[Teszt] Anna

Anna

Gamer3652012.11.06. 09:45

Se szeri se száma a minőségi indie játékoknak, a horror műfaj népszerűsége pedig a független fejlesztők körében is töretlen népszerűségnek örvend. Ennek a borzongás iránti rajongásnak az eredménye a Scratches, a Pathologic és a Penumbra trilógia nyomdokait követő Anna is, melyet a nemrég lecsengett halloween szellemében vettünk górcső alá.

Az Anna egy belső nézetes point and click horror-kaland, amely az emberi elme legsötétebb bugyrait kívánja feltárni. Az olasz Dreampainters első játéka nem kevesebbet ígér, mint egy olyan 3D-s környezetet, amely a főhős egyre romló mentális állapotát tükrözi, a történet pedig a cselekedeteitől függően háromféleképpen is végződhet. Rettegésünk színhelye egy elhagyatott fűrészmalom az olasz Alpok egy eldugott szegletében. A névtelen és amnéziás főhős rémálmaiban már számtalanszor járt e festői szépségű helyen, ahová élete szerelme, Anna hívogatja, mígnem a valóságban is felkeresi, hogy újra lássa a titokzatos nőt és szembenézzen saját sötét múltjával.

A romos, bedeszkázott ablakú épület előtt állva máris szembesülünk az álleejtően szép grafikával. Az elénk táruló táj élénk színei és idilli szépsége miatt olyan valószerűtlen, mintha egy álomban járnánk. A malom belseje a szűkös szobákkal sötét és fojtogató hangulatot áraszt, a becsavarodó főhős egyre szürreálisabb hallucinációi miatt pedig idővel teljes átalakuláson megy át. A falakon bizarr ábrák jelennek meg, egyes tárgyak változtatják a helyüket vagy a semmiből jelennek meg, eközben pedig Anna szól hozzánk, múltbéli párbeszédek foszlányainak lehetünk fültanúi, és olyan hátborzongató zörejektől rezzenünk össze, mint a padlódeszkák nyikorgása, vagy egy közvetlen közelünkből hallatszó sikoly. Az Annából árad a sötét, okkult atmoszféra, és a környezet valóban produkál olykor egészen váratlan dolgokat. Mindettől némiképp elüt a melankólikus zenei aláfestés, ami inkább megnyugtató, semmint rémisztő, de persze ezredjére bármi idegborzolóvá válik.

Kár, hogy annyira semmi sem idegborzoló, mint a fejtörők. A játékidő 3 óra körül mozog, de ez nagyban változhat annak függvényében, mennyit görcsöl a játékos a logikát gyakran teljes mértékben mellőző feladványokkal, amelyek megoldásához legtöbbször semmiféle segítség nincs. A játékban van beépített súgó rendszer, de alig működik, így sokszor hiába nyomkodjuk a H gombot, hősünk csak megjegyzi, hogy nem jut eszébe semmi. Két megoldás van: az ember vagy birka türelemmel végigpróbálja az inventoryban található összes tárgyat az összes interakcióra alkalmas tárgyon és felületen, vagy idegösszeomlást kap és keres egy végigjátszást a neten. A legrosszabb az, hogy általában fogalmunk sincs, mit miért csinálunk, a fejtörőkkel való szenvedés pedig nem csak a félelemérzetet kapcsolja ki, de teljesen céltalan is, mert alig segít megérteni a teljesen zavaros történetet. Az extrák között .pdf fájlként megtaláljuk a főszereplő naplóját, mely próbál ugyan némi fényt deríteni az előzményekre, ám sem ez, sem a gyatra angol fordítás nem segít a rejtélyek eloszlatásában.

Bosszantó technikai gondok is rontják az összképet. A framerate ingadozik, az egér a legkisebb érzékenységi szinten is hiperérzékeny, a főmenü pedig Escape helyett az F1 lenyomásával érhető el, amit magától úgysem talál ki senki. Arra szintén magunktól kell rájönnünk, hogy a jobb egérgomb lenyomásával Penumbrásan mozgathatóak egyes tereptárgyak, ám a fizika bizarr viselkedése az olyan szimpla feladatok végrehajtását is megnehezíti, mint egy ajtó kinyitása. Némi pixelvadászattal is számolnunk kell, mert egyes tárgyak használatánál nagyon nem mindegy, hová klikkelünk, már ha egyáltalán megtaláljuk őket a sok hasonló kacat között a sötétben. A tárgymenü a kelleténél egyszerűbb lett, használata kissé nehézkes, és még egy mobiltelefont is tartalmaz, amit egész idő alatt sosem fogunk használni.

A hangulatos tálalás, a nyomasztó, misztikus légkör és az ijesztő pillanatok mögött egy közepesnek is alig nevezhető kalandjáték van félig megvalósított ötletekkel, gondolkodás helyett hajtépésre ösztönző fejtörőkkel, a rövid történet végére érve pedig éppen csak az nem derül ki, hogy ki is az az Anna. A kezdeményezés örvendetes, a végtermék azonban jó szívvel csak a mazochista kalandoroknak ajánlható.

A teszt olvasónk, bloggerünk, és egyben Mondós kolleginánk, Siklara tollából származik!

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

14 órája
2

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

22 órája
10

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

1 napja
13

Heti megjelenések

2 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

3 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

4 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

4 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

5 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

6 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

6 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

6 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

7 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

7 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

7 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

8 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

8 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

9 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

9 napja
21

Heti megjelenések

9 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

2024.04.13.
14

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==