Első pillantásra valószínűtlen helyen és időben, a tegnap megrendezett, az Apple / Macintosh újdonságokra koncentráló WWDC 2007 expón mutatkozott be az id Software új, "id Tech 5" kódnéven futó grafikus motorja.
A helyszín tényleg csak az első pillantásra valószínűtlen: John Carmack és csapata annak idején szintén egy Apple-rendezvényen mutatta be először a Doom III motort.
Mi derült ki a rövid (lentebb videóformában is megtekinthető) demonstrációból? Carmackék több éve fejlesztik a technológiát, és abszolút multiplatform motornak szánják, PC, Macintiosh, Xbox 360 és Playstation 3 irányultsággal. A demonstráción bemutatott pálya elmondásuk szerint 20 gigabájtnyi (tömörítetlen) textúrát vonultatott fel, a textúrák pedig bármikor, röptében módosíthatók, úgy, hogy a változtatások nem befolyásolják érdemben a sebességet.
Miért izgalmas Carmack új motorja? A bemutatóból leszűrhető tanulságokról Rábel 'MB' Tamás-t, a Stormregion (Codename: Panzers sorozat, Rush for Berlin) engine programozóját kérdeztük.
*"Jól megfigyelhető trend a játékiparban, hogy nagy iramban nő a tartalom
mennyisége. Nagyobb a játéktér, nagyobb a szabadság, a megatexture-os
vonal, amit Carmack elindított, megadja a lehetőséget rá, hogy ezeket
a világokat megtöltse a kellő mennyiségű tartalommal. Sajnos a videó nem
túl jó minőségű, pont a hangsúlyozott technika előnyeit nem figyelhetjük meg jól rajta, miszerint a pálya minden négyzetmétere egyedi látványt nyújthat, de az így is látszik, hogy például az előre leszámolt fényezésnél ezt jól kihasználják."*
Jöjjön a videó, streamelhető és tölthető formában: