A brit EDGE magazin szép adag új infromációt közölt le a Nintendo Wii-vel kapcsolatban, nézzük is gyorsan, mi jó derült ki a nextgen masináról.
• A Nintendo-nak sikerült megegyeznie a CNN-nel, így a masina News Channel-jén ők fogják szolgáltatni a híreket - legalábbis Amerikában és Japánban. A hírek kategóriákra lesznek osztva a könnyebb átláthatóság kedvéért, de az időjárásjelentésnél nagy szerepet kapó földgömbön is válogathatunk közülük, ott értelemszerűen országokra bontva.
• A Sega fejlesztőcsapatainak egy jelentős részét áthelyezte a PS3-mal foglalkozó részlegből a Wii szekcióba, még a nyár folyamán.
• A kiotóiak eredetileg az USA-ban 200 dolláros, az Egyesült Királyságban pedig 150 fontos áron akarták piacra dobni a Wii-t, ám a nagyobb áruházláncok nyomására kénytelenek voltak nagyobb számot írni az árcédulára, a boltok ugyanis az olcsóbb masina esetén jóval kevesebb bevételre tettek volna szert.
• Bár a Nintendo végül nem tette lehetővé a DVD filmek lejátszását Wii-n, jelenleg azt tervezi, hogy Japánban a jövő év folyamán egy fejlesztett modellt fog megjelentetni, amely már tartalmazni fogja ezt a feature-t is.
• A gép menüjében még rengeteg üres hely van a különböző Wii Channel-ök számára, így a későbbiekben komoly mértékű bővülésre lehet számítani ilyen téren.
• EDGE-ék szerint a Wii Sports olyan lesz a Wii-nek, mint amilyen anno a Super Mario 64 volt a Nintendo 64-nek. Magával a játékgyűjteménnyel ők is teljesen meg voltak elégedve, az egyjátékos szórakozás szempontjából mindenképpen a golfot találták a legélvezetesebbnek, személyes kedvencük pedig a box volt.
A magazin a fentiek mellett elbeszélgetett a Nintendo of Europe marketing-direktorával, Laurent Fischerrel is, aki elsősorban a Nintendo DS-ről, és annak sikereiről beszélt. Az úriember elárulta, hogy Európában rengetek női, illetve konzolhoz ritkán nyúló játékost sikerült DS vásárlásra buzdítaniuk, ám a játékokkal egyálalán nem foglalkozók meggyőzésén állítása szerint még mindig van mit dolgozniuk. A NOE célja jelenleg az, hogy kontinensünkön is olyan szárnyalásba kezdjen a handheld, mint Japánban, ám szerinte ehhez még minimum egy évre szükségük van - na nem mintha most olyan roszul fogyna. A játékokkal kapcsolatban Fischer azt mondta, hogy egy-egy produktum készítésénél nem kategorizálják be, hogy az most a hardcore, vagy a casual rétegnek szól-e, mivel állítása szerint elég nagy az átfedés - a Brain Traininggel is rengeteg, alapból is ezt a szórakozási módot preferáló gamer játszik világszerte. Az Animal Crossing is előkerült példaként, amiről a Nintendo azt gondolta, nem fog túlságosan nagy sikereket elérni, ám mára a két fenti réteg egyik összekötőjeként szolgál, és nem mellesleg több milliós eladásokkal büszkélkedhet - Európában a Gamecube-os eredetiből alig 150 ezer fogyott, a DS változat ezzel ellentétben már az egymillió felé tart. A marketinges végül a Wii Virtual Console szolgáltatásáról beszélt, aminek népszerűségét szerinte egyáltalán nem veszélyeztetik a különböző PC-s emulátorok, az emberek ugyanis szívesebben választják a TV előtti szórakozást egy-egy NES vagy SNES játék esetében.