[62] casper007 (offline)

Alapos - Átlagos

Ő egy 29 éves fiú és itt lakik: Budapest / Budapest

4969 napja regisztrált felhasználó, ez idő alatt 253420 kreditet gyűjtött

2008 April
16:26 GTA olvasgatnivaló #4


A mai interjúban szintén érdekes téma kerül terítékre, mégpedig Liberty City felépítése. Rendkívül érdekfeszítő és izgalmas olvasmány. :)
Igen, tegnap épp belefutottam egy srácba. Tornadresszben volt – ebben a hidegben –, és egy pár síléc volt nála. Bement velük egy ékszerboltba. Komolyan mondom, ezt csak New Yorkban látod, ilyen máshol nincs.

Houser: Ja, meg a prédikátorok az utcán. Mindent bele akartunk tenni. És erre a PS2 képtelen lenne. Most már lehet. Még mindig nem annyira, mint szeretnénk, de rengeteg lehetőség van. Sok-sok dolgot fedezhettek fel az utcán kóborolva. Ha a játékban hallotok valakiről a hírekben, lehet, hogy öt perc múlva belebotlotok.

El tudom képzelni, milyen nehéz lehet egy ilyen játékban egyedi kinézetű járókelőket tenni. Mi volt a filozófiátok az utca emberének megrajzolása mögött?

Garbut: Rengeteg időt töltöttünk azzal, hogy sétáltunk és kocsikáztunk New Yorkban. Filmeztünk, amennyit csak tudtunk, és a látottakat karaktertípusokra bontottuk le. Alapvető fontosságú, hogy a megfelelő arányokat találjuk el a karakterekkel, a megfelelő ruhákban. Mindennek össze kell dolgoznia a hihető világért. A város minden területének máshogy kell kinéznie, és a hozzá tartozó kocsiknak, embereknek kell benépesíteniük, akik az odaillő dolgokat csinálják.

És hogy változik az emberek kinézete, ahogy Liberty City-ben mozgunk?

Garbut: Minden területet szinte épületről épületre az oda tartozó stílusú járókelőkkel töltöttünk meg. Olyanokkal, akikre ott számítanál. A megfelelő etnikai arányban, megfelelő ruhákban, olyan kocsikat vezetnek, amit várnál tőlük. Van egy bizonyos véletlenszerű keveredés a városban, de azért elég részletesen meghatároztuk a világot, hogy a megfelelő hangulata legyen. A kocsik száma és a típusok a napszak és a hét napjai szerint változnak. Megpróbáltuk úgy visszaadni a valóságot, amennyire csak lehet.

A VILÁG FELÉPÍTÉSE


Milyen új kihívásokkal szembesültetek a nagy felbontású grafika miatt?

Garbut: Az egyik kihívás nyilvánvaló: a részletek. Sokkalt több dologgal kell megtöltenünk a világot, hogy érdekes legyen. Ez nagyon sok munkával jár. A kellékeket rajzoló csapat beteg sok variációt mutatott ugyanazokra a tárgyakra. Épphogy, csak nincs minden utcára másféle kukánk, több százféle szemét, kidobott kanapék, kartondarabok. És mindegyiküket aprólékosan meg kell alkotni, hogy az effekt részleg által megrajzolt sok-sok egyedi részletet meggyőzően adhassuk hozzájuk. Nem egyféle lámpaoszlopunk van, hanem kb. 30 variáció. Ez az idiotizmussal határos részletesség jellemzi az egész játékot.

Ennyi részlettel és változathoz, amit a mellékes látványhoz használunk, a világot is hasonlóan részletesen kell elkészíteni. A térkép hatalmas, mégis elképesztően sűrű, minden területet kidolgoztunk. A sikátorokat ugyanolyan gonddal kezeltük, mint a boltok frontját. Hatalmas meló ilyen szintű részletességet előállítani egy ekkora területen. És ez a rajzok minden területére kihat.

A hűség a kisebb részleteket is fontossá teszi. A design részleg éveket töltött azzal, hogy kitalált cégekkel és termékekkel álljon elő. Ezeket láthatjuk a játékban a plakátokon, az interneten, hallhatjuk a rádióban. Aminek a valóságban márkaneve van, annak itt is van, és az egészet következetesen megvalósítottuk a kocsiktól a fájdalomcsillapítókig.

Az az érzésem, hogy a NaturalMotion és a jelen generációs technológia használatával a világot sokkal jobban alátámasztottátok. Niko igazi emberként mozog. Sétál, és nem lebeg a föld felett. A világ sokkal élőbbnek tűnik.

Houser: Hát, kell is neki. Néha kicsit zavarba jöttem, amikor azt olvastam az újságban, hogy „ez meg az tényleg gáz volt a korábbi játékokban”. Nagyon igazságtalannak éreztem, mert akkor, azzal a hardverrel fantasztikusan előremutatók voltak a játékok, és kihasználták a gépeket. De persze egy hardver sem lehet olyan, mint a való világ, szóval mindig kompromisszumokat kell kötni. Ezzel együtt nyilvánvaló volt, hogy sok mindent kell fejleszteni. Amíg nem sikerül pontosan azt megvalósítani, amit akarsz, addig mindig van hova fejlődni, és kell is. Mi azt akartuk, hogy az első igazi HD játékélmény legyen, és mindent ehhez mértünk, radikális fejlődést akartunk.



Egy részről a dolog pusztán videójáték-design ügye. Szerintem a GTA mindig is nagyon okosan összerakott játék volt. A különböző módokat sokkal jobban összesíti, mint bármi más. És ezt, a módok kombinálását, mindig egyfajta Szent Grálként értékelték. A GTA mindig olyan volt, ami most az elvárható színvonal. Hogy hozzuk össze az akciójátékot a nyílt világgal? Ez nagyon nehéz dolognak számított akkoriban. A megoldás a játékdesign. A GTA III. megmutatta, hogy mindezt hogyan lehet 3D-ben megalkotni. Tehát, nyilván, nem akartunk mindent eldobni, de minden egyes mechanikán fejlesztettünk. A játékot folyamatosabbá, kényelmesebbé tettük. A videójátékok természetüknél fogva tapintható élményt adnak, és az új generációban ennek még egyértelműbbnek kell lennie. Persze, sokkal nagyobb erőt használhattunk ki. Sokkal több dolgot engedhettünk meg. Rengeteg animáció, új fizikai alapok, az, ahogy a NaturalMotion-t használtuk. Mindez fontos volt, és fejlődést jelentett. Újra akartuk alkotni a célzást, meg minden mechanikai dolgot. Ahogy a küldetések egymásba folynak. Minden ilyesmit.

Ez egy szempont. A másik az, hogy javítani akartunk a „filmélményen” és a történetmesélés módján. Bizonyos fokig az is túlmutat a filmek szintjén, hogy döntések vannak a történetben, de a karakterek, a jellemfejődés, a mellékszereplők, az előre haladás – ez sokkal nagyobb, mint egy filmben. Ha egymás mögé rakjuk a videóbetéteket, akkor egy normál film kétszeresét teszik ki. Tehát a játéknak is sokkal jobban kell pörögnie, jobban kell vinnie magával, mint egy filmnek, mint mondjuk egy könyvnek, vagy egy TV-sorozatnak. A történettel, a mellékszálakkal, a mozdulatokkal még könnyű a dolog, de a játék velejét, hogy körbe kell rohangálni a térképen, meg kell ismerni az eszközöket, azt is jobb élménnyé akartuk tenni.

Harmadrészt pedig a világ ötletén akartunk fejleszteni. A virtuális világot, amit felfedezünk, és a tartalmat, amit a szabadidőnkben ismerünk meg. Egyfajta strukturált szabadidőt akartunk, amikor el lehet menni bowlingozni vagy csajozni, lóghatunk a haverokkal. Ezek érintőlegesen a korábbi játékokban is benne voltak, de most sokkal jobban össze akartuk rázni őket. Meg aztán, a passzív időtöltést, amikor csak vezetünk a városban, és nézzük a világot, Ezen is rengeteget fejlesztettünk.
Azt gondoltuk, hogy ha ezen a három dolgon – a világ, a történet és a videójátékok legjava – javítani tudunk, akkor nagyon különleges dolog készül el.

Az biztos, hogy ettől egészen másképp érezzük majd magunkat, mint San Andreas-ban vagy Vice City-ben, de még a GTA III-hoz képest is. Sokkal jobban részei vagyunk a világnak, mint eddig.

Houser: Pontosan. Ez volt az, amit mindenképpen el akartunk érni. A korábbi játékoknál is megtettünk mindent, hogy elérjük, az idő és a tapasztalat korlátain belül. Nem tudom eléggé hangsúlyozni, hogy mennyire élveztem együtt dolgozni a srácokkal. Mindig felhúzom magam, amikor a cikkekben olvasom, viszonylag magas beosztású emberektől, hogy „ezt is én csináltam, meg azt is én”. Én meg: „Soha nem csináltál semmit [egyedül]!”

Most én ülök itt, és én beszélgetek veled, de itt lehetne bármelyik srác a több száz közül, akik a GTA fejlesztésében részt vesznek. Így tudnak folyamatosan fejlődni a játékok. Azért tudunk ekkora terveket magunk elé állítani, mert rengeteg tapasztalatunk van, és olyan srácok dolgoznak a csapatban, akik a játékipar legjobbjai között vannak.

Akkor vagyok a legidegesebb, amikor azt írják, hogy „hát, a GTA egyáltalán nem a grafika miatt jó”. Én ezzel nem értek egyet. Nem arról szó, hogy nagy felbontású grafika. Persze nagyobb felbontású már nem is lehetne. De az a lényeg, hogy a [belső] világ a szememben mindig élhető hely volt. Lehet, hogy csak elhitettem magammal, de mindig az volt. Ezt máshol nem találtam meg. Minden második grafikus tudna olyan padokat rajzolni, amilyet a GTA játékokban láttok, de nem tudná megalkotni ezt a helyet olyanná, amilyen [körbemutat a szobában]. Aaron és a többi vezető művész nemcsak azt figyeli megszállottan, hogy hogy néznek ki a padok, hanem hogy hogy néz ki a szoba, minden részletével együtt. Milyenek a falak, a koszfoltok – kis dolgok, amit nem is a tudatoddal veszel észre. Tudat alatt viszont sokkal organikusabbá és élhetőbbé teszi a helyet. Itt egy kis festékfolt, itt meg kéznyomok vannak; nagyon kis dolgok. Észre sem veszed őket, de a szemünknek nagyon, nagyon kellemes és organikus.

Hogyan emelitek a GTA IV-et New Yorkba úgy, hogy mégis igazi Liberty City élmény legyen? Nem létezik, hogy csak a Times Square-en látható fiktív márkákkal!

Garbut: Alapvetően azt csináltuk, hogy kiválasztottuk New York minden olyan részletét, ami szerintünk a legjobban jellemzi a várost. A legfontosabb látványokat és helyszíneket. Aztán a többit megtöltöttük New York karikatúrájával. Nagyon jól működik, mert ahhoz hasonlít, ahogy sokan New Yorkot nézik. Szerintem mindenkinek ismerős lesz, akár volt már itt, akár nem. Annyiszor látták már a várost filmekben vagy újságban, hogy már ismerik. Minden megvan, amire emlékszünk, ha elmegyünk egy városból: a fontos pontok konkrétan, a többit kitöltjük a hely hangulatával. Amikor először voltam itt, nagyon furcsán éreztem magam. Mintha tökéletesen ismerném a helyet. Tehát azzal, hogy a karikatúrát rajzoljuk meg, a valósághoz való merev ragaszkodás helyett, azzal közel kerülünk a legtöbb ember New York-képéhez.



De persze rengeteg kutatás kell. A Rockstar idevalósi, tehát teljes munkaidős kutatóink vannak, és a csapat is sokat járt itt. Rengeteg fotónk és videónk van, a többit a kutatók egészítették ki. Liberty City-ben megvan New York legjobb és legrosszabb oldala, még a Guliani előtti időkből is.

Kellett korlátozni magatokat valami miatt, amit muszáj volt megcsinálni New Yorkhoz?

Garbut: Soha nem engedtük, hogy korlátozzon. Ez elsősorban Liberty City, egy fiktív hely, tehát bármit csinálhattunk vele. Arra vigyáztunk, hogy a legfontosabb elemek meglegyenek, beszélek itt a jellemző épületekről, a hidakról, a városrészekről. Megtartottuk a geográfiai pontosságot, mindent nagyjából a megfelelő helyre téve. De ezen belül azt csináltunk, amit akartunk. Soha nem a várostérkép fénymásolatából indultunk ki. Ha ezt teszed, akkor a játék rovására megy a valószerűség, pedig fordítva kell lennie.

Az egyik munkatársammal, akivel a multiplayerrel játszottunk, a helikopterüldözéses részt. Ő New Yorkban élt, majdnem pont középen, és amikor elrepültünk a lakása fölött, azt mondta: „Hát, éppenséggel láttam már a lakásunkat videójátékban, de ez tégláról téglára ugyanolyan, mint ahol laktam.”

Houser: Reméljük is! Nagyon régóta kutatunk ezekhez a játékokhoz, de most [a GTA IV-hez még egy csomót rátettünk. Hatvan grafikus dolgozott innen a North-tól, és hatvanan segítettek a művészeknek a hét minden napján. És egy teljes munkaidős csapat kérdezett tőlük mindenfélét. Akár azt, hogy „le tudnád fényképezni ezt a konkrét épületet?” Vagy, hogy „tudnál két képet csinálni kis idő elteltével, hogy itt hogy néz ki az ég? Csak hogy pontos legyen.” Meg „hogy mozog itt a forgalom?” És akkor ő levideózta, hogy hogy mozog ott a forgalom. A legritkább, rejtett dolgok. Megnéztük a népszámlálási adatokat, hogy a környéken nagyjából megfelelő legyen az etnikai összetétel. Nem New Yorkot akartuk megrajzolni tégláról téglára. Ez egy digitális alkotás.

Ez egy másik ok, amiért New Yorkot választottuk. A fejlesztőcsapat egy része itt dolgozik, a másik része bármikor át tud jönni Skóciából. Valami olyat akartunk, aminek van esélyünk megfogni a velejét, és tényleg ki akartuk használni a játék jellegét. Itt van ez a különleges környezet. Ezt aztán tényleg érdemes felfedezni, és más médium erre nem képes. Tulajdonképpen egy teljes 3D filmdíszletet húztunk fel, amit körbe lehet járni. Szerintem a játékokban ezen a területen hatalmas potenciál van, és még csak éppen, hogy belekezdtünk. Ezt egy filmben nem lehet, egy könyvben sem lehet. Nincs médium, ahol úgy lehetne, ahogy a játékban lehet. Erre mindig koncentráltunk a GTA játékok fejlesztésénél, ezért imádtunk nyitott világokat csinálni. De most megvolt, amit mindig is akartunk – tudjátok, hogy „éppen erről beszéltem mindig is, amikor azt mondtam, hogy egy világ, amit soha nem látott módon építünk fel.”

Gyertek vissza holnap is! Az interjú folytatódik, és rátérünk a játékmenet elemeire. Nem érdemes kihagyni!
Grand Theft Auto IV 3 komment

Apr 03., Thursday 10:13 #3
nagyon pöpec lesz ez. mostmár kétség sem fér hozzá. köszi casper, hogy ezt megosztottad velünk. aki a gfx-et ócsárolja annak ezt el kéne olvasnia.
XBOX Live: GabeN306HUN / Steam: GabeN306HUN / PSN: GabeN406HUN (magyar profil), GabeN306HUN (angol profil) / Nintendo: GabeN306HU (SW-4105-6043-6441)
[62] casper007
Apr 02., Wednesday 19:20 #2
Válasz theSickness (#1) üzenetére
Nagyon érdekesek amúgy ezek az interjúk, mivel ráébresztenek, mennyi kreativitás és munka rejlik ebben a játékban.
And they're all made out of ticky tacky And they all look just the same.
Apr 02., Wednesday 19:10 #1
Végigolvastam. Egy hónapja még rá sem hederítettem a játékra, most meg már várom (valószínűleg azért, mert a GTA3-at imádtam, amihez a leginkább közel áll, az utána lévő epizódokat viszont nem szerettem).
Ha hazajöttem, elolvasom az összes ilyet.
Nem kapok privát üzeneteket az oldalon, ne is írj! :)
casper007
And they're all made out of ticky tacky And they all look just the same.
Ezeken a platformokon játszom
Playstation3
PC
Nintendo Wii U
Kedvenc játék-műfajaim
Akció, Kaland, FPS, Szerepjáték
Hobbijaim, szabadidőmben ezt teszem
Játék otthon, Könyvek, Mozi
Barátok, ismerősök
elvis
(offline)
liquid
(offline)
antaru
(offline)
Ghz
(offline)
drag
(offline)
bastard
(offline)
zaz
(offline)
playmore
(offline)
logen
(offline)
dreampage
(offline)
theSickness
(offline)
Lavitz
(offline)
Tommy_Angelo
(offline)
zs0lt1
(offline)
Edina
(offline)
Rolne
(offline)
Attila6
(offline)
Hellfrost
(offline)
rob
(offline)
Necroman Mk2
(offline)
Đoma
(offline)
gyuri12
(offline)
Fatman
(offline)
Vuxy
(offline)
Jackal
(offline)
axl
(offline)
Matos
(offline)
BW
(offline)
Alwares
(offline)
skiz0
(offline)
rolmanus
(offline)
jimessor666
(offline)
roli576
(offline)
Yip Man
(offline)
Sicknesshuga
(offline)
maccc
(offline)
kochanp
(offline)
Sübe
(offline)
atka
(offline)
x-doboz360
(offline)
Morwen
(offline)
sepsta75
(offline)
HuN Makaveli
(offline)
Iceakos
(offline)
kryss777
(offline)
mnorbee
(offline)
Final Doom
(offline)
Ray
(offline)
pergemark
(offline)
annie007
(offline)
erik10
(offline)
Nesh
(offline)
lorantHUN
(offline)
Joo T
(offline)
RedBoyforCE
(offline)
olin
(offline)
NikoBoy
(offline)
kicsihocza
(offline)
hocza
(offline)
regeth
(offline)
ryujani
(offline)
Gangster
(offline)
wortoo
(offline)
warass
(offline)
engé
(offline)
wodbear
(offline)
RoOte
(offline)
5T3V3N
(offline)
Quimby
(offline)
G.A.R.
(offline)
Sam360
(offline)
Xbox360Gamer
(offline)
Zombi Killer
(offline)
Enzo Di
(offline)
lamann
(offline)
Graphitman
(offline)
KiCsi MexXiS
(offline)
Wolverine
(offline)
Futrinka
(offline)
Adam360
(offline)
Yegor
(offline)
Alpár
(offline)
ne5h
(offline)
TheGameSCore
(offline)
M4ST3RCH13F19
(offline)
Amy
(offline)
John Smith
(offline)
okornyalbaro
(offline)
Bence360
(offline)
Keyoo
(offline)
MilanZila
(offline)
Zoy76
(offline)
dpb
(offline)
SRyan
(offline)
Fabri
(offline)
AnnexHUN
(offline)
Shifty Fox
(offline)
Szekitáj Chili
(offline)
FredPerry
(offline)
Svitzh
(offline)
Rolcsoo
(offline)
Kisszarka
(offline)
Grand Theft Auto IV adatlap
18 év felettieknek Felnőtteknek
Kiadó: Rockstar Games
Fejlesztő: Rockstar North
Megjelenés: 2008. Apr 28.
Kategória: Akció
Online játékmód: Van

A szerkesztőség értékelése:
10
Ami tetszett
Szinte mindene tökéletes, 'nuff said.
Ami nem tetszett
Időnkénti lassulások és váratlanul feltűnő tereptárgyak
Olvasói értékelés: 10.7 (258 szavazat)
Ugyanez a játék más platformokon:
pc | gc | xbox | ps2 | ps3 | x360 | wii | nds | psp | xbox1 | ps4 | wiiu | n3ds | psv | mob

175 | Grand Theft Auto IV - teszt

Eljött a Nagy Nap: három és fél éves várakozás, plusz egy kényszerű csúszás után ma került a boltok polcaira a Grand Theft Auto IV. A világ egyik legsikeresebb játéksorozatának új felvonása visszatér Liberty City-be, de újításokat is ígér. Sikerült átugrani a magas lécet? Teszt.

40 | Gay Tony: Luis beköszön

Most már tényleg csak egyet kell aludni a GTA IV: The Ballad of Gay Tony megjelenéséig, de a Rockstar még egyszer, utoljára nekifut videó fronton: ezúttal a főhős kerül reflektorfénybe.

7 | GTA IV: ingyenes Xbox Live hétvége

Ahogy arról a Premier rovatunk aktuális kiadásában is olvashattok, ezen a héten - egészen pontosan holnap - új Grand Theft Auto IV megjelenések várhatóak, de egyéb meglepivel is kedveskedik a Rockstar.

33 | Gay Tony: Princess Robot Bubblegum

A megjelenésig már csak két nap van hátra, így valószínűleg az utolsó Grand Theft Auto IV: The Ballad of Gay Tony trailer következik. És egyben a legfurcsább is.

9 | Gay Tony: négy új kép

Nem kellett sokat várni a hét első The Ballad of Gay Tony tartalmára: négy új képet tudunk mutatni a második Grand Theft Auto IV kiegészítőről.

14 | Gay Tony: Liberty City sztárjai

A Rockstar csapata már számtalan alkalommal jelesre vizsgázott a trailereket illetően, így örömmel fogadtuk tőlük a legújabb The Ballad of Gay Tony kedvcsinálót is.

20 | Gay Tony: harckocsis akció

Lassan, de biztosan közelítünk a Grand Theft Auto IV: The Ballad of Gay Tony megjelenése felé, így nagy eséllyel az egyik utolsó képcsokrot köszönthetjük a játékról.

38 | GTA: Episodes from Liberty City trailer

Remek trailer futott be az esti órákra a második GTA IV DLC-vel párhuzamosan debütáló Grand Theft Auto: Episodes from Liberty City-ből. Ahol baj van, ott csaj is van. Vagy fordítva?

8 | Gay Tony: új karakter-trailer

Újabb, ezúttal két karakterre koncentráló trailer érkezett a kettes számú Grand Theft Auto IV epizódból a The Ballad of Gay Tony-ból. Bemutakozik Armando és Henrique.

18 | [TGS] The Ballad of Gay Tony trailer

Az elmúlt hetekben jó néhány kedvcsinálót volt már alkalmunk leközölni a The Ballad of Gay Tony-ról: most itt van a legújabb, méghozzá a szokásokhoz hűen egyedi zenei aláfestéssel.

17 | The Ballad of Gay Tony: friss hírek

Kreatívra sikeredett a The Ballad of Gay Tony legújabb kedvcsinálója, a Rockstar ugyanis a játékban is fellelhető Weasel News híradójába ágyazva mutogatja nekünk az új DLC-t.

20 | The Ballad of Gay Tony: újabb trailer

Nem kellett sokat várni a következő Grand Theft Auto IV: The Ballad of Gay Tony kedvcsinálóra, hiszen a múlt heti első trailer után most befutott a második is.

37 | The Ballad of Gay Tony: az első képek

Pénteken írtunk arról, hogy a Rockstar a jövő héten fogja leközölni a The Ballad of Gay Tony első trailerét, amire most a játékot bemutató első képekkel melegíthetünk.

36 | The Ballad of Gay Tony trailer a jövő héten

Tényleges kép-, illetve videóanyagot még nem láthattunk a második Grand Theft Auto IV letölthető tartalomról, most már azonban erre is csupán néhány napot kell várnunk.

44 | GTA IV: The Ballad of Gay Tony októberben

A Rockstar nemrég elárulta, hogy mikor is fog megjelenni az E3 előtt bejelentett második Grand Theft Auto IV kiegészítő, amely a Ballad of Gay Tony címet viseli.

102 | GTA IV: The Ballad of Gay Tony bejelentés

A Rockstar nem várta ki az E3-at, és már ma bejelentette a második Xbox 360 exkluzív Grand Theft Auto IV letölthető tartalmat, amely még az idei esztendő folyamán elérhetővé fog válni. És igen, tényleg az a neve, amit a hír címében olvashattok.

31 | Grand Theft Auto IV: 13 millió

A Take-Two frissen befutott üzleti jelentéséből kiderül, hogyan is áll világszinten jelenleg a 2008-as esztendő legnagyobb játékmegjelenése, a Grand Theft Auto IV.

27 | GTA IV: The Lost and Damned trailer

Újabb rövidke trailer érkezett a The Lost and Damned címet viselő első Grand Theft Auto IV letölthető tartalomról, amely ebben a hónapban válik majd elérhetővé.

33 | GTA IV: The Lost and Damned trailer-dupla

Kevesebb, mint egy hónap van már csak hátra az első Grand Theft Auto IV letölthető tartalom érkezéséig - most két új trailerrel készülődhetünk a megjelenésre.

19 | [VGA] GTA IV: The Lost and Damned trailer

Az előző nap folyamán képekkel melegítettünk az első Grand Theft Auto IV DLC debüt trailer-ére, amely ma hajnalban annak rendje és módja szerint meg is érkezett.

17 | GTA IV: The Lost and Damned képek

Ha minden igaz, akkor hamarosan mozgásban is megtekinthetjük a Grand Theft Auto IV első DLC-jét, ám addig is néhány friss screenshot csillapíthatja szomjunkat.

30 | Jövő héten debütál a GTA IV DLC

Két hete mutatták be a már régóta ígérgetett első Grand Theft Auto IV DLC-t, most pedig az is kiderült, hogy mikor láthatjuk először mozgásban a letölthető tartalmat.

30 | Februárban érkezik a GTA IV DLC

Úgy tűnik, hogy végre pont került a sokat ígérgetett első Grand Theft Auto IV letölthető tartalom körüli felhajtás végére, a USA Today ugyanis a mai napon kellemes adag friss információval - köztük a megjelenés időpontjával - jelentkezett a DLC-ről.

34 | 2009-re csúszhat a GTA IV DLC

Annyi különböző dátum, cáfolat és találgatás látott már napvilágot az elmúlt hónapokban az első Grand Theft Auto IV DLC-vel kapcsolatban, hogy a legújabbon már meg sem lepődünk.

16 | GTA IV: PC trailer és PS3 trófeák

A korábban 2008 őszére ígért Grand Theft Auto IV DLC ugyan továbbra is bújkál a ködben, de a PC verzió azért rendben megérkezik novemberben. A PS3 változat meg trófeákat kap.

27 | Novemberben jön a GTA IV DLC

Az elmúlt hónapokban érkezett, nem éppen megnyugtató híresztelések alapján sokan minden bizonnyal már lemondtak arról, hogy még az idén megérkezik az első GTA IV DLC, ám ezúttal jó hírrel tudunk szolgálni.

35 | Jövőre jöhet a GTA IV DLC

Régen hallatott már magáról a Grand Theft Auto IV-hez készülő első, Xbox 360 exkluzív letölthető tartalom, és most sem éppen bíztató hírek érkeztek vele kapcsolatban.

26 | GTA IV - 2008 legkeresettebb játéka

A Top Global Markets Report összesített eladási adatai alapján a 2008-as esztendő legkelendőbb produktumának a Grand Theft Auto IV bizonyult mostanáig.

126 | Hivatalos: Grand Theft Auto IV PC-re

A mai napon végre megtörtént az a bejelentés, amit sokan vártak, sokat pletykáltak, és amire igazság szerint számítani is lehetett: Niko Bellic újabb platformot támad be, a Rockstar ugyanis megerősítette, hogy készülőben van a Grand Theft Auto IV PC verziója.

43 | Take-Two hírdömping - késik a GTA IV DLC

A Take-Two nemrégiben zárta üzleti negyedévét, ennek örömére pedig szép nagy adag információ látott napvilágot: a pénzügyi adatok mellett kiderült, hogy késik a Grand Theft Auto IV első letölthető tartalma, de szó esett a BioShock filmadaptációjáról is.

43 | GTA IV: a verziók csatája

Bár globális adataink erről a mutatóról nincsenek, az egyes áruházláncok azért elárulták, hogy milyen arányban fogyott a Grand Theft Auto IV a két platformon.

54 | GTA IV: félmilliárd az első héten

Elkezdte letarolni a világot a Grand Thaft Auto IV. Az elemzők várakozásait felülmúlva, de a kiadó elvárásainak megfelelően rekordbevétel született az első héten - a játék gyakorlatilag minden eddigi, videojátékkal kapcsolatba hozható premier-rekordot megdöntött.

26 | GTA IV: a brit premier

A várakozásoknak megfelelően rekordokról kell beszámolnunk a Grand Theft Auto IV premiere kapcsán: az első adatok az Egyesült Királyságból érkeztek.

46 | Grand Theft Auto IV - Launch party

Űzött vadként menetel a Gamer365 elitalakulata a kitűzött cél felé - a dátum valamikor este nyolc környéke, április huszonnyolcadik napja. A helyszín egy étterem lenne, az apropó pedig egy fontos dátum - április huszonkilenc: ekkor jelenik meg az Év Legjobban Várt Játéka: a GTA IV.

73 | Grand Theft Auto IV: platformháború

Tegnap egyszer már szóba hoztuk a Grand Theft Auto IV PlayStation 3 és Xbox 360 verziója közötti "harcot", most pedig kicsit bővebben is foglalkozunk a témával.

55 | GTA IV: telepítés, reklám, plakátok

Befutott az elmaradhatatlan napi Grand Theft Auto IV híradag: ezúttal arról érkeztek információk, hogy mindkét verzió esetében lesz installációs lehetőségünk. Plusz: bővített ír tévéreklám és durvulens GTA IV promóciós kampány New York utcáin.

57 | Grand Theft Auto IV: a premierek premierje

Az egyik legnagyobb szórakoztatóiparral foglalkozó napilap, a Variety friss beszámolójában arról ír, hogy mire is lehet majd képes a premiert követően az idei év legkomolyabb videójáték-megjelenése, a hónap végén debütáló Grand Theft Auto IV.

109 | Grand Theft Auto IV: az első teszt

Az Official Xbox Magazine szállította az első teljes értékű, pontszámmal ellátott tesztet a Grand Theft Auto IV-ről. Rövid, szigorúan spoiler-mentes összefoglaló következik, pozitívumokkal, negatívumokkal, és a GTA IV érdekes pillanataival meglocsolva...

47 | GTA IV: Lehet, hogy hiány lesz

A nagyobb üzletláncok az elmúlt hónapokban komoly reklámhadjáratot folytattak a Grand Theft Auto IV kapcsán - mindenki azt szerette volna, hogy nála vegyék meg a játékot. Lehet, hogy kár volt aggódniuk.

12 | GTA IV: fókuszban a multi

Lassan lehet számlálni a napokat a Grand Theft Auto IV megjelenéséig - hivatalos mozgóképet valószínűleg már nem látunk a premier előtt, a képek azonban még mindig jönnek - most a multiból.

99 | Grand Theft Auto IV - az első benyomások

Rob Taylor, az Xbox World 360 szerkesztője szerencsés ember: a Rockstar gárdáján kívül ő volt az egyik első ember a planétán, aki végigjátszhatta a Grand Theft Auto IV-et. Színes-szagos élménybeszámoló következik szigorúan spoiler mentesen.

60 | Grand Theft Auto IV: a napi adag

A megjelenés közeledtével lassan napi szinten látnak napvilágot új képek és infók a Grand Theft Auto IV-ről. Most a screenshotokon a sor: a nagy GTA rajongói oldalaknak küldött képekből válogatunk.

9 | Grand Theft Auto IV promó

Lassan lehet kezdeni számolni a napokat a Garnd Theft Auto IV megejelenéséig. A friss mozgóképes anyag szokatlan forrásból érkezett: az amerikai GameStop lánc GTA IV promójáról van szó.

73 | GTA IV: képek a multiból

Lassan, de biztosan közelít a Grand Theft Auto IV április végi premierje, a Rockstar pedig rendületlenül szórja a képeket a játékból. Most a multiplayer hancúrból érkeztek látnivalók.

23 | GTA IV: Liberty City esőben

A Rockstar a mai napon frissített egy alaposat a Grand Theft Auto IV hivatalos weboldalán, minek köszönhetően újabb screenshot-okat tudunk mutatni a játékról.

13 | GTA IV: új trailer a jövő héten

A napokban a multiplayer-ről tudhattunk meg néhány dolgot a Grand Theft Auto IV kapcsán, hamarosan pedig egy új trailer miatt lesz aktuális a Rockstar játéka.

54 | GTA IV: multi részletek

Eddig nagyjából annyit tudtunk a Grand Theft Auto IV multiplayer szekciójáról, hogy - nagygépes epizódok történetében először - ilyen is lesz benne. Most befutottak az első részletek, a jelek szerint sem játékmódok, sem a résztvevők terén nem szűkölködünk majd...

108 | Grand Theft Auto IV - mindent a szemnek

Az elmúlt napokban megjelentek új anyagok a GTA nagy riválisaival kapcsolatban, várható volt tehát, hogy a GTA IV sem marad ki a sorból: a Grand Theft Auto készítői is friss képekkel és némi videóanyaggal is fokozzák a rajongók várakozását.

44 | GTA IV: komoly arcok

Már csak kerek két hónapot kell átszunyókálni, hogy ismét rossz fát tegyünk a tűzre Liberty City utcáin: a közelegő megjelenés örömére a Rockstar szórja az új képeket a Grand Theft Auto IV-ből.

18 | GTA IV: képek & videók

A Rockstar kezdi erősen felpörgetni a Grand Theft Auto IV promóciós gőzhengerét: több új kép és két darab új mini-videó gondoskodik arról, hogy mindenki a kasszákhoz járuljon április végén.

22 | [GDC] GTAIV: Episode One a nyáron

Még mindig van miről beszélni a Microsoft tegnapi konferenciája kapcsán, hiszen szó esett a Grand Theft Auto IV Xbox 360 exkluzív epizodikus kiegészítéséről is.

64 | GTAIV: egy perc Liberty City-ben

Azon szerencsések, akik nemrég kipróbálhatták a Grand Theft Auto IV-et leginkább a rengeteg véletlenszerűen történő dolgot emelték ki pozitívumként. Lássuk, hogy mit mesél a Rockstar alelnöke.

47 | GTA IV: ingame villanások

"Hamarosan mutatunk némi ingame anyagot is" - mondták a legutóbbi trailer nyilvánossáégra hozása után Rocksztárék, és valóban: új mini Grand Theft Auto IV mozgóképek érkeztek.

25 | Grand Theft Auto IV: Most Wanted

Sűrüsödnek a történések a Grand Theft Auto IV háza táján: az április végi premier közeledtével ütemesen érkezik a friss képanyag. Ezúttal egy új screenshot és három artwork.

72 | Grand Theft Auto IV: majdnem kész

A Grand Theft Auto IV a tavalyi év legkellemetlenebb csúszását produkálta: elbukta az októberi premiert, aztán átugrott 2008-ra. A jó hír: nem kell sokat várni rá, a GTAIV majdnem kész van, és április huszonkliencedikén mindenképpen megjelenik. Friss infók.

39 | Grand Theft Auto IV, kilencszer

Hivatalos megjelenési időpontja ugyan még mindig nincs, de közösen reménykedünk a Grand Theft Auto IV tavaszi premierjében. A Rockstar meg új képeket ad ki - kilencet.

38 | GTA4 - még több extra Xbox 360-ra

A Take-Two már régebben is beszélt arról, hogy az Xbox 360-hoz extra tartalom készül a megjelenés után nem sokkal - most kiderült, hogy a jövőben még több ilyen extrát várhatunk majd.

185 | Grand Theft Auto IV: itt az új trailer

Az ígéreteknek megfelelően rendben befutott a Grand Theft Auto IV új trailere. A Rockstar Games játékát az őszről 2008-ra történő csúszás óta nem igen láthattuk mozgásban, de az új trailer mindenkit kárpótol szinte mindenért - brutálisan jól néz ki.

36 | GTA IV: képek, trailer előtt

A Rockstar holnap este ereszti útjára a Nagy Csúszás bejelentése utáni első Grand Theft Auto IV trailert. Ravasz módon fokozzák az izgalmakat: két screenshot érkezett, ízleítőnek.

21 | GTA IV: új trailer közeleg

A pár hónapja bejelentett csúszás miatt érthetően szorult háttérbe a Grand Theft Auto IV, hamarosan azonban újból hallatt majd magáról a Rockstar sorozatának legújabb tagja.

54 | GTA IV zsongás

A Rockstar folyamatosan, szinte hétről-hétre demózza a sajtónak a Grand Theft Auto IV-et. A legutóbbi próbakörről kiszivárgott friss képeket kötöttük egy csokorba.

139 | Grand Theft Auto IV: a második trailer

Az ígéretekenek megfeleleőn ma este, percre pontosan hat órakor debütált a Grand Theft Auto IV új, "Looking for that special someone" című trailere. A korábbi városképek helyett a trailer ezúttal inkább a főhősre, Niko Bellic-re koncentrál, némi akcióval nyakon öntve.

42 | GTA4: exkluzív tartalom PS3-ra is

A Microsoft az idei X06-on boldogan jelentette be, hogy a Grand Theft Auto IV Xbox 360 verziója letölthető exkluzív tartalmat fog tartalmazni, nemrég azonban egy, a játék kiadójához közeli forrás azt állította, hogy a PS3 tulajdonosok sem maradnak le a meglepetésekről...
Tovább a játék adatlapjára / fórumába