A Tomb Raider sorozat egyértelműen a kultuszteremtő videojátékok körébe tartozik. Ám mindenki tudja, hogy kedvenc hősnőnk milyen viszontagságos utat tudhat maga mögött. Az első két rész után elkezdődött a látványos leépülés, hogy aztán 2006-ban a sorozatot átvevő Crystal Dinamics a Legend-el felélessze Larat. Most pedig készül a folytatás, mely szebb, pörgősebb, fantasztikusabb lesz, mint valaha.
A történet ott folytatódik, ahol a Legend abbamaradt. Lara Mexikó felé veszi az irányt, és miért? A válasz a régi maya kultúrában kereshető. Az ősi népcsoportnál egy év 300 plusz öt kihagyott napból állt, amikor is megnyílt a maya alvilág kapuja, és démoni lények árasztották el a világot. Lara viszont kemény baba, így beleveti magát a dolgok sűrűjébe.
A Crystal Dinamics haladni akar a korral és ez meg is látszik a játékon. Lara mint minden részben, most is gyönyörű, még szebb is, mint valaha. Arca immár nem csupán kellemes lesz, hanem érzéseit is láthatjuk játék közben: mikor megfeszített arccal kapaszkodik egy hatalmas szakadék fölött, amikor egy megjelenő fenevad hatására félénk grimasz jelenik meg orcáján. Persze régésznőnk semmit sem vesztett akrobatikus képességeiből. Lara mozdulatait immár olimpiai atlétákkal modellezték le, így adja magát a tökéletes mozgáskoordináció. Perzsia sármos hercege lassan már el is bujdoshat.
A készítők nagy hangsúlyt fektettek a környezet maximális kihasználására. Az Assassin's Creed-hez hasonlóan bárhová felmászhatunk, ha nehéz helyzetbe kerülünk, felkaphatunk egy faágat, hogy azzal védjük meg magunkat. Egy-két jól irányzott lövéssel egész sziklatömböket zúdíthatunk ellenfeleinkre. A grafika hozza a jól megszokott next-gen szintet, erre ki sem kell térnem. Viszont azt fejlődésnek könyvelem el, hogy a kezünk által elhullott vadak tetemei nem tűnnek el, így könnyen kiigazodhatunk a hatalmas pályákon, de ha egy sáros-mocsaras helyre érkezünk, lábaink nyomot hagynak a talajban, de nem előre lemodellezett nyomokat, hanem olyanokat, melyeket a fizikai motor abban a pillanatban számol ki. Nem újdonság, de említésre méltó, hogy Lara egy kis pancsi után nedvesen mászik ki a vízből, ruhája és bőre fokozatosan szikkad, egy kiadós dagonya után pedig sárfoltokkal lesz díszítve.
Az élmény tehát kifogástalan lesz, a muzsika, és a sűrű dzsungel nagyban hozzájárul a kellemesen eltöltött órákhoz. Ha minden jól megy, akkor a sorozat legújabb tagja akár már a karácsonyi szezonban megjelenhet, bízzunk a sikerben.
**Infobox:
Fejlesztő: Crsytal Dinamics
Kiadó: Eidos Interactive
Platform: Pc, Xbox 360, PS3
Megjelenés: 2008 karácsonya / 2009 eleje
Várható siker: 8/10**