[Teszt] LittleBigPlanet Vita

LittleBigPlanet Vita

mcmackoGéczy Attila2012.09.26. 18:00

Sokszor sírunk, hogy a videojáték ipar fuldoklik. Ötletek nélkül tocsogunk a folytatásokban, és szinte semmi innovatív nem történik, csak és kizárólag a prezentáció, a körítés pumpálása, dúsítása van mindig terítéken. A shaderek és scriptek korszakában Media Molecule-ék hozták a frappáns választ a fenti kesergésre: a LittleBigPlanet minden ízében elvarázsolta a Playstation 3 tulajokat, akik az első rész megjelenésének idejében éppúgy vártak valami nagy durranást, mint most, a PS Vita nyári böjtjébe belefáradt rajongói.

Alkoss, játssz, oszd meg! Ez volt a jelmondata az eredeti LBP-nek, amely nem kisebb feladatra vállalkozott, minthogy a kreativitásunkat egy mókás platformer díszleteivel varázsolja elő belőlünk. A Vita epizód nem tör tradíciót, inkább besűríti az esszenciát. Egyjátékos kampány? Pipa! Többszereplős lehetőségek a vezeték nélküli hálózaton keresztül? Az is itt van. Brutális mélységű, mégis könnyedén kezelhető pályaszerkesztő? Ezt sem hagyták ki a Media Molecule-t váltó Tarsier és Double Eleven munkatársai. A LittleBigPlanet Vita semmivel sem tartalmaz kevesebbet, mint a nagygépes társai, sőt a felvonultatott lehetőségek összessége kézikonzolon még döbbenetesebbnek tűnik, mint korábban.

Zsákfiú története persze most sem bonyolultabb egy darab cérnánál, de a hangulat kicsit borongósabb. Carnivalia lakóinak életét egy megzakkant bábjátékos mesterkedései dúlják fel, a fonál felgöngyölítése pedig Zsákfiúra hárul. Kedves, de zaklatott figurák, színes világok és egy életre kelt játékdoboz összes elemének kavalkádja biztosítja, hogy az LBP sztorimódjának a pályái emlékezetes hullámvasútként égjenek be a memóriánkba. A feelinget itt-ott Tim Burton szelleme is körbelengi. Zsákfiúnak (főleg a játék vége felé) mintha csak egy elvarázsolt gót-mesében kellene helyt állnia, hogy megmentse a napot - a maradéktalan jókedv és derű soha nem egyértelmű a LittleBigPlanet Vita egyjátékos kampánya során.

Játékmechanika tekintetében a készítők követték a Vita-fejlesztők kézikönyvének szabályait. ”Vedd az eredeti ötletet és turbózd fel a mozgásérzékelős szenzorok és érintőképernyők lehetőségeivel!” Az LBP pályáin nem egy olyan elem van, amit saját manipulálásunkkal kell megpiszkálnunk, így formálva hidat a szakadék fölött, vagy épp így röpítve égbe a kis Zsákot. Nehézség szempontjából túl nagy dolgokat nem kell várni a designtól, a hardcore-t viszont a zsilliárdnyi összegyűjthető cuccal elégíti ki a játék, melyek összekotrása nemigen fog két-három nap alatt sikerülni. Hozunk egy példát: egy felvett matricát elviszünk egy korábbi pályára, majd a megfelelő módon történő háttérbe illesztésével új utak is megnyílhatnak. Ezzel a backtracking és az állandó visszatérés lehetősége is kívánatos lesz egy igazi gyűjtögető lélek számára.

Drop-in/Drop-out. Azaz ugorj be a játékba és hagyd el, amikor szeretnéd. A LittleBigPlanet Vita verziója tudja és ügyesen mondja fel a kurrens multiplayer játékok leckéjét. Aktív hálózati kapcsolat esetén a térképen mindig mutatja a program, hogy épp hány Zsákember koptatja az adott pálya terepét, a gép pedig automatikusan felajánlja a becsatlakozást egy üres helyre. Az más kérdés, hogy vannak, akik nem szívesen fogadnak minket - ez a probléma a barátlistásokkal történő játékkal kiküszöbölhető. Minijátékok? Az LBP ebből is fel van készülve, a többjátékos mód lehetősége, valamint a leaderboard listák állandó jelenléte minden sarkon versengéssé vadíthatja a kellemes esti lazulást.

Bár a vizualitás stílusát már kielemeztük, érdemes pár szót említeni a Vita verzió grafikai nívójáról, amely érezhetően szűkebb tereken dolgozik, mint a HD epizódok, mégis szinte semmit sem veszt a szemkápráztató mivoltából. Az LBP Vitánál nem túlzás kijelenteni: itt van az első második generációs Vita játék, amelyek egy lépéssel tovább viszi a korábbi színvonalat. Élmosás, fény-árnyék-bump effektusok tömkelege teszi szinte CG-szerűvé Zsákfiunk kalandját, a kis Oled képernyőn pedig még ütősebb az összhatás. A zenék-hangok aranyosak, fülbemászóak, de nem jelentenek katartikus élményt. A beszélő hősök száját viszont gyakran hagyja el zabálnivaló duma és halandzsa.

Túlzás - nem túlzás, az LBP szerkesztő módjai mindig is példaértékűek voltak az ergonómiai megvalósítás és kiaknázható mélységek kényes arányát tekitve. LBP pályát/minijátékot még soha nem volt ennyire egyszerű összeeszkábálni - köszönhetően a multitouch képességű érintőképernyőnek. Új textúrát szeretnél? Fotózz a nagyvilágban! Új elemeket rajzolnál? Két gesztúra az ujjbegyeddel és máris kész a forma! A játék szinte meg sem jelent még, a közösségi, letölthető pályák száma máris figyelemreméltó volt, a gondos fejlesztői szűrésnek, szelekciónak köszönhetően pedig nem nehéz jópofa és megkukkantásra érdemes pályákat összevadászni. (Persze sok szemét is van, de a könnyű alkotási lehetőség magával vonja az igénytelen darabok megjelenését.) Az igazán elhivatottak több mint hatvan betanító lépésen juthatnak túl, amíg minden csínját-bínját ki nem tanulják a szerkesztőnek.

*Bár negyedik alkalommal fogjuk meg Sackboy kicsi kezét, még mindig nem érezzük elcsépeltnek a LittleBigPlanet érzést. Főleg azért nem, mert továbbra is maximális műgonddal, szakértő hozzáállással nyúlnak a planétához az alkotói. A Vita egyik zászlóshajójaként erős őszi kezdést mutat ez a megjelenés - kívánjuk, hogy a kasszáknál is érezhető legyen a minőség elismerése.

Továbbra sem atomprecíz, negyedjére már a spanyolviaszt sem találja fel - de annál szórakoztatóbb, tartalmasabb, és könnyen kezelhető LittleBigPlanet epizód lett a Vita verzió. Ez lesz az a cím, ami tömegekhez viszi el a gépet? Ebben nem vagyunk biztosak, de ha már Vita tulaj vagy, kár lenne kihagynod!*

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

20 órája
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

1 napja
8

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

1 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

2 napja
13

Heti megjelenések

3 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

4 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

5 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

5 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

6 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

7 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

7 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

7 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

8 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

8 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

8 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

9 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

9 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

2024.04.15.
21

Heti megjelenések

2024.04.15.
2

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==