A Bungie megerősítette azt, hogy az ősszel megjelenő Halo Reach tartalmazni fog egy Firefight módot - sőt, a csapat ennél tovább ment, és alaposan felturbózta az opciót az elődhöz képest.
A Firefight mód az ODST-ben debütált, és a legfőbb probléma vele kapcsolatban az volt, hogy nem lehetett a szokásos matchmakinggel csapatot szerezni. A Bungie tanult a leckéből, és ezúttal természetesen lehetőségünk lesz idegenekkel, a Reach matchmaking rendszerén keresztül csapatot verbuválni a játékhoz.
A Firefight egészen komoly evolúción megy keresztül, és a Bungie tonnányi kusztomizációs lehetőséget kínál. Több játékmód (a normális mellett a sok-sok rakétával operáló Rocket fight és a Generator Defense is szerepel), komplex beállítási lehetőségek a hullámokban érkező szörnyek fajtájának, viselkedésének, mennyiségének, az általuk használt fegyverek módosítására - mindezek mellett speciális fegyverek és eszközök (visszatér a Halo 3-ból ismert ledobható pajzs-generátor is) is elérhetőek lesznek.
Az IGN igen komoly írást közölt erről a játékmódról (amely ITT olvasható), és szintén náluk négy videó is részletezi azt (1, 2, 3, 4).
És itt van a hivatalos trailer a Firefight módhoz: