[Teszt] Adidas miCoach

Adidas miCoach

mcmackoGéczy Attila2012.09.10. 18:10

Régóta tesztelek Kinect játékokat, és igyekszem mindig eljutni addig a pontig, amíg rá nem jövök az adott program irányításának csínjára-bínjára. Sokszor olvastam már sok helyen, hogy "ez a játék nem működik", "azt sem lehet normálisan irányítani", satöbbi. A Kinect esetében bizony előfordul, hogy rá kell érezni és meg kell tanulni (mondhatni el kell sajátítani) az adott program kezelésének fortélyait. Nagyon kevés esetben találkoztam ténylegesen működésképtelen játékkal.

A Kinect fitnesz-felhozatalát erősítő Adidas miCoach sem totálisan működésképtelen. Csak éppen egy technológiai fércmunka, amely olyan amatőr megoldásokkal operál, amitől az edzés élménye elveszik, a program pedig rövid távon diszfunkcionálissá válik.

Pedig az ígéretek nem ezt sejtetik. Már csak az Adidas licensznek is garanciát kellene nyújtani arra, hogy itt valami forradalmi dolog készül, amely megreformálja az otthoni edzések stílusát. A borítón szereplő személyi edzők között olyan sport csillagok találhatók, mint az aranylabdás Kaká, Dwight Howard vagy Jessica Ennis, a program dobozát kibontva pedig rögtön két DVD pottyan az ölünkbe. A szoftver ráadásul csatlakozik az Adidas miCoach kampányához, amelyhez külső személyi hardveregységet, honlapot, okostelefon applikációt és ki tudja még mennyi huszonegyedik századi okosságot lehet hozzárendelni, hogy az izzadás élménye egyedülállóan érdekes és izgalmas legyen.

A menübe lépve is temérdek dolog fogad minket. Lehet egyéni edzésnaplót tervezni, és ezek alapján végigmenni a gyakorlatokon. Vannak fókuszált gyakorlatok, különböző testrészek erősítésére, állóképesség javításra, és konkrét sportokhoz kapcsolódó tréningekhez. A sportokhoz kapunk közepesen izgalmas, és közepesen kivitelezett minijátékokat is, melyeket az edzés szakaszai között dob be a játék, mintegy jutalomként. A statisztikai nyomonkövetés és loggolás példaértékű, a konkrét gyakorlatok pedig izgalmasak, már csak azért is, mert jó részükkel nemigen találkoztunk még életünkben. Hol lehet itt a baj?

Igazából még a prezentáció sem indokolná a teljes elutasítást. Oké, hányadék módon vannak előre rögzített CG hátterek elé vágva a figurák, és a saját beillesztett képünk is ritka gagyi módon jelenik meg a tévében. A hangok néha elcsúsznak, a sztárok pedig láthatóan kellemetlenül érzik magukat a szerepükben. Az igazi kálvária viszont ott kezdődik, amikortól nekünk kellene a rivaldafénybe kerülni.

Beröffentjük az első bevezető gyakorlatsort, a gép pedig a talajgyakorlatok miatt a padlóra tessékel minket. Nyújtás a talajon, kobra, lábemelés, könnyített fekvők... A sziluettünk épp hogy benne van a képben, a Kinect pedig vagy érzékel bennünket, vagy nem. Nosza, újrakalibrálás - nézzük mi történik. A helyzet nem változik, gyakorlatilag az össze-vissza hadonászással előbb húzza be a mozdulatot a gép, mint a rendes lekövetéssel. Nappali minimális átrendezése következik, 2.5 méterrel a tévé előtt már majdnem elérem az “optimális” távolságot, de persze a “good” pozíció is jól hangzik a kalibráció során. A Kinect viszont lefele alig lát továbbra is. Másszunk fel a kanapéra. A játék itt már a teljes testem látja, de lebegek a virtuális tatami felett úgy egy jó méterrel. A mozdulat persze így nem értékelhető. Sebaj polcoljuk alá a kamera állványának a hátsó felét, így kicsit lejjebb lát a gépszem. Hirtelen eltűnök, a Kinect sehogy nem akar észrevenni, az újrakalibrálásig sem jutok. Ekkor már dühös vagyok, és körbe-körbe pörgök a földön, próbálom magam az eredeti állapotban, “good” kalibráció szerint tartani magam és utánozni a primitívnek tűnő lábemelést - sikertelenül. Az első naptárban jelölt edzésem sem tudom teljesíteni.

Nem nagyon volt olyan pillanat a tesztelői pályafutásom során, amikor a játék korongját üvöltve dobtam volna ki a negyedik emeletről - most ez majdnem bekövetkezett. (Liquid úgyis dühösebb lenne, ha megtudná, mi történt a tesztpéldánnyal...) A program a kalibráció során nem bólogat a Kinecttel, sőt követni sem követi a játékost. (Ezt akármelyik más finteszprogram tudja, ahol talajgyakorlatok vannak - lásd például UFC.) Két gyakorlat között, ha bármit matatni akarunk a menüben, akkor fel kell állni, mert a jobbra-balra húzós menük nem dinamikusan a kézhez vannak rendelve, hanem a képernyő egy fix pozíciójához... és sorolhatnánk a hasonló bakikat. A miCoach egyszerűen egy olyan fejlesztőtársaság kezéből pottyant ki, akik nélkülözték az alapszintű ergonómiát, és a nagy Move-Kinect platformközti fejlesztésben elfelejtették a Kinect igényeire szabni a technológiai apróságokat. Sajnos ezek az apróságok megölik mindazt az erőfeszítést, amit egyébként a program minden más aspektusába sikerült beletenni.

*A miCoach-ot így nem tudjuk jó szívvel ajánlani senkinek. Elképzelhető, hogy egy óriási nappaliban, 3-4 méterre a képernyőtől működik, de a jelenlegi formájában, a kalibrációs rendszer által “jó” távolságnak minősített pozícióban bizonyos részei diszfunkcionálisak a játéknak. Arról nem is beszélve, hogy minden jó ötlet mellé társul egy ocsmány, otromba fejlesztői húzás, ezzel pedig olyan skizofrén állapotba csuklik a miCoach, ami úgy látszik 3-4 játék után a Lightning Fish sajátjává válik. (Ugye emlékszünk pl. a Mel B-s rettenetekre...)

Blama ez és gyalázat - nem is kicsi. Csodáljuk, hogy miként juthatott ez keresztül az Adidas minőségi rendszerén. A jó ötleteken végignézve pláne szomorúság tölthet el bennünket. Negyed óra szenvedés után viszont legalább már azt értjük, hogy miért érzik magukat furcsán a bőrükben a játékhoz szerződtetett szupersztárok.

Adidas fanboyok, miCoach kütyü-tulajok és Kaká őrültek is kerüljék.*

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

4 órája
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

15 órája

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

19 órája
2

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

1 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

1 napja
5

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

1 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

2 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

2 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

3 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

4 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

4 napja
21

Heti megjelenések

4 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

6 napja
14

Drágul az EA Play, jön az új Remnant 2 DLC - ez történt csütörtökön

Továbbá: Fallout 4, WRATH: Aeon of Ruin, Beyond the Ice Palace II, Nanuka: Secret of the Shattering Moon, Heading Out, Ascendant Studios, Warhorse Studios.

7 napja
8

PlayStation Game Catalog: az áprilisi felhozatal

Tales of Kenzera: ZAU. DAVE THE DIVER. Animal Well. Indie premier dömping az előfizetéses szolgáltatás kínálatában!

8 napja

A The Triple-i Initiative-en túl – ez történt szerdán

Benne: Dead Space, The Bridge Curse 2: The Extrication, Let Bions Be Bygones, Super Monkey Ball Banana Rumble, Reigns: Beyond.

8 napja
2

Ilyen volt a The Triple-i Initiative

45 perc, majdnem ugyanennyi játék. Összefoglaljuk a lényeget.

8 napja
6

Hungame.Blog: TOP 50 magyar játék és interjúsorozat

A Hungame.blog alkotói folyamatosan próbálják a hazai játékfejlesztés történelmét és különböző aspektusait érdekes-színes formában tálalni a nagyközönség számára. Toplisták, interjúk, mutatjuk a tutit!

8 napja
6

Final Fantasy progmetál koncert: MondoConra jön a Chocobo Band

Remek hírt hozott a tavaszi szél, meg a MondoCon szervezőcsapata, akik a Final Fantasy zenei felhozatalát a progresszív metál stílusában fogják nektek asztalra teríteni a Chocobo Band segítségével.

9 napja

Augusztusban jön a Star Wars Outlaws, bővül a Mortal Kombat 1 – ez történt kedden

Továbbá: Dredge filmadaptáció, Battlefield, 63 Days, Blizzard x NetEase, Runa, Amber Isle, Echoes of Elysium, Tales from Candleforth, Dicefolk, Hidden Grove, Prince of Persia: The Sands of Time Remake.

9 napja
9

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==