casper0072008.04.21. 18:51

Assassin's Creed - Teszt!

A francia illetőségű Ubisoft mindig is a minőségről volt híres. Olyan nagy sorozatok kerültek ki az óriáscég kezéből, mint a Splinter Cell, a Prince of Persia, a Rayman, és még sorolhatnám. Kevesen voltak, akik nem várták a sajtzabálók legújabb csodáját, az Assassin's Creed-et. A reklámgépezet tökéletesen működött, a képeken és videókon prezentált látvány letaglózó volt, mindenki biztosra vette, hogy az év egyik legjobb játéka van készülőben. Bár a készítők nem szűkölködtek a bemelegítésre szánt anyaggal, mégis bőven akadt olyan apró részlet, melyre csak a megjelenés után került sor.

Maga a játék a Szentföldön játszódik, amely igencsak ritka, főleg a videójátékok körében. Az egyes trailerekben látott furcsaságok azonban a játék elején igazolódtak be. Emlékek. Igen érdekes megoldás, de le voltam nyűgözve. A genetikai kutatások szerint az emberek nem csak biológiai DNS-eket örökölnek meg elődjeiktől, de agyuk rejtett szeleteiben a felmenők emlékei is megtalálhatók. Ebbe az érdekes helyzetbe kerül Desmond, a hajdani zsebtolvaj, jelenlegi mixer, akiről kiderül, hogy ük-ük apja, Altair egy középkori bérgyilkos volt, s emlékei előcsalogatásával megnyílhat az út egy hihetetlen erejű tárgy felé. A játék során Altair kalandjait megszakítják a laboratóriumi jelenetek, amelyekben Desmond értekezik az őt kivizsgáló két doktorral.

A játék igazi hőse tehát Altair, a ravasz bérgyilkos. Mivel a középkorba járunk, pontosan 1191-ben, emberünknek nem állnak rendelkezésére high-tech cuccok, cserébe azonban atetikus képességekkel bír. Mit is takar ez? Altair képes egyik háztetőről a másikra ugrani, szédítő magasságokból levetni magát, párduc módjára rávetni magát az áldozatra. A történet szerint Altair az egyik munka során végzetes hibát követ el, s így a keresztesek felfedezik a bérgyilkosok erődjét, s csak keserves küzdelem árán sikerül megvédeni azt. Nem is marad el Altair büntetése, elveszik fegyvereit, ráadásul újra kell járnia a bérgyilkossá válás rögös útját. Hogy újból elismerés övezze személyét, kilenc nagyhatalmú keresztény vezetőt kell kiiktatnia, amely a játék alapját képzi. Ezzel pedig ténylegesen kezdetét veszi a kontroller-nyomogatás.

A képekből az egyszeri játékos leszűrhette, hogy a látvány szép lesz, de amit az Ac nyújt a grafika terén, az egyenesen könnyfakasztó. Az egész világ él és lélegzik, a fény-árnyék játék után az állunkat keressük a padlón, a hatalmas városok a legapróbb részletekig ki vannak dolgozva. Ami pedig ismét csak megdöbbenésre ad okot, az a lakosság. A metropoliszokban hatalmas mennyiségű NPC bóklászik, pontosabban igyekszik a dolgára, s a mesterséges intelligencia minőségét mutatja, hogy nem akadnak egymásba mindunatalan, s reagálnak a környezetükben lezajlott reakciókra. Ha pl. Altair felkapaszkodik egy ház tetejére, akkor jó munkásember módjára megbámulják, ha erőszakosan tör utat magának, nem restek viszonozni a bánásmódot, de ugyanúgy meg is félemlíthetjük őket. A divatnak megfelelően az AC sem az egyutas játékot válaszotta, hanem egy hatalmas, szabadon bejárható területet bocsájtott a játékosok rendelkezésére. Megfordulhatunk többek között Jeruzsálemben, Damaszkuszban, Acreben, de a várak közötti területek sem dísznek vannak ott. Sok falu, rom, torony vár arra, hogy felfedezzük, s nem egy feladat kapcsolódik ezekhez a részekhez.

A grafika mellett az AC nagy erőssége az animáció. A látványhoz hasonlóan ez is valami zseniális. Altair úgy mozog, úgy viselkedik, mint egy valódi személyiség. A tömegben kikerüli az embereket, de a megfelelő gomb lenyomásával arrébb is tessékelheti őket, ugyanígy lökni is lehet. A tömeg leghasznosabb funkciója, hogy el lehet vegyülni benne, ami nagy hasznunkra lesz, ha az áldozatok közelébe akarunk férkőzni. A kedvenc lehetőségem, hogy beolvadjak a kántálva kószáló papok közé, és fejemet lehajtva kövessem a példájukat, így oszlatva el az üldözőim gyanúját. Persze, ha kész a baj, nincs más hátra, mint a menekülés, mely a játék egyik legélvezetesebb funkciója. A tömegben haladva célszerű az embereket egyszerűen félrelökni, máskülönben könnyen felborulhatunk egyik másik lakosban. Ha viszont feljutunk a tetőre, akkor sokkal könnyebben egérutat nyerhetünk.

És most egy újabb erősség. A játékban mindent, ismétlem, mindent meg lehet mászni. Ház, torony, várfal? Nem akadály. Altair minden egyes objektumon megtalálja azt az apró kiszögellést, mélyedést, melyet kihasználva egyre feljebb juthat. A készítők itt az egyszerűségre törekedtek, nekünk csak az előrehaladást gombját kell használnunk, és gyönyörködhetünk Altair realiszitkus mozdulataiban. Itt páran elfintorodhatnak, hogy " Dehát a PoP-ban ez kopmlikáltabb volt.", de higgyétek el nekem, a legtöbb esetben örülni fogunk ennek a "könnyítésnek", s nagyon hamar megszokjuk ez a játékmenetet.

A harcrendszer terén már akadnak kisebb hiányosságok, de összességében itt is minden rendben van. A csaták során három gombot kell használnunk (támadás, védekezés, visszatámadás), s Altair látványos animációk kíséretében végez ellenfelével. Bár igaz, hogy ez egy idő után megunható, én a legtöbbször szimplán elpucoltam a helyszínről, a macska-egér játék élvezetesebb. Továbbá zavaró lehet, hogy egyszerre csak egy katona támad ránk, hiába vesznek körül minket tizen. Kivételesen azonban elnézem ezt az apró problémát, mondván, nem lenne egyszerű egyszerre két-három oldalra figyelni. Viszont azt díjaztam, hogy a gyolkosság után teljesen szabad kezet kapunk, menekülhetünk, de fel is vehetjük a kesztyűt a testőrség ellen. A harcok során négy fegyvert használhatunk: kardunkat, kicsúsztatható pengénket, dobótőreinket, és a puszta öklünket is. Ezek az alkalmatosságok pedig a megfelelő helyen, a megfelelő időben használva garantálják a sikert.

Sajnos a kilenc delikvens levadászása egyazon módon folyik, így időval rémesen unalmassá válhat. Első feladatunk, hogy kinyomozzuk a leendő áldozat kilétét, és tartózkodási helyét. Ehhez körbe kell járnunk az adott várost, ki kell hallgatnunk pár beszélgetést, le kell nyúlnunk pár térképet, és ha teljes a kép, az emlékeket maximálisan összekódolva megindulhat a vadászat. Nincs is ezzel semmi baj, de ismét mondom, a hatodik-hetedik menetnél már lefelé fog görbülni a szánk. Rendkívül hasznos funkció az eagle eye, vagyis a sasszem. Ezen módban előjön Altair kivételes látása, s az emberek különböző színekben pompáznak fel. A kékek a szövetségeseink, a vörösek az ellenséges katonák, s a célpontok is sajátos jelzést kapnak. Érdemes megmászni a városokban található mérhetetlenül magas kilátókat, a lenyűgöző látvány mellett ugyanis miliméter-pontos tájékozódást hajthatunk végre.

Mit is mondhatnék végezetül? Az AC egy nagyon élvezetes játék lett, s a történet vége is sejtet egy esetleges folytatást. Ha valaki képes túllépni az idővel fellépő montonitáson, s engedi, hogy a Szentföld varázslatos világa magába szippantsa, az nem fogja egyhamar a polcra helyezni a lemezt. Ráadásul az X360 verzió tulajdonosai plusz órákat tölthetnek el a konzol előtt az achievementek kinyitásával (pl. zászlókeresés). Tehát a Ubi most sem hazudtolta meg magát, a beígért minőség nem maradt el, s valóban, egy új franchise született.

8

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Necroman Mk2
Video Game Hall of Fame 2024

8 napja
16

CHASE
Top 15 FIFA

2024.03.17.
2

Necroman Mk2
Majd nálatok

2024.03.15.
6

p34c3
PlayStation VR2: Valós halál?

2024.03.15.
6

drag
2023 legjobb filmjei - szerintem

2024.03.09.
8

Necroman Mk2
Flashpoint Archive bemutató

2024.02.25.

Malleus
Mists Beyond the Mountains

2024.02.17.

p34c3
Red Dead Redemption dedikálás

2024.02.15.
2

Necroman Mk2
Barbie Fashion Designer

2024.01.11.
3

liquid
Wonka

2024.01.07.
10

p34c3
Marvel's Spider-Man 2 ajánló

2024.01.04.
11

mcmacko
Pecker - egyem a pöckölőjét

2024.01.02.
3

CHASE
Kedvenc soundtrackek

2023.12.31.
1

Necroman Mk2
2023. év dala

2023.12.31.
3

p34c3
Globular Cluster CMP2 PS VR2-höz

2023.12.24.

liquid
Az univerzum urai

2023.12.17.
3

liquid
Minden idők legjobb trailere?

2023.12.05.
10

p34c3
Én kicsi gamer sarkom

2023.11.22.
34

p34c3
Negyven2

2023.11.14.
26

Dude
Harc a 41. évezredben

2023.10.23.
5

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==