A bíró beáll a két versenyző - Altair és Sheperd - közé. A nézőtéren feszült csönd. Mindenki lélegzet visszafolytva várja, hogy magasba lendüljön egy kéz.... And the winner is....dobpergés...
..még mindig dobpergés......Captaiiin Sheeeperd!
Most hogy ezen végre túl vagyunk jöjjön az indoklás.
Kezdjük a grafikával:
Mindkét játékban fantasztikus látványvilág tárul elénk. Részletesen kidolgozott helyszínek, karakterek stb, DE míg az Assassins creed technológiailag is tökéletes, a Mass Effectben gyakran tönkre vágják a beleélést a késlekedő textrúrák, tehát ezt a kört az Ac vitte.
Zene:
Rövid leszek. Mindkét fél muzsikái fantasztikusak. A zenék mindvégig a háttérbe húzódva építik a hangulatot. Csak akor vesszük észre őket ha tényleg oda figyelünk, akkor viszont nagyon szép muzsikákat hallhatunk.
és végül amin az AC elcsúszott..
Változatosság, küldetések, történet:
Hát igen, a Mass Effectet elég nehéz letenni. Változatos küldetétesek, legalább 20 órán keresztül. Mindig új és új helyszíneken, változzatos fordulatokkkal megtűzdelve, ráadás több tucatnyi mellékküldetéssel.
Erre az Assassin's Creed mit tartogat számunkra... kb 5 féle minijátékot szépen egymás után fűzve. 3 város 3 kerületében kell megölnünk valakit, de előtte információt kell gyűjteni róla. Előszür még jónak tűnik. Zsebtolvajlunk, kihalgatunk, szónokot verünk, ilyesmi. De ezek az egy kaptafára épülő küldetéseket kell 9szer igen kilencszer megcsinálnunk. Egyszer csak azon kapjuk magunkat hogy már kilencedszerre hallgatunk ki verünk meg valakit.
Ami a "hab" a tortán: zászló gyújtés. Nem, nem úgy, mint pl a GTA-k ban a graffitis, taxis, bmx-es stb. (persze ebben a formában is jelen van) küldetések hanem szervesen beépítve a játék fő sztori szálába.
Mégis miért lesz beszédesebb egy informátor ha X idő alatt Y zászlót összegyűjtünk neki? Miért (Vagy hogy költőien fejezzme ki magam: MIÉÉÉÉÉRT???!!!!) kellet ilyen, - megint a GTA-t hozom fel - egyes játékokban sokadrangú feladatként szereplő arcade játéktermi típusú minijátékokra építeni a fő sztori szálat?
A küldetések változatossága az amin a Mass Effect bevitte a KO-t. Érthetetlen, hogy ilyen remekül kidolgozott játék világba, mint az Assassin's creed-é, hogy lehetett ilyen küldetétesek rakni?
Tehát az abszolút év játéka nekem: MASS EFFECT!
Jöhet a triológia többi része mindkét játékhoz, de a bioware-nél elég ha megtuningolják az engine-t, hogy a textúrákkal normálisan bánjon, és folyatatják (legalább ilyen hosszan) a sztorit, míg az Ubi Montrealnak fel van adva a lecke, hogy a remek alapötletet megtöltsék lebilincselően változatos játékmenettel. HAJRÁ!