A teszt után sem hanyagoltam a játékot, így összedobtam egy kis végigjátszást, és pár tippet, hogyan szerezhetjük meg az 1000 Gamerscore-t a Via Domusban. Remélem, sokaknak hasznára lesz. :)
Irányítás:
- fotózás:
A flashback-ek során lesz leginkább szükségünk a fényképezőgépünkre, de az egyes achievementek kioldásához is szükséges. A masina használata egyszerű, az LT és RT gombokkal tudunk zoomolni, míg az LB és RB gombokkal tudunk élestínei. Az X gomb megnyomásával nézhetünk bele a lencsébe, míg az A gomb megnyomásával készíthetjük el a képet.
- panelek helyreállítása:
Sok helyen csak a panelek megszerelésével érhetjük el a továbbjutást. Ilyenkor a rendelkezésünkre álló biztosítékokat kell felhasználni. Minden Amper-mérőbe megfelelő erősségű áramot kell eljuttatni, lényegében csak matematika és logika kérdése az egész. Ha letettünk egy biztosítékot, akkor az X gombbal forgathatjuk, és az Y gombbal vehetjük fel. A játék végén már elég nehezek ezek a feladatok, így az egyes küldetésekhez képeket is mellékeltem.
Achievements:
1. - Teljesítsd az első epizódot - 25G
Amint megkapod az irányítást, haladj előre az egyetlen lehetséges úton, nemsokára pedig egy indákba gabalyodott holttestet pillantasz meg, mellette pedig egy nő vízióját. Kövesd, és így eléred Kate-t. Miután az összes lehetőséget lenyitottad a párbeszédablakban, bekövetkezik az első flashback. A fényképen Kate-nek kell szerepelnie, amint átveszi a vizet, célozz a kezére, hogy láthasd a bilincseit, majd csináld meg az első Flashback Achievementet. Miután visszatérsz a szigetre, megemlíted a bilincset, Kate pedig a hallgatásodért cserébe Vincent, a kutya gondjaira bíz, aki elvezet a partra. Az első feladatod Jack-nél veheted fel, aki utasít, hogy állítsd meg az üzemanyag kifolyását. Ehhez fuss a gép főtörzsének a végéhez, és aktiváld az ott lévő műszert, majd a kapcsolók segítségével érd el a megfelelő fezsültséget. A kis bejátszás után, vedd az utad a part végéhez, ahol a lomok között megtalálod a hátizsákodat. Ezzel pedig vége is az első epizódnak.
2. - Teljesítsd a második epizódot - 25G
Az előzmények áttekintése után első állomásod Jack lesz, de a doki nem hajlandó beengedni a dzsungelbe. Ekkor a tengerparton ismét megjelenik a titokzatos nő, menjünk hozzá és szólítsuk meg. Ekkor jön a második visszaemlékezés, a megfelelő élesítés és fókusz mellett akkor süssük el a gépet, mikor a nő pózol és az öreg thai halász éppen őt figyeli. A sikeres kép után ki is nyithatjuk a második Flasback Achievementet. Következzen ismét Jack, és egy kis cselt alkalmazva küldjük Claire segítségére. Az út szabad a dzsungel felé, kövessük is a megfelelő utat, amelyet a repülőgéproncsok jeleznek. Mikor a füst feltűnik, gyorsan ugorjunk be egy banánfa ágai közé. Nemsokára belebotlunk a minket fenyegető emberbe, próbáljunk minél messzebb kerülni tőle, majd a fekete füst egy animáció keretei között végez vele. Hamarosan elérjük a barlangot, ahol Michael egy öngyújtót ad nekünk. Érdemes tőle fáklyát is vásárolnunk, így sokkal könnyebb dolgunk lesz. A barlangban elég egyértelmű, hogy merre kell menni, arra figyeljünk, hogy a denevérek és a vízesések eloltják a fáklyát, és ha sokáig sötétben maradsz, akkor a füst is feltűnik. Miután kiértél a barlangból, menj be a repülőgép elejébe, és a pilótafülkével szemben szereld meg a kapcsolót, hogy hozzájuthass a fényképezőgéphez és a laptophoz. A jobb oldali panelből szedd össze a kapcsolókat, a bal oldaliban pedig végzed el a feladatot. Ezután pedig már csak a bejátszást kell végignéznünk.
3. - Teljesítsd a harmadik epizódot - 50G
Szükségünk lenne a laptopra, ezért keressük fel Sayid-ot, aki Jhon-hoz küld elemekért. Kopasz barátunk azonban ódzkodik teljesíteni a kérésünket. Ekkor következik a harmadik flashback, amelynek teljesítését lejjebb találod. A fotó után ismét beszéljünk John-nal, aki ezután utasít, hogy kövessük őt. Először a hatch bunkerhez vezet, it ne feledjük megcsinálni a két achievementet (a számok és a fény), majd kövessük tovább. Egy barlanghoz érünk, ahová egyedül kell bemennünk. Bent megjelenik a titokzatos nő képe, nincs más dolgunk, mint követni őt. Az út végén csak szólítsuk meg, majd egy bejátszás következik, melynek során hősünk egy iránytűt talál.
4. - Teljesítsd a negyedik epizódot - 75G
Locke tanácsát követve elindulunk a dzsungelben, hogy megkeressük Sayidot. Az út során a fákra szerelt sárga dobozokat kell megnéznünk, s a rajtuk olvasott számot követni az iránytűn. Így elérjük a hatch bunkert. Haladjunk tovább a vízesés mentén, és hamarosan meglátjuk Sayid-ot. Ő azonban nem akar addig beengedni, amíg nem tudja a nevünket, hogy megbizonyosodjon, rajta voltunk-e a gépen. Térjünk vissza a partra, és beszéljünk Hugóval, mire jön is a negyedik flashback. Ezt megoldva eszünkbe jut a nevünk: Elliot Maslow. Szaladjunk vissza Sayid-hoz, és már nyílik is a bunker ajtaja. Bent azonban a csapóajtó lecsapódik, így egyedül maradunk. Amint meghalljuk a csipogást, üssük be a számokat (4,8,15,16,23,42) a gépbe, és nyomjuk meg az Execute gombot. Így már elég időnk van a feladatok végrehajtására. Végezzük el a 'Desmond emlékei' achievementet, illetve szedjük össze az összes kapcsolót. A bunkerben három panelt kell megszerelnünk, a főbejárat mellett, Desmond hálószobája előtt, és a szobában. A mellékelt ábrák alant láthatók. Ezután menjünk a főterembe, és aktiváljuk a kapcsolót. Hirtelen lezárul az összes ajtó, és felbúg a számítógép. Aktiváljuk, majd az "Enter the way home" utasításra gépeljük be, hogy VIA DOMUS. Majd jöhetnek a számok is. A megjelenő panelt, csak akkor tudjuk alkalmazni, ha elvégezzük az IQ tesztet, így nyomjunk A-t, majd Execute-t. A következő két kérdésre kell válaszolni:
3-7-15-31-? a következő szám mindig eggyel nagyobb az előző kétszeresénél, így a 63 következik.
D-F-H-J-? mindig kimarad egy betű, így az L következik
Ezek után szabadon állíthatjuk az UV fényt és az ajtókat is. Végezzük el a 'Sziget feltérképezése' achievement kétharmadát, majd menjünk ki a folyósóra, és nézzük végig a bejátszást.
5. - Teljesítsd az ötödik epizódot - 100G
Miután megkaptuk az irányítást, atáskánkból vegyük elő az öngyűjtót, s oltsuk fel. Feltűnik a titokzatos lány, ezután pedig menjünk az ajtóhoz, és beszéljünk Kate-tel. Jön is a flashback, majd ismét beszéljünk a lánnyal. Kis győzködés után már kint is vagyunk. Gyorsan fényképezzük le a vérfoltot a plafonon (achievement), majd hagyjuk el a bunkert. Szemben, az egyik vízesés mögött van egy kis alagút, azon átkelve meg is látjuk a titkos ajtót. Mivel nincs kulcsunk, ezért dinamitot kell szereznünk. Vegyük az irányt a part felé, majd beszéljunk Hugóval. Ezután vissza a körülásott bunkerhez, és balra nézzük meg a fekete zászlót. Így jutunk el a Fekete Területre, ahol mindig a fekete zászlót kell követni, de nem ilyen könnyű a dolgunk, mivel a füst végig a nyomunkban lesz. Használjuk is ki a banánfák védelmét. Itt meg is csinálhatunk egy achievementet, fényképezzük le a Dharma furgont. Amint elértük a következő területet, szaladjunk tovább, nehogy a többiek egy tagja lelőjön. Sikeresen elértük a kalózhajót, hátul meg is találjuk a dinamitot és a csontvázat is, mely egy újabb achievementet jelent. Ezután irány vissza a bunker, de vigyázzunk, mert ha gyorsan haladunk, akkor bizony KABUMMM. Miután visszaértünk a bunkerhez, adjuk meg az ajtónak a kegyelemdöfést. Ehhez egy pisztolyra van szükségünk, amit Charlei-től vehetünk meg a parton. Bent egy számítógépet találunk, a C menü lenyomásával pedig hatástalaníthatjuk a mágneses mezőt.
6. - Teljesítsd a hatodik epizódot - 125G
Rögtön egy ügyességi résszel kezdünk, nincs más dolgunk, mint futni a füst elől. Elliot automatikusan futni fog, így csak az előre gombot kell nyomnunk, a megfelelő helyeken pedig átugorni az ágakat, és átcsúszni a fák alatt. Ha sikerült, a füst megkímél minket. A szónikus kerítésnél kötöttünk ki, nincs más dolgunk, mint beszélni Juliet-el. Most egy flashback következik, ha ezzel végeztünk, ismét szólítsuk meg Juliet-et, aki most már beenged a kerítésen belülre. Mielőtt továbbmennénk, a jobbra található füves területen keressük meg a Pearl bázis bejáratát a földön, majd menjünk be, és szerezzük meg az achievementet. Ha megvagyunk, irány a domb teteje, menjünk be a házba, és alaposan kutassunk át mindent. Szedjük fel az összes biztosítékot, senkit ne ijesszen meg a sötét, ha belebotlik egybe, akkor biztos észreveszi. Az utat követve elérünk egy biztosítékot, ezt megbabrálva kinyílik az ajtó, mi pedig felmászhatunk a létrán, és egy házba jutunk. Nézzünk szét, az egyik asztalon ott van Sayid kábeltérképe, ez pedig a "Térképezd fel a szzigetet" achievement utolsó darakája. A hangokat követve menjünk a megfelelő ajtóhoz, és rúgjuk be. Bent két embert látunk, vegyük elő a pisztolyt, és végezzünk az öltönyös figurával. Ha végeztünk, nincs más dolgunk, mint végignézni a bejátszást.
7. - Teljesítsd a hetedik epizódot - 200G
Egy üvegfalú szobában térünk magunkhoz. Megjelenik előttünk a lány, szólítsuk meg, majd a főcím után beszéljünk Tommal. Jön is a flashback. Először nem használhatjuk a fényképezőgépet, menjünk be a balra lévő nyitott ajtón, majd a szoba végén ismét balra, be a kis, sötét szobába. Amikor a program felkínálja a lehetőséget, bújjunk el. Itt már használhatjuk a gépet, várjuk meg, míg a két fickó eléri az asztalt, és akkor csináljuk meg a képet, mikor az egyik átadja a táskát a másiknak. Ismét beszéljünk Tommal, erre az ajtó kinyílik, mi pedig kuatssuk át az egész helyet biztosítékok után, így haladjunk előre. Mikor elérjük a panelt, még ne kezdjünk a szereléshez, hanem menjünk fel a jobbra található rámpán, és a túloldalon lépjünk be a gépbe. Három feladatot kell megoldanunk:
2-4-8-10-20-22: tehát, először kettőt adunk a számhoz, majd duplázunk, így a megfejtés a 44.
A-B-D-E-G: először egyet ugrunk az abc-ben, majd kettőt, így a H következik.
Z-X-C-V: a megfejtés a B
Ha sikerült, a C gomb megnyomásával egy hatalmas cápa teteme kerül aelő a vízből, mi pedig kivehetjük az oldalára szerelt készülékből a biztosítékokat. Vissza a panelhez, és szereljük meg. Ha sikerült, az ajtó kinyílik, mi edig beszélhetünk Bennel. A feladatunk, hogy Jack-et a Fekete Szikáhpz csalogassuk. Nincs más dolgunk, mint a parton beszélni vele, majd a kalózhajóhoz menni, Jack ott fog várni. A hajóban menjünk fel a legfelső emeletre, ahol jön is egy kis bejátszás, miután hősünk úgy dönt, megmenti Jack-et és Kate-t. Ez nem más, mint a "Mentsd meg Jack-et" achievement. Ha megvagyunk, ismét bejátszás következik, majd Juliet utasítására kezdjük meg a vágtát a hajóhoz. Itt már időkorlátunk van, szóval jobb, ha nem esünk túl sokat, ugyanazt a minijátékot kell eljátszanunk mint a füst elől való menekülés esetében. Ha leértünk, egy kis bejátszásban Locke megakadályozza, hogy a hajónk felrobbanjon, majd egy kis párbeszéd után szálljunk be a hajóba, és nézzük meg a befejezést.
8. - Fedezd fel az összes memóriát az első Flasback-ben - 20G
Miután elkészítetted a fotót Kate-ről, a stewardess melléd áll, de mielőtt megszólítod, nézz körbe, hogy megláthasd a céltárgyakat. Ezek:
A hátizsák a földön
A fotók balra
Az újság a fotók mögött
9. - Fedezd fel az összes memóriát a másodikFlasback-ben - 20G
Miután sikerült elkészíteni a fotót a nőről, ne szólítsd meg, hanem nézz körbe a tornácon:
A könyv a jobb oldalon
Balra az asztalon egy újság és egy hangrögzítő
10. - Fedezd fel az összes memóriát a harmadik Flasback-ben - 20G
Ebben a vizíóban álljunk az ablakhoz és várjuk meg, míg a lány az eladóhoz ér. Ekkor készítsük el a fényképet, úgy, hogy a lány arca, és a Rico's SHOp tábla is jól látszódjon. Ezután keressük meg a hangfelvételt, a noteszt, és az újságot.
11. - Fedezd fel az összes memóriát a negyedik Flasback-ben - 30G
A játék legrövidebb flashback-je, amíg az előttünk álló férfi feltekint a poszterre, addig kapjuk le az előtte heverő mappát, amin egy fénykép látható. Ezután keressük meg a három céltárgyat:
az akta az asztalon
a szemben lévő polcok között ott van egy levél
ugyanott, az első polcon pedig egy magnó
12. - Fedezd fel az összes memóriát az ötödik Flasback-ben - 30G
Az ötödik flasback-ben egy kis cselhez kell folyamodnunk. Itt nincs időkorlát, viszont vigyáznod kell, hová mész. A céltárgy a titokzatos lány laptopja, ami a terem másik végében van. De vigyázz, mert ha túl közel mész hozzá, a lány bezárja a laptopot, s kezdheted előről. Az egész kulcsa, hogy lassan, hátulról közelítsd meg a lányt, s kapd le a gépet. Ezután pedig következzen a szokásos három tárgy:
Az újság az asztalon a lány előtt
Szintén az asztalon az akta
A recepciós asztallal szembeni sarokban lévő rekorder
13. - Fedezd fel az összes memóriát a hatodik Flasback-ben - 30G
Ez egy elég nehéz flasback, az időzítésen múlik minden. Míg egy nő megáll előtted, addig a liftnél álló őrt kell lefényképezni, míg az elővillantja pisztolyát. Csak úgy tudjuk megcsinálni a képet, hogy az előttünk álló nő, karjai között közelítünk az őrre. Ha sikerült, keressük meg a három céltárgyat:
a recepciós pulton lévő monitor
a lány asztalán lévő levél
a szemközti asztalon lévő újság
Ezután beszéljün a lánnyal, majd az őrrel.
14. - Fényképezd le a csontvázakat a Fekete Sziklán - 15G
Az ötödik epizódban el kell jutnod a Fekete Szikla kalózhajóhoz a dinamitokért. Bár sötét van, a hajó végében a dinamitoktól jobbra megláthatod a céltárgyat, egy régi csontvázat.
15. - Fényképezd le a "A Turn of the Srew" című könyvet - 15G
A negyedik epizódban ha lent vagy a bunkerben, a zárt ajtó melletti könyvespolcon megtalálod a könyvet.
16. - Fényképezd le a számokat a bunkeren - 15G
A harmadik epizódban, mikor Jhon megmutatja a bunkert, az oldalán fotózd le a számokat. kicsit nehéz őket észrevenni, mert árnyékban vannak.
17. - Fényképezd le a Dharma logóval ellátott furgont - 15G
Mikor a Fekete Sziklához megyünk, a Fekete Területen meg kell keresnünk a furgont. A legeygszerűbb, ha az egész területet bejárjuk, de nem árt vigyázni a füsttel. A biztonság kedvéért itt egy videó:
18. - Térképezd fel a szigetet - 10G
Ide három térkép tartozik:
Kettő a bunkerben, melyeket a negyedik epizódban láthatsz
Sayid kábel térképe az utolsó epizódból
Az első két fényképet akkor készítheted el, ha bunkerben bekapcsolod az UV világítást, ekkor a központi teremben megtalálod az elsőt, mielőtt kinyitnád az ajtókat. A másodikhoz pedig a B parancsot add meg a számítógépnek, így bejuthatsz a nappaliba, ahol a ping-pong asztal melletti falon ott a térkép. Sayid térképét a hatodik epizódban kaphatod le, mikor a sötét rész után felmásztál a létrán a házba. A térkép azon az asztalon van, amelyik jobbra, a nyitott ablak előtt található.
19. - Fényképezd le a céltárgyakat: Kate repülője, Charlei gitárja, Locke karosszéke - 10G
Ezeket a tárgyakat a harmadik epizódban tudod lefényképezni:
Kate a pálya elejéhez legközelebb eső sátor előtt üldögél és a repülőgépével játszik
Cahreli kicsit távolabb éppen egy zenét komponál, a gitárja mögötte van a sátorban
Lock tolószéke Charlei mögött van a fák között a banánfáknál
20. - Mentsd meg Jack-et - 25G
Az utolsó epizódban mindenképpen meg kell csinálnunk ezt az achievementet, a dinamitba kell belelőnünk az egyik others mellett, de úgy, hogy eltakarjuk Kate-t.
21. - Fényképezd le a vérfoltot a Swan állomáson - 15G
Az ötödik epizódban Kate mellett a plafonon egy nagy vérfolt éktelenkedik. Fényképezd le.
22. - Fényképezd le a Pearl bázis logóját - 20G
A hatodik epizódban, miután Juliet beengedett minket a kerítésen belülre, a füves területen megtalálhatjuk a Pearl bázis csapóajtaját. Bent az első kanyarban a falon ott a logó.
23. - Fényképezd le a Medical bázis logóját - 20G
Ehhez először a parton sorban meg kell nézned a 4, 8, 15, 16, 23, 42 számokat:
4: a part másik végén, az utolsó sátornál
8: a sátortól jobbra, a homokban kavicsokból van kirakva
15: a pálya elején menj kicsit felfelé, az egyik sátornak dűtött repülőgépmaradványon
16: kicsit feljebb az előző számtól, a vízgyűjtő alatt, a dobozon
23: Hurley sátránál, az ételtárolón
42: Charlei sátránál, az asztalon, a dominósdobozon
Ha ez megvan, a megjelenő ablakban válaszd ki a 'Medical Station' opciót. Haladj előre, a kereszteződésnél a falon meglátod a logót, elég nagy fókusszal kapd le.
24. - Fényképezd le a fénysugarat a harmadik epizódban - 20G
Mikor John-t követve elhagyod a bunkert, menj vissza, s fényképezd le a kiszűrődő fényt.
25. - Üsd be a számokat a számítógépbe - 15G
A negyedik epizódban mindenképpen meg kell csinálnod ezt a feldatot.
26. - Győzd meg Locke-ot, hogy segítsen - 15G
A harmadik epizódban, miután sikeresen teljesítetted a flashback-et, mondd el Jhon-nak, hogy tudsz korábbi állapotáról, így sikerül meggyőznöd arról, hogy odaadja az elemeket.
27. - Akadályozd meg, hogy az üzemanyag berobbanjon - 15G
Ezt a feladatot az első pályán teljesítheted, Jack utasítására menj a gép hátuljához, és a panel kirakásával állítsd le a kerozin szivárgását.
28. - Nyisd ki a titkos ajtót - 10G
Az ötödik epizód során ki fogod robbantani a dinamittal ezt az ajtót.
29. - Nézz szembe a rosszfiúval - 10G
A hatodik epizód utolsó momentuma, miután kinyitottad az jtót, egyszerűen lődd le az öltönyös fickót.
30. - Desmond emlékei - 10G
Három tárgyat kell lefényképezni, melyeket a bunkerben találsz:
Kelvin ruháját a mosógépek melletti fogason.
A falra szerelt Dharma dobozt az élelemraktár mellett
A nagy, falra festett képet.