Megjelent a legújabb Dragon Ball, a sorban azt hiszem a 12. viszont az első és eddig az egyetlen next-genre...
Bevallom őszintén, az elején kissé negatívan álltam a Ban Dai új termékéhez, hiszen megtudtam, hogy körülbelül 19 lesz a játszható karakterek száma. Ha visszatekintünk a múltba, a Budokai Tenkaichi 2-ben és 3-ban már jóval több, mint 80 karakter volt (minden külön formával együtt 140) és akkor next-genen ki akarják szúrni a szemünket 19-el? Be kellett látnom, tévedtem. A Burst Limit méltó utódja a Tenkaichiknek. A grafika lenyűgöző, már a bevezető videóból észre lehet venni, hogy nem egyszerű hasra ütés szerűen lettek a vizuális elemek megteremtve, hanem gondosan precízen gondolkozva, ügyelve a rajzfilmben látott karakter kinézetére. A végső karakterek száma 21 lett a két darab bonusz fejezetnek köszönhetően. A játékélmény egyszerűen hihetetlen, ha az ember nem is Dragon Ball rajongó, és úgy szerzi be a játékot mint egy sima verekedős cucc, akkor is pozitív élménnyel zárja azt a napot melyben betette a gépébe a játékot. Minden karakternek 3 különleges mozdulata van plusz az Aura Spark amit majd később részletezek. Az alap lövések nem vesznek le Ki energiánkból. Sajnos ezt a csíkot, ami nélkülözhetetlen egy Ultimate képesség használatához nem tudjuk tölteni úgy, mint a régebbi részekben,. Minden karakter rendelkezik 2 vagy 3 Ultimate támadással. Ezeket a teljes Ki csík elérésekor tudjuk aktiválni az Aura Spark-al együtt. Az, hogy melyik képességet akarjuk a sok közül használni adott harcosunkhoz, a Versus és Online módokban választható, a Z Chronicles-ban (Story mód) viszont nem. Az Aura Spark egyfajta erőnövelés, teljes Ki energia csík birtokában a megfelelő gombot megnyomva (LB), már Aura Spark módban is találjuk magunkat. Ilyenkor megnő sebzésünk és képesek vagyunk úgy nevezett Vansihing Ultimate támadást bevinni. Miután átalakultunk, benyomunk egy LT-t és megkezdődik a több gombos tappolás (ami meglepően egyszerű). A legnagyobb újítás mégis a Support System, azaz támogató rendszer. Harc közben úgy nevezett Drama Piece-ket oldhatunk fel, melyeket karakterünk automatikusan használ majd egy adott szituációban. Pl. Piccolo (Ifjú Sátán magyarul) alacsony életcsík esetén begyógyítja magát és így tovább. A Support System nem csak gyógyítást illetve védekezést tartalmaz, hanem támadást is. Minden harcban van egy segítőnk, aki adott Drama Piece esetén fejbe rúgja a nekünk kellemetlenkedő harcost. Az online módja ugyanolyan, mint az offline Versus, a megfelelő baráttal hatalmas csatákat lehet vívni. Nekünk egy pár meccs erejéig volt szerencsénk kipróbálni Zaz kollégával és meg kell mondjam, annak ellenére, hogy nyertem, azért mind a ketten élveztük (igaz haver?). Összevetve nálam a játék megkapja a maga 9 pontját.