9
Válasz kiső (#7) üzenetére
Pár újabb cím a komolyabbak közül m68k alapú gépekre:
Tracker Hero KATT!
Mr. Beanbag! (beta) KATT!
[36] kiső
Nov 25., Sunday 20:49 #8
Válasz Warhawk (#3) üzenetére
Dizzy-t én is csiptem még C64-en, de a harmadik rész után már kissé eröltetett volt.
120 millió? Lehet lesznek benne licenszelt kocsik azért ennyi.
[36] kiső
Nov 25., Sunday 20:45 #7
Válasz Paragon (#4) üzenetére
Basszus 2. Akkor az A1200-asom nem kap ajándékot.
[5] Paragon
Nov 25., Sunday 20:20 #6
Válasz Stinger (#5) üzenetére
...és ebben az esetben érdemesebb lesz várni inkább az iOS/Android változatokra.
Nov 25., Sunday 20:17 #5
Válasz Paragon (#4) üzenetére
Valoban arra keszult, x86os x64-es architektúrán nem fut...
"Cerberus. Humanity First." | Twitter/XBLive/NNID: StingerHU | 3DS FCode: 1779-1409-5762
[5] Paragon
Nov 25., Sunday 20:12 #4
Válasz kiső (#2) üzenetére
Már amennyiben van Power PC alapú, OS4-es Amiga géped (X1000 vagy Sam440ep), mivel a Balance Blox tudtommal arra készült és nem classic Amiga gépekre (és ilyen alapon WinUAE-n sem fog futni).
Nov 25., Sunday 19:56 #3
Tökre elviselnék egy Dizzyt, nemrég a mobilos kiadással is jót szórakoztam. De 120millió Ft egy olyan összeg, amit nehéz komolyan venni egy ilyen játéknál. Lehet is látni, hogy nagyon nem jön a pénz.
nope
[36] kiső
Nov 25., Sunday 18:56 #2
Basszus! Lehet közel húsz év után megint Amiga játékot veszek.
[1] abluxirum
Nov 25., Sunday 18:50 #1
A Fantasy World Dizzy nagy kedvenc volt. Jó lenne egy mai újragondolás.
Friss hírek

ps4 1189 | [Nyerd meg!] Hunt: Showdown (PS4)

Karácsony, újév, farsang - a Gamer365 nyereményjátéka nem áll le! Teljes verziós játékokért játszhatsz mindenféle platformon! Nyúl és kacsaszezon, csak épp egy kicsit másképpen - Playstation 4-en indulhat a vadászat a Hunt: Showdown nyereményünknek köszönhetően!

21 | Gamer365 Podcast 2020 február

Visszatér a Gamer365 Podcast, amely a 2020-as szezont csendes témák között lavírozva nyitja. Ezek közül felbukkan a Half Life 2, a VR és a Streaming szolgáltatások jelenlegi állása, valamint beszélgetünk a Sonic kapcsán a kedvenc videojátékos filmadaptációkról is.

25 | [mcmacko] Control: öt pont, amitől plafonra mászom

Megszámlálhatatlan mennyiségű GOTY díj, egekbe szárnyaló finnek, kövér értékelések a sajtó hasábjain. A Control tényleg megcsinálta a 2019-es évet, és sokunkat is – azonban az elégedettség tükre mögött lehet egy alternatív dimenzió is. Ide néztünk most be.

1 | Borderlands 3: földöntúli románc

Bemutatkozott a második DLC. Közeleg a Steames megjelenés.

2 | Apex Legends: garantált javak

Jövő héten jön az új limitált idejű event.

11 | [Nézd élőben] Baldur's Gate 3 leleplezés

21:00 órakor kezdés, addig is érjétek be öt kiszivárgott screenshottal.

pc 0 | Comanche: nyílt béta, szabad légifolyosók

A hétvégén felpörög a rotor és suhan a levegő-levegő rakéta.

0 | Méretes traileren mutatkozik be Ary

Platformer a PS2-korszak szellemében.