Tíz éve készül a Duke Nukem Forever

lovas2007.04.27. 13:55

Játékipari viszonylatban hihetetlen, de igaz: kereken 10 esztendővel ezelőtt hallatott magáról először a Duke Nukem Forever. Azóta váltott pár kiadót, grafikus motort és egy komplett fejlesztői stábot, a megjelenés azonban még most is várat magára, ki tudja meddig.

Persze a DNF egy évtizedes története érdekes és komikumba illő fordulatokban nem szenvedett hiányt, többek között 3D Realms fejének, George Broussard nyilatkozatainak köszönhetően. Pedig az 1997-es bejelentéskor minden olyan nagyszerűnek tűnt, még abban az évben felbukkant az első screenshot is a PC Gamer novemberi számában, roppant meggyőző képet adva a Quake II engine-nel hajtott játékról. Scott Miller prezident akkor azt nyilatkozta, hogy a Duke Nukem Forever 1998-ban fog megjelenni.

Aztán a 98-as E3-on debütált az első, ingame jelentekkel tarkított trailer, néhány hónappal később azonban a 3D Realms a Quake motor helyett inkább az Epic féle Unreal engine mellett döntött, ezzel szándékoztak kihozni a játékot. A döntés ellenére mindenkit biztosítottak arról, hogy a munkálatok mindössze néhány hónapot vesznek majd igénybe, így 1999-ben már vissza is térhet Duke. Nem így lett. A következő esztendőben jött az újabb engine-váltás, az Unreal motor továbbfejlesztett verziójával dolgoztak tovább a 3DR derék emberei, ez pedig újabb kiadós halasztást jelentett. Eközben a Gathering of Developers vállalta magára az ekkor már 2001-re csúszott játék kiadását, majd a 2001-es E3-on debütált a Duke Nukem Forever második trailere, amely mindenkit optimizmussal töltött el.

A remény azonban hamar elszállt, miután a Gathering of Developers 2001 augusztusában becsődölt, a játék sorsa pedig ismét bizonytalanná vált. Raádásul a 3D Realsm vezetése megvált szinte a komplett stábtól, a DNF 95% pedig százaléka a kukában landolt. A munka tehát kezdődhetett előről, Unreal Engine 2-vel, miközben a Take-Two szerezte meg a szükséges kiadói jogokat. Jeffrey Lapin, a kiadó vezetője 2003 elején már örömmel jelentette, hogy még abban az évben megjelenhet a várva-várt FPS, George Broussard azonban erre csak annyit reagált a Shacknews-nak adott interjújában, hogy "Take Two needs to STFU imo". Azaz tömör és szolid fordításban: "A Take Two-nak be kéne fognia a pofáját". Lapin-ra hatottak a mély szavak, néhány héttel később azt nyilatkozta, hogy konzultált a 3DR illetékeseivel, akik 2004-re vagy 2005-re ígérik a munkálatok befejeztét.

A következő állomás 2006, Broussard most éppen azt cáfolja, hogy a Duke Nukem Forever Doom 3 motort fog használni, egyúttal megerősíti, hogy emberei az utolsó simításokat végzik a projekten. A kiadó közben kezdi elveszíteni a türelmét, június magasságában 500.000 dollár prémiumot ígér a 3D Realms-nak, ha még 2006-ban elkészül a játék. Broussard természetesen ezt sem hagyta szó nélkül: "Soha nem fejeznénk be egy játékot idő előtt. Még 500.000 dollárért sem".

2007 sem maradt fejlemények nélkül DNF fronton. Az év elején a 3DR újabb fejlesztőket keresett a projekthez, miután még mindig akad tennivaló a Duke Nukem Forever háza táján. Pár héttel később, március végén Scott Miller sopánkodva szólal meg a stúdió részéről, elismerve, hogy alaposan elcseszték a fejlesztést, minek következtében mostanra már az egész ipar rajtuk röhög. Ennek ellenére reménykednek abban, hogy a DNF még sikeres lehet, elsősorban annak neve miatt. Múlt héten azt is megtudtuk, hogy a PC Gamer júniusi felvonása friss információkkal jelentkezik a játékról, Broussard azonban ebbe is belerondított, kétségbe vonva a lap hitelességét, miután őket hivatalos formában senki sem kereste meg.

A Duken Nukem Forever kerek egy évtizedes története lassan egy novella terjedelmével vetekszik, mint láthatjuk, s nagy összegben mernénk rá fogadni, hogy újabb fejezetekben sem lesz hiány. Például a PC Gamer következő számának megjelenése után.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Heretic + Hexen

Hirtelen jött, nem is számítottunk rá, pedig épp itt volt már az ideje. A Doom I + II után a Bethesda a Heretic és Hexen párossal is elvégezte a házi feladatot, a mérnöki munkát pedig a Nightdive-ra bízta.

5 órája

Fantasy akció-kaland Koreából – ez történt hétfőn

Benne: Woochi the Wayfarer, Digimon Story: Time Stranger, Henry Halfhead, Blippo+.

18 órája

Battlefield 6

1 napja
8

Recharge: Early Access - Egyszer majd Re-Volt lehet

A régi motorosok egyik kedvence a Re-Volt, ami meghatározó játék a retro árkád versenyzős címek között. Sokan - ahogyan mi is - azóta a feltámadását várják a távirányítós kisautókat szerepeltető játékoknak.

1 napja

The Royal Writ

Egy aprócska magyar fejlesztőcsapat igyekszik újat mutatni a rendkívül telített rougelike pakliépítők műfajában. Lehetetlen? Tesztünkből kiderül!

1 napja
4

Heti megjelenések

1 napja
2

Apróságok zárásként - ez történt pénteken

Benne: Rod Fergusson, Pac-Man World 2 Re-Pac, Drag x Drive, Metal Gear Solid Δ: Snake Eater, Hello, Mario!.

3 napja
3

Hunter x Hunter: Nen Impact

Teszteltük a kétdimenziós 3v3 bunyós műfaj legfrissebb darabját, a méltán híres manga- és animeszériára épülő Hunter x Hunter: Nen Impactot.

4 napja
1

Shadow Labyrinth

Ma már egy teljesen hagyományos új Pac-Man-játék is meglepetésnek számítana, olyannyira háttérbe szorult a gaming-ikon - hát még egy olyan kreatív visszatérés, mint a Shadow Labyrinth, ami szokatlan műfajba helyezi a sárga bogyózabálót.

4 napja
7

Indie kavalkád és azon túl - ez történt csütörtökön

Benne: Heretic + Hexen, Rhell: Warped Worlds & Troubled Times, Contraband, LEGO Party!, Disciples: Domination, Well Dweller.

4 napja
6

Super Mario Party Jamboree + Jamboree TV

A Donkey Kong Bananza után újabb belsős címmel bővült a Nintendo Switch 2 kínálata, ugyanis megérkezett a Super Mario Party Jamboree + Jamboree TV, amely az eredetileg kilenc hónappal ezelőtt megjelent alapjátékot bővíti. A kérdés csak az, hogy mindez megéri-e az árát? Ennek jártunk utána.

5 napja
4

Apróbb bejelentések - ez történt szerdán

Benne: Borderlands 4, Metal Eden, Peregrino, RedOctane Games, Smilegate x Absurd Ventures, Genshin Impact.

5 napja
4

Megjelenési dátumok minden mennyiségben – ez történt kedden

Benne: Formula Legends, Nintendo Indie World Showcase, Karma: The Dark World, Teenage Mutant Ninja Turtles: Tactical Takedown, Oscuro Blossom's Glow, Kirby and the Forgotten Land, Storm Lancers, Ire: A Prologue, Hell is Us.

6 napja
7

Game Pass: mozgolódás augusztus első felében

Izgalmas független fejlesztések érkeznek a Standard előfizetések kínálatába, azon kívül azonban kevés érdekességet tartogat az aktuális lista.

7 napja
4

Dead Take

Belső nézetes kalandjátékot találni nem nagy kunszt, viszont olyat, amelyik túlmutat a sétálószimulátorokon, már egyre nehezebb. A Dead Take megpróbálja a lehetetlent és több vonalon is próbál innovációt nyújtani, miközben két kézzel matat a vetítőszoba sötétjében. Teszt!

7 napja
6

Virtua Fighter pofonok, Hellblade II frissítés – ez történt hétfőn

Továbbá: Marvel Tokon: Fighting Souls, Adventure of Samsara, Stick it to the Stickman, Troublemaker 2: Beyond Dream.

7 napja
3

Heartworm - Analóg szelleműzés

Az egyetlen ember alkotta Heartworm egy nagyon kellemes hangulatú túlélőhorror, ahol a hangsúly a rettegés helyett a melankolián van.

8 napja
3

Heti megjelenések

8 napja
6

Donkey Kong Bananza

Donkey Kong - egy név, ami nagyjából egyidős kedvenc hobbinkkal. Donkey Kong talán az első videojáték szupersztár volt, bár kevesen tudják, hogy létezése egyfajta kompromisszum eredménye. Most viszont nincs kompromisszum: induljon a banánzáj!

9 napja
12

Wildgate

Manapság egyre inkább trendi a közös kalandozós stílus, aminek egyik legjobb képviselője a Sea of Thieves. A Wildgate le sem tagadhatná, hogy a Rare közel hibátlan üdvöskéje nagyon erős inspirációt nyújtott a fejlesztés során. Első imrpressziónk következik.

2025.08.02.
1