casper007
Videojáték karakterek ellen egy videojáték karakterre van szükség casper007 | 2017.02.26. | 9

Videojáték karakterek ellen egy videojáték karakterre van szükség

Mi mással folytatódna szépreményű blogom életútja, mint egy újabb készülőfélben lévő, sikeres Kickstarter kampány várományos játékról. A spanyolhonban formálódó Narita Boy mintha a nyolcvanas évek idősebbek emlékében élő végtelenül frankó lenyomatába repítene vissza.

Galaktikus kaland casper007 | 2017.02.19.

Galaktikus kaland

Teljes gőzerővel folytatódik az ígéretesebbnél ígéretesebb játékok megjelenése a közösségi finanszírozós palettán. Ezúttal a játékipar veteránjai állnak össze, hogy a metroidvania zsáner szerelmeseinek étvágyát csillapítsák. Ez az Anew: The Distant Light.

Csodálatos pusztulás casper007 | 2017.02.07. | 2

Csodálatos pusztulás

Amikor múlt év végén leültem egy pohár forró tea mellé, hogy a jövő videojátékos történéseiről elmélkedjek, azt gyanítottam, hogy jelentősen vissza fognak esni a közösségi finanszírozás felé forduló projektek. Ennek ellenére azt sem tudom, hova kapjam a fejem, és melyik fejlesztésbe szálljak be. Jelenleg bő fél tucat olyan játék kalapozik, amik érdekelnek, és legszívesebben mindegyikükről értekeznék egy bejegyzésben, erre azonban se időm, se energiám. Így olyan címeket halászok ki a sűrűből, akiknek még elkél a segítség. Ilyen a Beautiful Desolation is.

A Rhean dzsungeli csata casper007 | 2017.01.28. | 1

A Rhean dzsungeli csata

Régóta dúlt már a háború a Kronus bolygón állomásozó frakciók között a planéta birtoklásáért. A Felsőbb Jó érdekében ténykedő Tau Birodalom fejlett technológiájának, nagyszerű harckocsijainak, és lövészeinek köszönhetően szinte minden területet megszerzett, csupán a Káosz erői ásták be magukat a hatalmas kontinens déli, esőerdőkkel sűrűn borított szegletébe. Természetesen a tauk nem tűrhették a démonok kegyét kereső zabolátlan káoszszolgák ténykedését, így egy végső hadművelet keretei között megindították csapataikat, hogy pontot tegyenek a véres háború végére. Arra senki sem gondolt, hogy ez lesz a csatározások leghosszabb állomása.

Egy szokatlan aknakereső casper007 | 2017.01.23. | 4

Egy szokatlan aknakereső

Nem tudom, ti hogy vagytok vele, de én nagyra értékelem a modderek munkáját. A tehetséges rajongók napról-napra leleményes és sokszor az alapanyagot megközelítő tartalmakkal látnak el minket, amik úgy tolhatják ki az adott játékkal töltött időt, hogy közben egy petákot se kell kihalásznunk a zsebünkből. A Spelos nicknevű modder nem mindennapi ötlettel állt elő: aknakeresőzhetünk az Amnesia-ban.

Zöldlámpa casper007 | 2017.01.18. | 5

Zöldlámpa

Mindannyian ismerjük azt a kis pálcikaembert, aki innen-onnan integet nekünk, miközben az utcákat járjuk. Ott virít a közlekedési lámpákon, a rakodást jelző táblákon, vagy a mosdók ajtaján. Skookum-Arts csapata érdekes ötlettel állt elő: mi lenne, ha mi terelgethetnénk a kis krapekot a táblák erdején keresztül?

2017 képekben casper007 | 2017.01.01. | 17

2017 képekben

2016 játékai - #1 casper007 | 2016.12.31. | 3

2016 játékai - #1

Immersive sim, hmmm, mi ez? Nos, egy olyan design, ami a játékost egy részletesen megalkotott világba helyezi el, ahol a dolgok a megálmodott univerzum szabályai szerint, logikusan működnek, tehát nem klasszikus videojátékos körítésről beszélünk. Azonban nem egy ilyen játéknak sikerül olyan jól működő mechanikákat létrehozni a reális világukban, hogy a beleélést nem csak az olyan frázisok segítik, mint a hangulat, a szereplők, vagy a feledhetetlen jelenetek, hanem a videojátékok magjának számító játékmechanika is. Idén a Dishonored 2 számomra szinte tökéletesen tálalta ezt az élményt.

2016 játékai - #2 casper007 | 2016.12.30. | 3

2016 játékai - #2

Borzasztó jó látni, hogy a videojáték műfajok igazából sosem halnak ki, maximum szüneteket tartanak vagy csak jóval alacsonyabb fordulatszámon pörögnek. Aki annak idején szerette a Commandos vagy Desperados sorozatokat, az most összeteheti a kezét, mert a Shadow Tactics személyében a stílus egy újabb jeles képviselője született meg.

2016 játékai - #3 casper007 | 2016.12.29. | 4

2016 játékai - #3

Sok franchise életében eljön az a pillanat, amikor egy olyan epizód születik meg, ami szembemegy az addigi részek szellemiségével, ami már önmagában is megkérdőjelezhető, de még csak nem is sikerül jól. A rajongók elégedetlenek, a kiadó és a fejlesztő szabadkozik, majd bejelentik, hogy visszatérnek a gyökerekhez. Sok esetben sajnos a szándék nem elég, és onnantól lejtmenet van. Nagy örömömre a Hitman nem járt így az Absolution után.

2016 játékai - #4 casper007 | 2016.12.28.

2016 játékai - #4

Vannak olyan minőségi játéksorozatok, amik minden újabb részükkel kielégítik a rajongók igényeit és más összetenné a kezét, ha ilyen játékot tudna készíteni, egy idő után azonban elkerülhetetlenül feltűnnek a fáradtság jelei. A Dark Souls III egy nagyon jó játék, élvezet a vele töltött idő, de talán most lenne ideje tényleg pontot tenni a széria végére.

2016 játékai - #5 casper007 | 2016.12.27. | 2

2016 játékai - #5

Hogy mennyire könnyű elsiklani a jó játékok felett, azt szinte semmi sem mutatja jobban, mint a magyar vonatkozású Quern: Undying Thoughts. Azt annyira nem csodálom, hogy itt, egy alapvetően konzolos érdekeltségű oldalon nem kapott figyelmet a Zedbox sikeres Kickstarter kampányt követően elkészült címe, de a játék „radar alatt” plecsnijét azzal is kiérdemelte, hogy bekerült a PC Gamer „Öt Steam megjelenés a héten, amit valószínűleg kihagytál” rovatába.

2016 játékai - #6 casper007 | 2016.12.26.

2016 játékai - #6

Tegye fel a kezét, aki még nem hallott a nyolcvanas, kilencvenes évek „lapozgatós” szerepjáték könyveiről. Akinek jelentkezik, az gyorsan üsse fel a böngészőjét és olvasson utána, miből maradt ki, szem nem marad szárazon. Akik viszont régi ismerősként üdvözlik Steve Jackson és Ian Livingston által útjára indított sorozatokat, azoknak bátran ajánlom figyelmébe a Sorcery!-t.

2016 játékai - #7 casper007 | 2016.12.25.

2016 játékai - #7

Hogy jó vagy káros a játékok felújítása és újbóli eladása, az szerintem helyzet-, egyén-, és játékfüggő. Mint ahogy vannak dicsértre méltó munkák és a gyors profit reményében trágárul újracsomagolt kiadások is. Én több esetben is elismertem a remastered intézményének előnyeit, hiszen így lehetőségem nyílt olyan játékokat pótolni, amiket egyébként örökre hátrahagytam volna. Ebbe a csoportba tartozik a Day of the Tentacle is.

2016 játékai - #8 casper007 | 2016.12.24. | 1

2016 játékai - #8

Akinek menedzselni támad kedve, az bőven talál magának játékot: a Cities: Skylines-ban felhúzhatjuk a saját városunkat, a Prison Architect-ben a gondjainkra bízott börtönt fejlesztjük, a Big Pharma-ban gyógyszert gyártunk, de a Factorio egészen különleges a maga műfajában.

2016 játékai - #9 casper007 | 2016.12.23.

2016 játékai - #9

Érdekes életpályát futott be nálam az újjáélesztett Deus Ex. A Human Revolution annak idején szinte azonnal felkeltette az érdeklődésemet, ami aztán első napos vásárlásba torkollott. Először azonban nem találtuk meg a közös hangot, kínkeservesen eljutottam a második helyszínig, aztán letettem a játékot, és bő egy évig rá se néztem. Másodjára már sikerült szerelembe esni, ami egy nagyon alapos végigjátszást eredményezett. Idén pedig megejtettem az immáron már a DLC-vel kiegészített második menetet a Mankind Divided megjelenése előtt.

2016 játékai - #10 casper007 | 2016.12.22. | 2

2016 játékai - #10

Elég érdekes egy év végi toplistát egy olyan játékkal kezdeni, amit felidézve először azok a dolgok jutnak eszembe, amik miatt többször is félbe akartam hagyni a kérdéses címet. Talán azért ennyire ambivalens a kapcsolatom a Hyper Light Drifter-rel, mert sokkal, de sokkal jobb lehetett volna, ha bizonyos pontjaira nagyobb gondot fordítanak a készítők.

[Review] Quern - Undying Thoughts casper007 | 2016.12.11. | 4

Quern - Undying Thoughts

Kifejezetten szeretek fejtörőkre épülő játékokban elmerülni. A zsáner jelesebb képviselői minőségi feladványokkal kedveskednek a játékosnak, amelyek közül a legfinomabbak akár hosszabb időre is leköthetik az ember figyelmét. Kihívás van, rohanás azonban nincs. A Quern esetében nem csak egyszerűen leültem az asztalhoz, hanem egyfajta kellemes izgalommal telve fészkelődtem el a monitor előtt. Nagy örömömre nem ment kárba ez a kis személyes szertartás.

Zsugások "szerencséje" casper007 | 2016.11.27. | 2

Zsugások "szerencséje"

Hosszú szünet után írok ismét, és azt sem ígérem, hogy ezután megpróbálok gyakrabban összedobni egy kis olvasnivalót. Most azonban hirtelen indulatomban elektronikus papírra kell vetnem keserűségem. Nemrég meghívót kaptam a Gwent bétába, amibe kíváncsian néztem bele. Korábbi kártyás tapasztalataim miatt direkt kerülöm a belevetem magam szót. Nem hiába.

Kulcsok tengerében casper007 | 2016.07.08. | 4

Kulcsok tengerében

Megállíthatatlanul dübörög a digitális disztribúció. Sokan szeretik a polcon tudni a játékaikat, mert kedvüket lelik a dobozok látványában, fizikai formában ténylegesen maguknak érzik a kollekciójukat, nem bíznak a digitális tartalom „szavatosságában”. Viszont ez a jövő, rengeteg ember már főként digitálisan fogyasztja a szórakoztató médiát. Én például a zenehallgatáshoz a Spotify oldalára látogatok, előfizetek a Netflix-re, és játékokat is online vásárlok. Az alábbiakban a alapján veszem górcső alá a kulcsokat és játékokat közvetlenül árusító felületeket. Mivel erre az írásra hagyatkozom, ezért több hiányzó is lesz a listán, mint a saját kínálatukat közvetlenül kínáló UPlay, Origin, Battle.net, de kellő információ hiányában kimarad az Amazon is. Mindenesetre úgy vélem, a PC Gamer kellően áttekinthető tudástárat rántott össze és végül mindenki tisztábban fogja átlátni a digitális disztribútorok szerepét.

Bújócska casper007 | 2016.07.06. | 24

Bújócska

Annyira adta magát az ötlet, mégsem beszéltek róla. Vagy ha igen, az elkerülte a figyelmem. Hat-hét éve tart a belsőnézetes horror játékok újbóli virágzása, ahol a hangsúly a kiszolgáltatottságon, a folyamatos feszültségen, a biztonság érzetének totális eltörlésén van. Én az azóta már klasszikus státusba emelkedett Amnesia-val csöppentem bele ebbe a világba, legutóbbi kirándulásomat pedig az Alien Isolation-nel tettem a gatyapiszkítós műfajban.

Éljen! Itt az Ehhh... casper007 | 2016.06.12. | 9

Éljen! Itt az Ehhh...

Idén sem maradunk E3 nélkül, ez a pár nap világszerte a játékosok örömünnepe. Igen? Mert van ám Blizzcon, LCS, The International, de tegyünk úgy, mintha az E3 mozgatná meg a legtöbb gamert a planétán. Én mindenesetre idén is gyermeki lelkesedéssel vetem bele maga a dolgok sűrűjébe, a következőkben kifejtem, miért.

Challenge Accepted casper007 | 2016.05.18. | 8

Challenge Accepted

Te is szeretsz játszani, legalábbis feltételezem, ha ezen az oldalon ezt a blogot olvasod. Több oka is lehet, amiért esténként elterülsz a fotelben kontrollerrel a kézben vagy elhelyezkedsz az asztalnál a billentyűzet és az egér előtt. Valaki az önfeledt kikapcsolódást keresi, valaki a kihívást és a próbatételt. Ez a bejegyzés az utóbbi csoportba tartozó játékosoknak szól.

Overwatch előörs casper007 | 2016.05.10. | 5

Overwatch előörs

Nem igazán volt szerencsém a Blizzard nagy felforgatással érkező játékával. Az Overwatch már a bejelentése pillanatától kezdve rémesen tetszett, de hiába jelentkeztem az elsők között a zárt bétatesztre, nem kaptam meghívót. Irigykedve néztem a közvetítéseket, és ahogy teltek a hónapok, lassan én is beálltam az Onlywatch kántálók sorába. Pár napja azonban bárki megmérettetheti magát a virtuális csatamezőn, én sem tettem másként.

A NoBuy projekt casper007 | 2016.04.16. | 11

A NoBuy projekt

Warhawk nemrégiben írt egy blogbejegyzést arról, hogyan szeretné csökkenteni a steam könyvtárában tobzódó, érintetlen játékokat. Először derültem egy jót, hiszen Warhawk híres arról, hogy mennyi játékot vásárol (bocsi!), de aztán elgondolkodtam a dolgon, és be kellett látnom, hogy igaza van, ez így nem mehet tovább.

Éhezők viadala - a videojáték casper007 | 2016.04.06. | 4

Éhezők viadala - a videojáték

Épp a virtuális előszobaként működő, az alattunk elterülő hatalmas játéktér felett lebegő buborékban keressük egymást, hogy csatlakozhassunk a szép hagyományokat követő Big Dick klánhoz. Már jól ismerjük a szokásos gyülekezőhelyet, de sose tudom megállni, hogy ne nézzek szét, kikkel kell hamarosan megküzdenünk a túlélésért.

Űrmanó dallamai casper007 | 2016.03.29.

Űrmanó dallamai

Nem vagyok egészen biztos benne, hogy sokatoknak bármit is mondana az Amanita Design név. Ez a kis cseh csapat dobta össze a Machinarium-ot vagy a Botanicula-t, most pedig a gyökerekhez tértek vissza, a Samorost új része mögött ugyanis nem véletlenül szerepel egy hármas. Viszont míg az első két epizód a brigád szárnypróbálgatása volt rövid, flash játékok formájában, addig a Samorost 3 már egy teljes értékű, gyönyörű point 'n' click kalandjáték.

Acélváros casper007 | 2016.03.17. | 11

Acélváros

Annyi mindenről szeretnék írni új kedvencemmel kapcsolatban, hogy azt se tudom, hol kezdjem. A játék elején ugyanígy a lehetőségekkel szembesülve túlcsordult elmével körbe-körbe futkároztam, mint egy veszett nyúl, és próbáltam a tömérdek információt szétszortírozni agyam adatbázisában. A Factorio egy kolosszális gyáróriás minden részletét átlátó logisztikust nevel az emberből vagy egyszerűen belefojtja a nyersanyagok masszájába.

Gwent casper007 | 2016.03.07. | 7

Gwent

Biztos vagyok benne, hogy már mindenki találkozott a nyitott világú játékok egyik rákfenéjével, a hamar unalomba és önismétlésbe fulladó melléktevékenységekkel. A legcsekélyebb lelkiismeretfurdalás nélkül ide sorolhatom az Assassin's Creed zászlóit, az Arkham Knight aknaszedéseit, vagy a GTA IV galamblövészetét. Alapvetően időrabló, a játékidőt mesterségesen kitoló feladatok ezek, amelyek maximum akkor nem terhelik az embert, ha éppen olyan kedvében van, és egy kellemes albumot hallgatva járja be a térképet. A Witcher harmadik részében is van bőven ilyen, sosem felejtem el a Skellige vizeiben ringatózó csempész rejtekhelyeket, de szerencsére a CD Projekt játéka egy egészen más arcát is megmutatta nekem.

Északi hősök casper007 | 2016.03.02. | 2

Északi hősök

Régóta terveztem már, hogy indítok egy rendszertelen jelleggel jelentkező rovatot, ami ambiciózus fejlesztők támogatásra érdemes játékait mutatja be. A csavar, hogy ezek a fejlesztések a közösség segítségével valósulhatnak meg, ennek a legfőbb felülete pedig a Kickstarter. Itt, az oldalon nincs nagyon keletje a játékok előrefinanszírozásának, emiatt sokan nem is tudják, micsoda meglepetések és potenciális kedvencek várják, hogy elkészülhessenek. Ezért időről-időre bemutatok néhány, éppen a fejlesztési költségeket kalapozó rejtett gyémántot.

Körökre osztva casper007 | 2016.02.26.

Körökre osztva

Elképzelhető, hogy csak későn vettem észre, de hat napig kipróbálható volt a Trion Worlds körökre osztott kompetitív csapatalapú stratégiai játéka, az Atlas Reactor. Első látásra MOBA-t kiáltana az ember, de egy alaposabb - estemben kétnapos - próbakör után megnyugtatok mindenkit: aki ódzkodik a battle arena műfajától, és jobban szeret nyugodtabban tervezgetni, annak kellemes élmény lehet a játék.

Üres város casper007 | 2016.02.22. | 3

Üres város

A hétvégén a nyílt bétának köszönhetően alkalmam nyílt kipróbálni a Ubisoft legújabb nagy durranását, a The Division-t. A cégóriás nagy bevételt generáló játékait ismerve nem vártam, hogy a vírussal fertőzött New York megnyer majd magának, és nem is sikerült kellemesen csalódnom.

Kétes üzelmek casper007 | 2016.02.17. | 7

Kétes üzelmek

Megjelent a legnépszerűbb verekedős játék, a Street Fighter ötödik része. Hatalmas esemény a zsáner rajongóinak, ráadásul a Capcom ígérete szerint az V egy sok évig folyamatosan támogatott felvonása lesz a szériának. Persze a gondok nem maradtak el, és egy egészen félelmetes módszer is felütötte a fejét.

Kényszerű zsuga casper007 | 2016.02.08. | 4

Kényszerű zsuga

Játékos karrierem során kevés volt az olyan időszak, amikor nem tudtam rendszeresen leülni egy játék elé. Csak hogy pár példát említsek, ilyen időterminust meghatározó cím volt a Call of Duty 2 vagy a Gears of War, korábban pedig a CS 1.6. Ezek a játékok nem csak addig töltötték ki a szabadidőm, amíg végigjátszottam a kampányt és lezavartam pár menetet az online harcmezőkön, hanem hosszabb ideig, több évig kis túlzással napi szinten játszottam velük. Jelenleg ezt a szerepet a Hearthstone tölti be, de az elmúlt pár hónapban mintha rossz vágányon haladnék.

Ismeretlen vizeken casper007 | 2016.02.02. | 5

Ismeretlen vizeken

Emlékeztek még arra, amikor előző év végén arról írtam, hogy a Sunless Sea, ha van alkalmam játszani vele, akár a személyes kedvenceim közé is bekerülhetett volna? Nos, az elmúlt napokban lehetőségem volt a Steam ingyenhétvége keretei között kipróbálni a játékot, aminek eredményeképp leárazva meg is vásároltam. Annyi időt még nem töltöttem el vele, hogy végleges konklúziót mondhassak, de álljanak a tovább mögött gondolataim.

Eredmény és eredményesség casper007 | 2016.01.22. | 5

Eredmény és eredményesség

Sok száz órám van a Gears of War multijában. Összescsődültünk a haverokkal, elindítottuk a keresést, aztán játszottunk. A cél a győzelem volt, nem pedig valamilyen mutató növelése. Természetünk ugyanakkor hajlamossá tesz minket, hogy számokhoz viszonyítsunk, és az elért eredményre is statisztikai mutatók összességeként gondoljunk. A kiadók ezt könyörtelenül ki is használják.

DLC a polcon casper007 | 2016.01.15. | 7

DLC a polcon

Lassan a Nintendo is alkalmazkodik a piachoz. Ez nekünk, felhasználóknak biztosan negatív felhanggal bír, és ha nem is teljesen, de azért fején találtátok a szöget. Már csak az a kérdés, hogy a szög így is belecsapódik-e a fába vagy elhajlik.

Denuvot nekik casper007 | 2016.01.11. | 12

Denuvot nekik

Eltűnőben a kalózkodás a digitális vizeken? Történt ugyanis, hogy a Just Cause 3 több mint egy hónappal a megjelenése után még mindig nincs feltörve. Egyes cracker csoportok berkein belül alattomosan leselkedő bestiaként fészkelte be magát a félelem, mi lesz, ha a kiadók most tényleg egy életképes védelmi rendszert hoztak össze?

Drágán add a VR sisakod casper007 | 2016.01.07. | 6

Drágán add a VR sisakod

Végre bekövetkezett az, amire sok játékos, technológiák iránt érdeklődő amatőr és szakértő, virtuális valóság entuziaszta régóta várt. Előrendelhetővé vált az Oculus Rift, igaz, csak rövid időre, mert alig negyedóra alatt elfogytak az első hullámban érkező készletek. Nagy ünnep lehetne ez, az internet azonban a vártnál is sokkal magasabb árazástól hangos. Lesz így VR forradalom?

Történetek a Commonwealth-ből casper007 | 2016.01.05. | 2

Történetek a Commonwealth-ből

A Steam szerint pontosan száz órám van a Fallout 4-ben, hogy ez sok-e avagy sem, annak megítélése relatív. Elég alaposan és ráérősen barangolok Boston-ban és környékén, és egy kicsit belekóstoltam a településmenedzsmentbe, ami a játék törzsén kívül a legidőrablóbb elem. A térkép jelentős részét már felfedeztem, tippre még jó harminc órát tölthetek el a világégés utáni világban, utána pedig várhatok a kiegészítőkre. Az alábbiakban néhány apróbb történetet, küldetést szeretnék megosztani veletek, amiket felfedező túráim alatt éltem át, és nem feltétlenül talál meg az, aki nagyon célirányosan játszik. Természetesen, ha semmit sem szeretnél magadnak lelőni, akkor hanyagold ezt az írást.

2016 képekben casper007 | 2016.01.01. | 4

2016 képekben

2015 játékai - #1 casper007 | 2015.12.30. | 1

2015 játékai - #1

Idén a Witcher 3 sok mindenre jó példa volt. Arra, hogyan lehet egy alapul szolgáló világot feldolgozni, hogy a játékos úgy érezze, az alapanyag - jelen esetben Sapkowski könyvei - igazán visszaköszön a játékban. Arra, hogy az egysíkú folytatások korában egy széria konklúziójával hogy tud magára licitálni, és itt ne vegyétek rossz értelemben ezt a szót. Egy sorozat soron következő részét gyakran éri a kritika amiatt, hogy csak több és nagyobb lett. Ez igaz a Wild Hunt-ra is, de korántsem fedi le a teljes palettát.

2015 játékai - #2 casper007 | 2015.12.29. | 3

2015 játékai - #2

Van, ami sosem változik. A Fallout szerint a háború sem, de harmadszor - vagy ötödször, ahogy tetszik - is ugyanolyan izgalmas érzés elmerülni a Wasteland világában. Míg a Bethesda műhelyének környékén a fél világ a The Elder Scrolls sorozatot ünnepeli, addig hozzám mindig is a poszt-nukleáris világban játszódó szerepjáték állt közelebb. Csak a saját bőrömön ne kelljen megtapasztalnom ennek a világégésnek az eredményét!

2015 játékai - #3 casper007 | 2015.12.28.

2015 játékai - #3

Azok a dolgok, amik végtelen - de legalábbis nagyon sok lehetőségből merítő - kreativitásra adnak lehetőséget, képesek megijeszteni és eltántorítani az embert. Vagy azért, mert egy hosszú munkanap után már nincs ereje ahhoz, hogy még ő gyártson tartalmat, vagy belekezd ugyan, de nem elégedett az eredménnyel, és mivel se ideje, se energiája, hogy megvalósítsa elképzelését, inkább hagyja az egészet. A Super Mario Maker nem egy olyan játék, amit fél vállról lehet venni.

2015 játékai - #4 casper007 | 2015.12.27. | 2

2015 játékai - #4

Annyira szeretem, amikor egy pályán minden klappol, egyben van, és miután kigondoltam, mit kell tennem, óramű pontossággal elvégzem a feladatokat. A Captain Toad tömve van ilyen pályákkal, amelyek kis titokdobozokra emlékeztetve állandóan arra késztettek, hogy ide-oda, fel-le tekergessem őket, amíg mindent meg nem találok.

2015 játékai - #5 casper007 | 2015.12.27.

2015 játékai - #5

Az esti szabadidő alkalmával az egyik elítélt úgy gondolta, nagyon jó ötlet felgyújtani a konyhát. Mivel még a börtönöm működésének első szakaszaiban jártam, nem készültem fel hasonló esetekre és még nem intézkedtem a megfelelő eszközökről. Mire a tűzoltók kiértek, a konyha és az étkező java része leégett.

2015 játékai - #6 casper007 | 2015.12.25. | 5

2015 játékai - #6

Ha jó a recept, ne változtasd meg, tartja a mondás. Szerintem tökéletesen illik a Rocksteady Arkham szériájára, aminek első része nagyszerűen hangolódott rá egyik kedvenc műfajomra, a metroidvaniára. Mivel az alapokat ilyenkor kockázatos lehet megreformálni - egyáltalán meg lehet-e -, a Batman is „csak” szebb, több, nagyobb lett, de nálam csupán az Arkham Knight-tal fújt ki a dolog.

2015 játékai - #7 casper007 | 2015.12.24.

2015 játékai - #7

A Dota2 és a League of Legends által uralt MOBA piacon szinte lehetetlenség rést találni. Sok fejlesztőnek bele is tört a bicskája a próbálkozásba, így ért véget például a legjobb Dead Island játék. A Smite sikeresen mozdította át a műfajt az akciójátékok irányába, és nem egy cím van készülőben, ami a zsánert az FPS műfajával ötvözi. De hogyan maradhat életben egy olyan MOBA, ami a klasszikus megközelítést választja? Erre adja meg a választ a Heroes of the Storm.

2015 játékai - #8 casper007 | 2015.12.23. | 2

2015 játékai - #8

Szereted bántani az embereket? Tette fel nekem a kérdést pár éve egy vértől foltos, kakasfejet ábrázoló maszkban üldögélő alak. Én már akkor is azt válaszoltam magamban, hogy nem, viszont azt élvezem, amikor dimenziót váltok, és egyfajta mágikus révületben, ritmusra, a kigondolt koreográfiának megfelelően hajtom végre azt a sok lépésből álló, fantasztikus mozdulatsort, ami a Hotline Miami-ban a siker kulcsa. Bár az idén megjelent Wrong Number-ben néha kilóg a lóláb, még mindig a számban érzem kivételes ízét.

2015 játékai - #9 casper007 | 2015.12.23.

2015 játékai - #9

Kiváltképp örülök, ha egyemberes projektek kapnak figyelmet és érnek el sikereket. Sajnos a játékos társadalomnak még mindig van egy olyan rétege, akik szerint a „pixelfosok” és az „indie szarok” csak korcsosítják a kínálatot, de szerencsére a többség ezeket a szerintem téves eszméket elutasítva egyenrangú produktumként tekintenek a játékokra. Az, hogy valami sok millió dollárból készül, nem ad kiváltságot, ugyanakkor a kis költségvetésű címeket sem kell csak azért felkapni, mert attól annyira hipszterek leszünk. Szerencsére a Downwell esetében ilyesmire egyáltalán nincs szükség.