Alan Wake / Remedy interjú

Alan Wake / Remedy interjú

liquidSomosi László2010.03.16. 11:57

Az Alan Wake nyugodtan pályázhat az idei év legrégebb óta várt Xbox 360 exkluzívja címre: a Remedy akció / thrillerje közel öt éve készül, és idén májusban végre tényleg megjelenik. Az interjú témája is ő: gyors kérdez-felelek következik a fejlesztőkkel.

Az interjút 576-os kollégánk, Grath készítette, kiemeltünk belőle öt érdekes kérdést, a teljes változatot az 576 KByte csütörtökön megjelenő márciusi számában olvashatjátok.

Elbeszélgettem a többi kollégával, és többen is felvetették, hogy a demó alapján az Alan Wake bátran pályázhatnak a “horror Uncharted” címre. Mit szólsz ehhez a leíráshoz?

Oskari Hakkinen: [nevet] Jól hangzik, de azért szerintem nem így fogjuk reklámozni! Az Uncharted 2 fantasztikus játék volt, tehát mindenképpen jól esik a hasonlítgatás. Az igazat megvallva azonban a vélhetően hasonlóan magas minőséget leszámítva olyan sok közös pont nincs a két program között. Ebben szerintem a Naughty Dog is egyetértene: a két játéknak nem csak a hangulata és szinte a teljes játékmechanikája eltérő, de számunkra kiemelten fontos a sztori és a játék összefonódása is.

Mit értesz ezen?

OH: Rengeteg játékban van jó sztori és jó játékmenet, de ezek sokszor alig-alig függenek össze. Ha leválasztod az átvezető jeleneteket és a párbeszédeket, kapsz egy filmet, illetve egy játékot, mind a kettőt lehet élvezni. Az Alan Wake azonban a történetre épül, attól elválaszthatatlan. A játék felépítése, a (rém)álmok és a valóság összekeveredése, az ellenfelek és maga a harc - mindennek csak a sztori ismeretében van értelme. Ezért van az, hogy mindenhol ezt hangsúlyozzuk, hogy az Alan Wake, amellett, hogy egy remek akciójáték, egyben egy thriller-történet is. Nem csak készítettünk egy akciójátékot, és írtunk hozzá egy sztorit, hanem kéz a kézben haladt a történet és a játékmenet kialakítása.

A játék közel hat éve készül - tudom, erről nem szívesen beszélnek a fejlesztők; de mégis, mi az ördög tartott eddig?

OH: Hát igen, mi sem így terveztük. Amint megvoltak a kezdeti dolgok, elkezdtünk dolgozni a programon, és mint azt valószínűleg tudod, nyílt, szabadon bejárható világot terveztünk. Nyilván semmi köze nem lett volna a GTA-khoz, de a szabadság csaknem ugyanakkora volt - ezzel több évünk ment el. A végén beláttuk, hogy ekkora szabadság biztosítása mellett nem tudjuk elmondani a történetet, amit el akarunk mondani. Ha a játékos szabadon kóricált az erdőben, eltűnt az a feszesség, ami egy jó thriller jellemzője, így végül ezt teljesen ki kellett vágnunk a játékból - most már lineáris a történetvezetés.

Mi volt az a néhány dolog, ami nem változott a fejlesztés kezdete óta?

OH: Három ilyen pillért tudok kiemelni. Egyrészt mindig is thrillert akartunk: félelmetes, fordulatos, okosan megírt történettel, környezettel. Aztán sosem változott a fény és a sötétség ellentéte, ami ugye a játékmenet gerincét adja: az ellenfelekről a sötétségpajzsot le kell égetni fénnyel, és csak utána tudod megsebezni őket. És végül bár Alan arca és személyisége is alakult, az sosem volt vitatott, hogy író lesz. Ez kapcsolódik a történethez (az általa csak tervezett, de meg sosem írt horrorsztori lapjain olvasható rémes dolgok mind megtörténnek, legtöbbször pár perc múlva), ráadásul így nem furcsa, hogy Alan magának kommentálja a látottakat, átélteket.

Támadt olyan ötletetek a fejlesztés alatt, ami teljes őrültségnek tűnik ma visszagondolva rá? Például multiplayer volt tervbe véve?

OH: Multit komolyan sosem terveztünk, egy másik szereplő nem illene bele a történetbe. A kudarcok helyett inkább valami vidám dolgot mondok: egy programhiba miatt a fejlesztés korai részében a fizika néha megőrült, és egyes feldöntött tárgyak elkezdtek pattogni, rezegni, és ha elérték Alant, meg is ölték. Ez néha olyan félelmetes volt, hogy a tesztelők néha jobban megijedtek ettől, mint az ellenfelektől - úgyhogy ezt belevettük a játékba, így születtek meg a poltergeist cuccok, vagyis a maguktól mozgó tárgyak.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

4 órája
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

16 órája

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

20 órája
2

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

1 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

1 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

1 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

2 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

2 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

3 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

4 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

4 napja
21

Heti megjelenések

4 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

6 napja
14

Drágul az EA Play, jön az új Remnant 2 DLC - ez történt csütörtökön

Továbbá: Fallout 4, WRATH: Aeon of Ruin, Beyond the Ice Palace II, Nanuka: Secret of the Shattering Moon, Heading Out, Ascendant Studios, Warhorse Studios.

7 napja
8

PlayStation Game Catalog: az áprilisi felhozatal

Tales of Kenzera: ZAU. DAVE THE DIVER. Animal Well. Indie premier dömping az előfizetéses szolgáltatás kínálatában!

8 napja

A The Triple-i Initiative-en túl – ez történt szerdán

Benne: Dead Space, The Bridge Curse 2: The Extrication, Let Bions Be Bygones, Super Monkey Ball Banana Rumble, Reigns: Beyond.

8 napja
2

Ilyen volt a The Triple-i Initiative

45 perc, majdnem ugyanennyi játék. Összefoglaljuk a lényeget.

8 napja
6

Hungame.Blog: TOP 50 magyar játék és interjúsorozat

A Hungame.blog alkotói folyamatosan próbálják a hazai játékfejlesztés történelmét és különböző aspektusait érdekes-színes formában tálalni a nagyközönség számára. Toplisták, interjúk, mutatjuk a tutit!

8 napja
6

Final Fantasy progmetál koncert: MondoConra jön a Chocobo Band

Remek hírt hozott a tavaszi szél, meg a MondoCon szervezőcsapata, akik a Final Fantasy zenei felhozatalát a progresszív metál stílusában fogják nektek asztalra teríteni a Chocobo Band segítségével.

9 napja

Augusztusban jön a Star Wars Outlaws, bővül a Mortal Kombat 1 – ez történt kedden

Továbbá: Dredge filmadaptáció, Battlefield, 63 Days, Blizzard x NetEase, Runa, Amber Isle, Echoes of Elysium, Tales from Candleforth, Dicefolk, Hidden Grove, Prince of Persia: The Sands of Time Remake.

9 napja
9

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==