Peter Moore-t hallgatni / olvasni mindig öröm: az Xbox üzletág ura tapasztalt veteránként (annak idején a Sega amerikai divíziójának elnöki pozíciójából igazolt át) osztja az észt és a pofonokat. A Next Generation interjújában a kurrens X360-történések mellet a konkurencia is terítékre kerül. Összefoglalunk.
Kezdjük talán a legérdekesebbel: Peter Moore szerint a Dreamcast-el hasonló hibákat követtek el ők ("Fájdalmas visszaemlékezni azokra az időkre - mindent elterveztünk, és nagyon nem úgy sültek el a dolgok, ahogy szerettük volna..."), mint amit most a Sony marketingesei: a szolgáltatást elfelejtik a vásárlók igényeihez igazítani, és a konzolnak nem sikerült betöltenie azt a szerepet, amit szántak neki. "Az Xbox 360-al a piac egy jól elkülöníthető szegmensére pozícionáltuk magunkat az Xbox Live, a Marketplace és a komoly játékosoknak szánt tartalmak segítségével - a Nintendo is elhelyezte magát, a könnyed szórakoztatás irányába. A Sony-nál nem látni, hogy miért is kellene PlayStation 3-at vásárolni - főleg ilyen áron. Ott van egy rakás extra lehetőség, de magával a játékkínálattal komoly problémák vannak - és ez nem a saját véleményem, hanem világszerte olvasni a különböző fórumokon."
Blu-Ray? "Azt gondolom, hogy közel sem az a helyzet, mint anno a DVD-Vhs váltásnál volt. Akkoriban a tévéd tökéletesen fogadta az új jelet - most szinte muszáj lecserélni azt is. Továbbá nem egyértelmű a Blu-Ray győzelme: talán 2008 karácsonyára már ki lehet hirdetni bármiféle győztest a formátumháborúban, de nem korábban. Mi éppen ezért akartuk mindenképpen elkerülni azt, hogy ráerőszakoljuk a vásárlókra az egyik bizonytalan sorsú formátumot."
A Sony kóstolgatása folytatódott, a Home támadásával. "Pár éve elgondolkoztunk mi is ennek a lehetőségén. Virtuális avatárt létrehozni, lézengeni, beszélgetni másokkal, zenéket letölteni, tartalmat készíteni - nem hangzik rosszul. Azonban nem voltunk biztosak benne, hogy mindenki ezt akarja. Az Xbox Live éppen ezért lett olyan, amilyen: a kommunikációra, a játékra és a gyors navigálásra lett kitalálva. A Home nagy vihart kavart a GDC-n, de más dolog bemutatni egy szolgáltatást, és milliók által használni azt. Nem biztos, hogy az emberek lézengeni akarnak."
Az Elite-ről is beszélt Moore, és a különféle változatok szükségességéről. "Nem véletlen, hogy Core és Premium csomagokkal nyitottunk. Az embereknek változó igényeik vannak, és éppen ezért vezettük be az Elite-et is. Bár túlzott piaci igény nem volt rá, mégis remekül fogy, és újabb lehetőséget kínál a leendő Xbox 360 tulajok számára - és ez nagyon fontos. Az olcsóbb változatokra pedig szükség van, főleg olyan országokban, ahol nem szívesen költenek túl sokat egy konzolra."
Peter Moore beszélt még arról, hogy a Viva Pinata sikertelenségének okát abban látják, hogy nem sikerült kellően összekapcsolni a rajzfilmsorozatot a játékkal - de nem szeretnék a jövőben sem elhanyagolni a fiatalabbnak szánt játékok fejlesztését sem. Végül egy aktuális idézet:
"Halo 3? Már idejében intézkedtünk, hogy felkészítsük a szállítókat és az áruházakat arra a keresletre, ami a játék iránt mutatkozni fog. Vannak, akik szerint mindenki a megjelenés napján (szeptember 25 USA/26 EU) akarja majd megvenni a játékot, míg sokak szerint az emberek jobban járnak, ha a nyitáskor messze elkerülik a boltokat..."