casper0072008.04.06. 15:32

GTA IV - Előzetes! #1

Ahogy az interjúkat, az előzetes-sorozat első részét is az Ogi.hu-nak köszönhetjük, nem maradunk tehát GTA IV nélkül a megjelenés előtti utolsó hetekben sem. Az egyszeri játékos naivan azt hihetné, a San Andreasban minden benne volt, amit a GTA játékokból ki lehet hozni. A Rockstar nem szokta cserbenhagyni a rajongóit, a Grand Theft Auto IV nem csak a grafikája miatt érdemli ki a következő generációs jelzőt. Sorozatunkban sorra vesszük, milyen újításokra számíthatunk az új epizód kapcsán. Az első, bemelegítő jellegű részben átnézzük a játék fő technológiai újításait, és azok hatását a játékmenetre.

A konzolok, és főleg a PS2 képességeit alapul véve a RockStar úgy döntött, a Grand Theft Auto III - illetve az ahhoz kifejlesztett technológiára épülő további játékok - esetében nem annyira a realisztikus megjelenést, inkább egyfajta rajzfilmes, kevésbé életszerű hatást érnek el. Ez egyrészt megfelelt a hardver szabta határoknak, másrészt valamennyire elvette a játékmenet brutális megoldásainak az élét. Érezték ők is, darázsfészekbe nyúlnak, és akármennyire is szeretjük a GTA játékokat, el kell ismerni, hogy az olyan epizódok, mint a jól ismert „leápolt a kurva, majd összevertem, hogy visszakapjam a pénzem”, már elmondva is elég keménynek tűnnek, hát még a játékban megvalósítva.

A GTAIII, a Vice City és a San Andreas kitaposta az ösvényt egy élethűbb megvalósítású játék előtt, bár nem szabad elfelejteni, a San Andreast továbbra is betiltották jó néhány országban, és a titkos Hot Coffee mód napvilágra kerülése - és a patch segítségével lefolytatható konkrét aktus - további pereket jelentett, és komoly anyagi veszteséget okozott a játék kiadójának. Nem véletlen hát, a fejlesztő és a kiadó már hónapok óta készülnek a perek sokaságára.

A RockStar munkatársai néhány hónapnyi részeg semmittevés nekiálltak hát, hogy az új generációs sorozat alapjait lerakják. Elkészült a motor, mely a RAGE nevet kapta, és mely a GTA játékok mellett további RockStar játékokban is szerephez jut, leghamarabb például az Xbox 360-ra megjelenő Midnight Club: Los Angelesben. Szerencsére a csapat nem arról híres, hogy csupán a szemkápráztató effektek miatt készítsen el egy-egy új technológiát, pontosan tudják, hogy jóval fontosabb, hogy az adott technológia milyen újdonságokat hozhat a játékmenetben.

Az előző részeknél egy idő után bosszantó volt látni, ahogy a motor a szemünk láttára pakolja ki a közelgő háztömböket, utcákat, járműveket, ezt most el lehet felejteni. Az új motor, amellett, hogy nagyságrendekkel szebb, részletgazdag grafikát képes a nagyfelbontású látványra éhes HD tévénk képernyőjére varázsolni, sosem látott módon szélesíti ki a látótávolságunkat. Mivel általában szélsebes járgányokat kötünk el, esetleg repülésre is képes eszközöket szerzünk, már maga a tény, hogy messzebb ellátunk, hatalmasat dob az élményen. Ráadásul Liberty City végre minden szempontból tökéletesen hasonlítani fog az ihletadó New York városához, a Manhattan mintájára megtervezett Algonquin felhőkarcolókkal, hatalmas épületekkel lesz tele, és természetesen az épületek magassága is szerepet kap most már. Simán előfordulhat, hogy percekig tart majd felfelé az utunk egy ilyen épületben, hogy aztán a küldetésnek megfelelően a tetőről dobáljunk gránátokat.

A fejünk felett felhők repkednek majd, természetesen valósidejű árnyékot vetve, ez a tény sokkal többet dob a látványvilágon, mint elsőre gondolnánk - a felhők megjelenése teljesen megváltoztatja a már unásig ismert napszakváltakozást, és az időjárás-változást is. A légköri viszonyok ilyen részletességű megjelenése miatt nem lesz két egyforma nap a játékban, másképpen néz majd ki minden egyes napfelkelte vagy napnyugta; másképpen süt majd át a nap a felhőkön, és másképp világítja meg Liberty City utcáit akkor, ha éppen tiszta az égbolt.

A város még jobban megtelik élettel, nem csupán egy-egy eltévedt autó és járókelő jelenik meg Liberty City utcáin, igazi megapoliszhoz illően könnyen eltévedhetünk majd az embertömegben. Apró ötletekkel dobják fel még jobban a hangulatot, megeshet, hogy ha nekimegyünk valakinek az utcán, az eldobja az imént vásárolt Sprunk üdítőjét, hogy aztán szitkokkal árasszon el minket. Azon szerencsések, akik már kipróbálhatták a játékot, azt mondták, számukra nehezebben esett ilyenkor egy nemtörődöm fejlövéssel elintézni a méltatlankodót, az élethűbb grafika, az NPC-k élethűbb viselkedése miatt konkrétan lelkiismeret-furdalásuk támadt. A játék természetesen nem csupán grafikailag jelent újdonságot, a Naturalmotion nevű cégtől licenszelt Euphoria motor teljes mértékben megváltoztatja a nem játékos karakterek viselkedését. Azok ugyanis több életszerű viselkedési forma mellett konkrétan életben maradási ösztönnel rendelkeznek majd. Az Euphoriának köszönhető az is, hogy az eddig csak maximum egy-egy rövid küldetés erejéig megjelenő, mostantól kedvünk szerint elérhető részeg/belőtt állapot igazán intenzív, látványos hatással lesz a karakterünk érzékeire.

A fizika is tovább fejlődik természetesen, és ez nem merül ki a még nagyobb, látványosabb robbanásokban, bár a most először megjelenő víz alatti robbanás, és ezek hatása a felszínre izgalmasan hangzik. Még izgalmasabb azonban az, hogy például egy-egy durvább ütközésnél akár ki is repülhetünk a szélvédőn.

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Necroman Mk2
The Crew

2024.04.12.
13

Malleus
Faith of Danschant (神舞幻想)

2024.04.07.
2

CHASE
Nolan filmjei

2024.04.02.
5

Necroman Mk2
Video Game Hall of Fame 2024

2024.03.20.
16

Necroman Mk2
Majd nálatok

2024.03.15.
6

p34c3
PlayStation VR2: Valós halál?

2024.03.15.
6

drag
2023 legjobb filmjei - szerintem

2024.03.09.
8

Necroman Mk2
Flashpoint Archive bemutató

2024.02.25.

Malleus
Mists Beyond the Mountains

2024.02.17.

p34c3
Red Dead Redemption dedikálás

2024.02.15.
2

Necroman Mk2
Barbie Fashion Designer

2024.01.11.
3

liquid
Wonka

2024.01.07.
10

p34c3
Marvel's Spider-Man 2 ajánló

2024.01.04.
11

mcmacko
Pecker - egyem a pöckölőjét

2024.01.02.
3

CHASE
Kedvenc soundtrackek

2023.12.31.
1

Necroman Mk2
2023. év dala

2023.12.31.
3

p34c3
Globular Cluster CMP2 PS VR2-höz

2023.12.24.

liquid
Az univerzum urai

2023.12.17.
3

liquid
Minden idők legjobb trailere?

2023.12.05.
10

p34c3
Én kicsi gamer sarkom

2023.11.22.
34

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==