Jelenleg nagyban tombol a nyári uborkaszezon, augusztusban azonban megindul a nagy őszi dömping felvezetése, köztük az idei év egyik legambíciózusabb folytatásával, a Darksiders II-vel. Mi összeszedtünk nektek róla minden fontosat: íme tíz dolog, amit mindenképpen tudnod kell róla.
1. Ugyanaz, csak nagyobb és jobb
A Darksiders II az előd játékmenetét és világát viszi tovább: a klasszikus Zelda-formula egy grandiózus fantasy univerzumban találkozik a God of War és a Devil May Cry főbb stílusjegyeivel. Igazi folytatásról beszélhetünk: a második rész minden szempontból nagyobb, jobb és csiszoltabb, mint az eredeti.
2. Továbbfejlesztett motor a játék alatt
A Vigil Games csapata alaposan továbbfejlesztette a játék alatt dolgozó motort, amely immáron sokkal több dolog együttes megjelenítésére képes, és a játékos kezébe is több konfigurálási lehetőséget adnak majd. Az átvezetők immáron mind valós idejűek lesznek és a látvány is magasabb szintre lép.
3. Új főhős, új szemszög
Az Apokalipszis Lovasai közül ezúttal Death kerül a főhős szerepébe, aki sejtve, hogy testvére, War összeesküvés áldozata lett az igazság nyomába ered. A Darksiders II történései nagyrészt az első rész eseményeivel párhuzamosan zajlanak, tovább szövögetve a nagyszabású háttérsztorit, távol a Földtől, a Mennytől és a Pokoltól.
4. Death agilisabb mint War
Death személyében egy sokkal mozgékonyabb karaktert kapunk. A helyszínek bejárása gyorsabb lesz: nem csak azért, mert Prince of Persia-jellegű szekciókkal bővült a játékmenet, hanem mert Death lova a kezdetektől fogva velünk lesz. A harc is az agilitásra és a kikerülésekre épül: a blokkolás kikerült a repertoárból.
5. Négyszer akkora, mint az első rész
A Darksiders II világa összesen négy részre - dimenziókra - lesz osztva, és jól mutatja a folytatás komoly méretbeli növekedését az, hogy ezek mindegyike akkora lesz, mint a komplett első rész. A fejlesztők ígérete szerint csak a központi sztoriszál teljesítése több mint 25 órát fog igénybe venni.
6. Rengeteg mellékküldetés
Az óriási világ kismillió mellékes teendőnek kínál otthont. A Darksiders II városaiban és központi helyszínein feltűnő karakterektől számtalan mellékküldetést vehetünk majd fel, de a sok-sok titkot és felszerelést nyújtó dungeonök száma is a sokszorosára nőtt az első részhez képest.
7. Tovább mélyül a fejlesztési rendszer
Jelentősen kimélyül a játék fejlesztési rendszere: immáron méretes és szerteágazó képességfákon terelhetjük végig Death-et, sokkal több lehetőséget kapva ezáltal a karakterünk erősítésére. Teljes egészében testreszabhatjuk emellett hősünk kinézetét is a felszereléseken keresztül.
8. Loot, loot, loot
A Darksiders II egyik legnagyobb újítása a lootok megjelenése: az előbb említett felszerelésekből rengeteg féle lesz - páncélból például 12 kategória -, és immáron közvetlenül az ellenfelektől is szerezhetünk újakat. Lesznek ritka és egyedi fegyverek is, valamint lesz lehetőség a más játékosokkal történő cserélgetésre is.
9. Nincs multi, nincs koop
Lassan alig tudunk mondani olyan játékot vagy sorozatot, amely valamilyen formában ne adta volna be a derekát a többjátékos igényeknek, a Darksiders II azonban elődjéhez hasonlóan megmarad kizárólagosan egyszemélyes élménynek: sem hagyományos kompetitív, sem kooperatív multiplayer nem lesz benne.
10. Nightmare mód a hardcore játékosoknak
Nem csak a loot köszön be a dungeon crawlerek világából: a Nightmare mód a Diablóban megismert Hardcore módot veszi át. Ez azt jelenti, hogy halál esetén nincs folytatási lehetőség. Ha már extra játékmódok: lesz természetesen New Game+ is, méghozzá keményebb ellenfelekkel és még több loottal.
+1: A trailer, amit látnod kell
A Darksiders II augusztus 17-én jelenik meg Xbox 360, PlayStation 3 és PC platformokra. A konzol megjelenését követően Wii U verzió is lesz belőle.