Szentül hiszem, hogy Will bácsit, a videojátékok egyik atyaúristenét senkinek sem kell bemutatnom. A Sims sorozatért életműdíjjal jutalamazott Wright ezúttal sem kis fába vágta a fejszéjét, de abban már most mindenki biztos lehet, hogy új mesterműve mindenkit le fog venni a lábáról.
Hogy miről is beszélünk? Amint az a címből is kiderülhet, a Spore-ban egy egész civilizáció fejlődését követhetjük végig, legyen az egy virágzó birodalom vagy egy elnyomott nép. Fajunk első képviselőit még amőba alakban fogjuk terelgetni, hogy aztán folyamatosan fejlődve elérük a civilizációs létra csúcsát. Kis barátunk terelgetésénél nem árt arra figyelni, hogy elkerüljük a nagyobb élőlényeket és elegendő élelmet biztosítsunk a számára, nem beszélve az ellenkező nem egy vállalkozó tagjáról.
Amint kis amőbánk eléri azt a szakaszt, amikor már megjelennek rajta az adott fajra jellemző sajátságok, egy egyszerű és nagyszerű szerkesztő segítségével megszerkeszthetjük lényünket. Hab a tortán, hogy semmi sem szab majd gátat fantáziánknak. Akár 8 lábú, 4 karú, ormányos zöld marslakókat is létrehozhatunk, ha jól esik. A testreszabhatóság leginkább a Sims-ből lehet ismerős, csak itt sokkal több lehetőséget kapunk, sokkal több elem közül válogathatunk.
Miután megalkottuk emberünket, akarom mondani lényünket, már egy egész törzset irányíthatunk, fő célunk a táplálékszerzés lesz. Ha elérünk egy bizonyos szintet, várost építhetünk, megkezdhetjük a technológiai, kultúrális fejlődést. Saját stílusokat alakíthatunk ki minden téren. lenyűgöző, nem igaz? Ha városunk már kellően hatalmas, megkezdődik a terjeszkedés. Célunk az adott bolygó meghódítása, ezt elérhetjük diplomatikus úton, de akár le is igázhatjuk a többi fajt. A döntés a Te kezedben van. Ha pedig miénk a bolygó? Az élet nem áll meg, irány a világűr!
A játékban a fejlesztők elhelyeztek egy fejlődési rendszert is, lényeink öt osztályon belül cseperednek. Ezek: erő, sebesség, lopakodás, növényevő, húsevő. Érdemes azokat a tulajdonságokat fejleszteni, amelyekhez lényeink természetesebben kapcsolódnak. Például a kurta lábú, tömzsi malacalkatú furcsaságokból sosem képzünk majd futóbajnokot.
A játék látványvilága jól látható a képeken. Nem egy Bioshock, de tetszetős a szemnek. Az embernek első ránézésre egy animációs film juthatna az eszébe, látva a sok-sok élénk színt, a hatalmas kavalkádot. Nincs mit ragozni, a Spore szép!
A fejlesztésnél felmerült néhány probléma is, amit azonban a megjelenésig mindenképp orvosolnak majd a srácok. Egyik ilyen aprócska bökkenő a fizika. Mivel semmi sem szab korlátot lényeink kialakításának, a fejlesztőknek szinte minden variációt le kell modellezniük, meg kell csinálniuk a megfelelő mozgáskoordinációkat, ami nem kis munka. A fejlesztők egyik célja, hogy a játékosok ne csak a gép által irányított civilizációkkal találkozzon, hanem egy másik játékoséval is. A stuff egyelőre csak PC-re érkezik, de Wright bácsi bízik konzolos változatokban is, ami erősíthetné a két fél közötti kapcsolatot.
Tehát a Spore egy nagyon hangulatos és kreatív játéknak ígérkezik, amit csak ajánlani tudok mindenkinek. Pontos megjelenési dátum még nincs, de ha minden jól megy, jövőre már a kezükben tudhatjuk a játékot.
Infobox:
**Fejlesztő: Maxis
Kiadó: Electronic Arts
Platfrom: PC, (XBOX360, PS3)
Megjelenés: 2008
Várható siker: 9,5/10**