A GTA V már harmadik generációban ejti ámulatba a játékosokat, most pedig egy érdekes összehasonlítás-sorozatot kaptunk a Digital Foundry munkatársaitól.
A Digital Foundry mélységeiben nézett rá a Grand Theft Auto 5 "next-gen" frissítéseire. Egészen pontosan a PlayStation 4 verziót ütköztetik a PS5 változat különböző opcióival és egy kimaxolt PC változattal.
Az új opciók közé tartozik természetesen az SSD töltés, a gyorsabb FPS lehetőség, és az apróbb finomságok behozatala például a motion blur, ray-tracing és bevilágítások tekintetében. Viszont a "fidelity" mód 30 FPS tekintetében nem tűnik túlságosan reszponzívnak, így a DF a 60 FPS-t becélzó beállítást tartja az optimumnak.
Természetesen most is vannak elmaradások, amelyek főleg a PC változathoz képest jelentősek. Ilyen például a geometria, a fű, a távolságban kirajzolódó ábrázolás. Ki lehet tehát mondani, hogy a next-gen konzolos kiadások azért a fullos PC változathoz képest elmaradásban vannak? Nem egészen, PC-n talán natív 4K-ban sincs olyan szép képminőség, mint a mostani konzolos build-ben, az animációkat a next-gen gépeken sikerült kicsit a PC szint fölé pofozni, és hát az RT effektek is egy szinttel a mostani PC kiadás előtt járnak.
Izgalmas lenne látni a DF igényességi szintjén is amúgy, hogy a PS3 vonalról elinduló játék hogyan skálázódik három generáción keresztül, de az ilyesfajta összehasonlítás tekintetében más videósok kevésbé részletes, viszont a maguk módján azért szemléletes anyagára kell támaszkodnunk. Nézzétek csak!