A méltán híres DICE anno még a Battlefield 1942 nevű multi-csodával robbant be a köztudatba. Az EA azóta is egyik legnagyobb becsben tartott csapataként tartja számon a srácokat, akik most valami egészen különlegesen munkálkodnak.
Azt már most megmondhatjuk, hogy a ME forradalmasítani fogja az FPS-t, mint műfajt. Itt bizony nem lesznek vérre menő tűzpárbajok, néha bevállalhatunk egy-egy pár másodperces harcművészet bemutatót, de a fő hangsúly a menekülésen lesz. A mészáros beállítottságú játékosok most biztosan megeresztenek egy fintort, de senki ne higgye, hogy a menekülés metódusaunalmas lesz, sőt…
Hősünk, vagyis hősnőnk egy Faith nevű ázsiai leányzó lesz, aki munkáját tekintve „runner”, vagyis futárszolgálatot teljesít. A történet egy negatív utópiát tár elénk, karakterünkkel pedig egy hatalmas metropoliszban kell teljesítenünk a küldetéseket. Bár megbízatásaink rém egyszerűnek tűnnek (jussunk el A-ból B-be), azonban a célhoz vezető út számos kihívást fog nyújtani.
Az FPS nézethez nagyon is ragaszkodnak a készítők, szeretnék megmutatni a világnak, hogy az első személyű játékokban is lehetséges élethű mozdulatokat lemodellezni. Éppen ezért Faith végtagjai állandóan láthatóak lesznek. Mint már mondtam, az egész játék egy nagy rohanás lesz, utunk során bűnszervezetek, rendőrök próbálnak majd lekapcsolni minket. Nem lesz időnk hosszabb verekedésekre, de még arra sem, hogy gondosan megtervezzük az útvonalat. Csak az adrenalinnal telefecskendezett rohanás, ugra-bugra a felhőkarcolók tetején.
A készítők két feature-rel kedveskednek majd a játékosoknak. Az egyik a Faith Visison, amely egyfajta iránytűként szolgál majd. Lényege, hogy ha a játékos nem találja meg a helyes utat, akkor ezt az opciót kiválasztva a céltárgyak lángvörös színt öltenek, így könnyebben túljuthatunk egy-egy szakaszon. A másik extra a Reaction Time, mely időlassítást idéz elő (ala PoP, Max Payne). Az RT csakis rendkívül bonyolult akrobatikus mutatványoknál alkalmazhatjuk, az idő lassabb pörgése miatt több időnk lesz felmérni az eshetőségeket.
Egy kicsit kitérnék a harcra is. Bár az elsődleges elem a rohanás, néha nem lesz más választásunk, mint levadászni ellenségeinket. Az FPS már csak FPS, így itt is lesz lehetőségünk lövöldözésre, de ez minimálisra lett korlátozva. Ha egy ellentől megszerezzük fegyverét, akkor azt addig használhatjuk, míg a tár ki nem ürül, ekkor Faith egyszerűen eldobja a gyilkoló alkalmatosságot, nehogy akadályozza a menekülésben. A verekedés az ígéretek szerint nagyon látványos lesz, és leányzónk nem hiába ázsiai, remekül ért a harcművészetekhez.
Maga a város nagyon látványos. Igaz, a srácok csak a fehér-kék árnyalatokat használták fel, de azokat nagyon jól, így az az érzésünk, mintha egy frissen mosott poliszban járnánk. Persze ehhez hozzájön a céltárgyak vörös színe a Faith Vision használatával, amelyeket még a vak is megtalál. A grafika tetszetős, hozza az elvárt szintet, azonban arról nem értesültünk, hogy lemehetünk-e az utcára vagy beléphetünk-e az épületekbe.
A Mirror's Edge ha nem is csodaként közeledik, de mindenképpen egy kellemes játéknak ígérkezik, az FPS nézet forradalmasításával, rengeteg egyedi ötlettel és kihívással. Érdemes lesz kipróbálni.
**Infobox:
Fejlesztő: DICE
Kiadó: Electronic Arts
Platform: Xbox 360, PS3, PC
Műfaj: FPS (igencsak nagy ráncfelvarrás után)
Megjelenés: 2008 vége - 2009 eleje
Várható siker: megjósolhatatlan, de én pozitívan állok hozzá a játékhoz**