[Teszt] Darksiders 2

Darksiders 2

mcmackoGéczy Attila2012.08.31. 18:30

Az Apokalipszis elkerülhetetlen - legalábbis ezt tudhattuk meg a Darksiders első epizódjából, amely saját képére formálta a négy lovas történetét, és megházasított gyakorlatilag minden játékmechanikai elemet, amit a kortárs videojátékokból arra érdemesnek talált. Vigilék bemutatkozó darabja kifejezetten ügyes alkotás volt, akik pedig annak idején végigjátszották, azoknak hosszú várakozással kellett szembenézniük. Ennek most nyilván vége, 2012 augusztusában ugyanis megérkezik a második lovas, aki haláli eleganciával és zord kegyetlenséggel próbálja tisztára mosni testvérének, War-nak a nevét.

Az angyali konspiráció részleteibe persze most sem szeretnénk túlságosan belefolyni - a Darksiders 2 megteszi ezt helyettünk, mi pedig a sztoriban lubickolva új oldaláról ismerhetjük meg a félig démon-félig angyal kvartett történetét, és a testvérgyilkos (Kinslayer) Halál múltját. Death kalandjai egyébként alapvetően hasonlítanak War kálváriájához: a Darksiders 2 továbbra is a The Legend of Zelda és a God of War szerelemgyereke, amelyet ezúttal érezhetően markánsabb egyéniség jellemez, mint a plágiumkirály elődöt. Magyarul: a sorozat jól halad afelé, hogy a kikacsintásai és hivatkozásai közepette kialakítsa a saját karakterét. Természetesen azért az újdonságok egy részét most is ismerősként köszöntjük majd. Death agilis karakter, így nem meglepő, hogy Perzsia hercegétől lesett el néhány trükköt. A világ nagy, tipikusan MMO-khoz közelítő hangulattal, építészeti szemlélettel és méretekkel. A kincsek csillogva és csábító ívben pottyannak az ölünkbe - akárcsak egy jó Diablo parti során.

És ha már a Loot rendszerről beszélünk: a Darksiders 2 egy határozott lépést tett az RPG-k irányába a frissen debütált kincskereséssel. A szörnyekből kipotyogó javak és XP pontok friss lendületet adnak az egyébként is dinamikus darálásnak. A harc a kétféle közelharci fegyver, a skill-fákon bezsebelhető varázslatok és a továbbjutást (is) segítő tárgyak váltogatásával pattogósabb ritmust ad Darksiders-sorozatnak, amelyet ügyesen támogatnak a készítők egyszerű, ám rajzfilmszerűen kúl és brutális animációkkal. Blokkolás ezúttal nincs, a védekezésünket a Lords of Shadow-ból ismerős gyors vetődés (dodge) mozdulat segíti.

Vigilék nem hazudtak, amikor azt ígérték, hogy a Darksiders második epizódja számottevően nagyobb méretű lesz, mint az előd. Ha azt mondjuk, hogy a bejárható terület mérete háromszorosa lett a korábbi térképnek, abban nem lesz sok ferdítés. Más játék bőven megelégedne a DS2 első világával is, a készítők azonban nem érték be ennyivel, a Forge csak a jéghegy csúcsa. Ez annak tükrében is meglepő, hogy a Forge helyszín hamar, már az első pár órában szinte teljesen megnyílik előttünk és szinte elveszünk az óriási, kelta-északi hangulatú fantáziaföldön. Despair (alias Kétségbeesés - így hívják a hátasunkat) már mindjárt a játék elején a rendelkezésünkre áll, és hát szükségünk is lesz a démoni négylábúra, hiszen nem két perc, amíg a tényleges pályák (ha úgy tetszik dungeonök) között megtesszük az utat. Ezek a labirintusok aztán átadják a helyet a Zelda-jellegű játékmenetnek, ahol a harc és a felfedezés adják át egymásnak a stafétát, jól megkoreografált tempóban.

Természetesen most sem hiányoznak azok az eszközök, melyek segítségével az addig elérhetetlen helyek megnyílnak. Vannak aztán explicit fejtörők, a környezet leküzdését központba helyező rejtvények és az arénaharcok váltakozását megtörő mini-bossok is. Az új loot rendszer szoros részét képző ládák tovább bonyolítják és rétegelik a mezőket-labirintusokat, amelyekben a szokásosnál is több kincs lett belepasszírozva. A sokféle ruha és fegyver egyébként hozzájárul a saját játékstílusunk kialakításához is - hogy nagyobb sebzésre, gyógyító varázserőre vagy defenzív statisztikákra gyúrunk, az pusztán rajtunk múlik. Csak győzzük majd szortírozni a sok feleslegessé vált tárgyat...

Nincs vége, lapozz a folytatásért!

A készítők megalomániája tehát szinte félelmetes méreteket öltött. Melyik könnyed felfogású akció-RPG-ben láttunk olyan hub-világot, ahol csak úgy brahiból lenézhetünk két-három bónusz dungeon-be, ahol opcionális bossok fogadják a játékosokat. Melyik Zelda klónban találhatunk tizensok labirintust, amelyek mind-mind alsó hangon hozzák az órányi játékidőt? Bizony kevés ilyennel találkoztunk eddig. A történet ezen a ponton már-már túl szép ahhoz, hogy igaz legyen - sajnos nem is teljesen igaz, azaz nem abban a formában igaz, ahogyan azt mi elképzeljük.

Nem fokoznánk tovább a feszültséget, hanem rátérünk a játék talán legnagyobb negatívumára. A mennyiségi mutatók teljesítésének áldozatául esett néhány dolog. Mondjuk ki kerek-perec: a Darksiders 2 túl gyakran hajlamos unalomba fulladni. Ennek az okai sokrétűek. Az egyértelmű, hogy ekkora területeket nem lehet száz százalékosan egyedivé, emlékezetessé tenni, a Darksiders 2 azonban túl sokszor nyúl vissza a saját ötleteihez. A labirintusok elemei egymás másolatainak tűnnek (még akkor is, ha alapvetően fifikásan vannak összerakva), a környezet kevésszer mer kilépni a romok-sziklák-nagy kőépítmények árnyékai alól, és a fárasztó gyűjtögetős mellékküldetések sem úgy jutalmaznak, ahogy azt a belefektetett idő/energia aránya alapján elvárnánk.

Túlzás lenne persze azt állítani, hogy a DS2 rosszul lenne megkomponálva - ez közel sincs így. Ahogy Warhawk kolléga is fogalmazott: a játéknak megvannak a maga pillanatai, ám az első rész (valamint a Zelda játékok) tömény, sűrű utazásaihoz és emlékezetes lokációihoz képest túl szellős és túl egyenetlen a Darksiders 2 víziója. El tudjuk képzelni a tényt, hogy a Zelda-szűzek így is rácsodálkoznak majd a játék megoldásaira, és képes lesz őket kompromisszumok nélkül is szórakoztatni a halál-kaland, mi azonban egy kicsit többre vágyunk egy olyan játéktól, amely akarva-akaratlanul is a Zelda mellé van párhuzamba állítva.

Az óriási területeken természetesen előfordulnak olyan platformer-szakaszok is, ahol az ugrások-kiszögellések egyszerűen nincsenek hajszálpontos precizitással a környezetbe illesztve. A kamerakezelés eleinte komoly gondokat okozott (főleg a lock-on rendszer), de ezzel a kiforratlansággal az ember idővel megbékél. A különböző bugokkal viszont kevésbé tudunk megbarátkozni. Death és Despair könnyedén ragad be ide-oda, sőt, az is előfordult, hogy a PS3-as tesztverzió teljes mértékben kifagyott. Szerencsére mi nagyobb randaságokba nem futottunk bele, de a beragadós bogaraknak hála a neten jópár game breaking bugot felfedeztek már a játékosok, ami egy ekkora megjelenés esetében több mint furcsaság.

Technolgóiailag más baj nincs a játékkal. A rajzfilmes-képregényes fantasy környezet továbbra is odacsap, a méretek lenyűgözőek (a légi palotát húzó két kígyó láttán konkrétan ledermedtünk) és az összkép művészetileg is megállja a helyét. Death karaktere hűvös, laza és kegyetlen; Michael Wincott játéka pedig figyelemreméltó és feledteti Hamill-mester hiányát. Jesper Kyd muzsikáira is érdemes pár sort szentelni. Amíg a játék nem csépeli el a felfedezés során a dallamokat, addig élvezkedhetünk az ízlésesen és kifejezetten modern megoldásokkal hangszerelt háttérzenére. Ilyenkor csodálkozunk rá, hogy más játékokban vajon miért nem fordítanak erre nagyobb hangsúlyt...

Ha a pontszám megtekintésével kezdted a cikket és csak az előzetes hírekkel, videókkal találkoztál, lehet furcsa lesz az értékelőben szereplő pontszám. Ha esetleg játszottál is már a játékkal, és minden egyes percét élvezted, azzal sincs probléma: a Darksiders 2 ugyanis egy kifejezetten jó játék, amely kellemesen szórakoztat, kihívást nyújt, übertartalmas, jópofa ötleteket durrogtat el és még látványos is. Death kalandjának az a legnagyobb bűne, hogy egy olyan műfaj határait tágítgatja, amely húsz éve a csúcsminőséget képviseli, patetikusabban fogalmazva, a legnemesebbek közül való. Ebben a viszonylatban viszont még továbbra is bőven van hová fejlődni. Vigilék legfőbb feladata az lesz a továbbiakban, hogy a mennyiség-minőség arányrendszer helyes irányait követve megtalálják az arany középutat. Ha ez megtörténik, akkor viszont nem lesz menekvés a lovasok ereje elől.

A PS3-as tesztpéldányért köszönet a Console Corner-nek!

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

9 órája
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

18 órája
4

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

1 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

1 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

1 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

2 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

3 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

3 napja
21

Heti megjelenések

3 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

5 napja
14

Drágul az EA Play, jön az új Remnant 2 DLC - ez történt csütörtökön

Továbbá: Fallout 4, WRATH: Aeon of Ruin, Beyond the Ice Palace II, Nanuka: Secret of the Shattering Moon, Heading Out, Ascendant Studios, Warhorse Studios.

6 napja
8

PlayStation Game Catalog: az áprilisi felhozatal

Tales of Kenzera: ZAU. DAVE THE DIVER. Animal Well. Indie premier dömping az előfizetéses szolgáltatás kínálatában!

7 napja

A The Triple-i Initiative-en túl – ez történt szerdán

Benne: Dead Space, The Bridge Curse 2: The Extrication, Let Bions Be Bygones, Super Monkey Ball Banana Rumble, Reigns: Beyond.

7 napja
2

Ilyen volt a The Triple-i Initiative

45 perc, majdnem ugyanennyi játék. Összefoglaljuk a lényeget.

7 napja
6

Hungame.Blog: TOP 50 magyar játék és interjúsorozat

A Hungame.blog alkotói folyamatosan próbálják a hazai játékfejlesztés történelmét és különböző aspektusait érdekes-színes formában tálalni a nagyközönség számára. Toplisták, interjúk, mutatjuk a tutit!

8 napja
6

Final Fantasy progmetál koncert: MondoConra jön a Chocobo Band

Remek hírt hozott a tavaszi szél, meg a MondoCon szervezőcsapata, akik a Final Fantasy zenei felhozatalát a progresszív metál stílusában fogják nektek asztalra teríteni a Chocobo Band segítségével.

8 napja

Augusztusban jön a Star Wars Outlaws, bővül a Mortal Kombat 1 – ez történt kedden

Továbbá: Dredge filmadaptáció, Battlefield, 63 Days, Blizzard x NetEase, Runa, Amber Isle, Echoes of Elysium, Tales from Candleforth, Dicefolk, Hidden Grove, Prince of Persia: The Sands of Time Remake.

8 napja
9

Nevet vált a Gearbox Publishing, előbb jön a Fallout-sorozat – ez történt hétfőn

Továbbá: Konami fizetésemelések, Singularity 6 leépítés, Ready, Steady, Ship! megjelenési dátum.

9 napja
8

Heti megjelenések

2024.04.08.
1

Bulwark: Falconeer Chronicles - az Ursee úttörői

A Bulwark egy különleges, teljesen egyedi világlátást közvetítő, művészi városépítő játék, amely egy egyszemélyes fejlesztő kreatív csatornáinak teljes keresztmetszetében kínálja az áramlást a játékosok irányába. Tesztlaborba vittük az egész Urseet.

2024.04.07.
1

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==