Nagy lépés a helyes irányba: a Microsoft mától fogva három év globális garanciát ad az Xbox 360 konzolokra. A megnövelt időtartalmú garancia nem csak a frissen beszerzett gépeket érinti, hanem minden, a premier óta vásárolt masinát, azaz visszafelé is érvényes, 2005 novemberéig.
A Microsoft sajtóközleménye részletezi a problémát: a garancia kiterjesztése direkt válasz a cég által tapasztalt, a közleményben “elfogadhatatlanul magasnak” nevezett szervízelési arányra. Fontos: a kiterjesztett garancia a leggyakoribb, “három piros ledes” (népszerűbb nevén: Red Ring of Death, RROD) meghibásodás esetén él, minden egyéb, esetlegesen felmerülő problémát a normál garancia-időn belül kezelnek továbbra is.
A megnövelt időtartalmú garancián kívül a Microsoft jelenleg is vizsgálja a RROD problémák hardveres okát, és záros határidőn belül megoldást keresnek rá. A meghosszabbított garancia (ez az ingyenes javításon kívül az ingyenes szállítást is tartalmazza) 1.05 - 1.15 milliárd dollárnyi pluszköltséget jelent a Microsoftnak - ezt a költséget a június harmincadikával végződő üzleti negyedévben számolják el.
Peter Moore Xbox nagyfőnök a Gamespotnak nyilatkozva személyesen kért bocsánatot a RROD problémáktól szenvedő vásárlóktól - elmondása szerint gyorsabban is reagálhattak volna a felmerülő gondokra. Moore ugyanakkor cáfolta a elmúlt hetekben több helyen is felbukkanó vádakat, melyek szerint a Forza 2 felelős több gép meghibásodásáért - Moore szerint a probléma hardveres jellegű, a szoftvereknek (így a Forza 2-nek) semmi közük nincs hozzá.
Mit jelent a garancia kiterjesztése nekünk, magyar játékosoknak? Nos, valószínűleg szintén három évnyi ingyenes szállítást és szervizt RROD probléma esetén. A sztorit hamarosan bővítjük a magyar Microsoft reakciójával és a tőlük származó információkkal - ahogy azok befutnak.
UPDATE: megérkezett a Microsoft magyar sajtóközleménye a kiterjesztett, három éves garanciáról. A fent leírtak teljes mértékben vonatkoznak hazánkra is, a közlemény teljes szövegét ITT OLVASHATJÁTOK.