Az idei Prince of Persia mozifilm mellé illesztett játék, a Prince of Persia: The Forgotten Sands az előző generáció The Sands of Time trilógia idejébe repíti vissza a játékost. Infók a sztoriról, a játékmenetről, és a jelentősen átalakított, tömegjeleneteket felvonultató új harcrendszerről.
A The Forgotten Sands tulajdonképpen kvadrológiává bővíti a trilógiát: a Herceg új kalandja a Sands of Time és a Warrior Within közti, eddig kevésbé tárgyalt hétéves időszakban játszódik - vagyis egyfajta másfeledik epizódként funkcionál majd a sztori szempontjából. Főhősünk már nem az első részben megismert naiv ifjonc, de még nem a második részben irányítható Shitty Emo Prince borongós tekintetű harcos - a lelkiállapota valahol a kettő között ingadozik. A Herceg tesója, Malik városát keresi fel, ahol a videojátékos szokásoknak megfelelően nagy a baj, a települést éppen egy titokzatos, homokkatonákból álló sereg ostromolja. A Herceg ahol tud, segít - innen indul a Forgotten Sands története.
Hangulat tekintetében a Ubisoft a Sands of Time-ot célozza meg - a fejlesztőcsapat úgy tartja (nagyon helyesen), hogy a SoT volt a széria fénypontja. A játékmenet alapjai is ehhez a részhez igazodnak, igaz, viszonylag sok változtatással és bővítménnyel. Mivel a SoT után járunk, az időmanipulálás képessége már alapból adott, ezt a későbbiekben a négy főelem masszív befolyásolásával tudjuk kiegészíteni. Példa: az egyik helyszín vízeséseit a Herceg járhatóvá tudja lassítani, így jut fel a magasabb platformokra. A további három elem belépésével az ígéretek szerint nagyon csinos ugrálós / logikai feladványok várják majd a játékost. Apropó, feladványok: a sorozat előrehaladtával ezek szerepe és sűrűsége fokozatosan csökkent, most teljes erővel térnek vissza - a játékmenet ötven százalékát a felfedezés és a problémamegoldás fogják kitenni.
Lesz persze harc is, újfajta, és remélhetőleg jófajta. A jelszó: tömegek. A Herceg ezúttal egyszerre maximum ötven ellenféllel találhatja szembe magát, a harcok lényege a csapatosan támadó rosszfiúk megfelelő kezelése, az ellenfelek szétválasztása, és megfelelő sorrendben történő taktikus leverése - MMO-kból ismerős angol szóval a crowd control - lesz. Furcsa csavar: nem lesz blokkoló mozdulatunk, helyette különféle kitérő manővereket vethetünk be. A harcok nagyban építenek majd az a trilógiában korábban látottaknál durvább, térben jobban elhelyezett kombókra. A grafika ismét szolid alapokon nyugszik, a Forgotten Sands a két Assassin's Creed-ben, és a legutóbbi PoP-ban bevetett Anvil motor módosított verzióját használja.
A Prince of Persia: The Forgotten Sands május huszadikán érkezik, PC, PS3, Xbox 360 és Nintendo Wii platformokra.