A felmelegedés miatt a jégsapkák elolvadtak, és a bolygó nagy része víz alá került. Az emberiség azonban nem sokat változott, a legfontosabb kincse továbbra is a fekete arany: az olaj.
A főleg benchmark programjairól ismert, orosz Unigine Corp 2012-ben megjelentette az első, mindez idáig egyetlen videojátékát. Az Oil Rush Windows, Mac és Linux rendszerek mellett iOS és Android készülékekre is elérhető.
A lényegében engine demonstrációnak szánt játék világa az 1995-ös Waterworld-höz hasonló szituáción alapszik: a jégsapkák elolvadtak, és a megemelkedett vízszint elmosta az emberi civilizációt. A kampányban az egyik legnagyobb frakció tagjaként kapja meg a játékos Kevin, a Parancsnok egyik frissen kinevezett növendékének irányítását, hogy általa (azaz: általunk) valósíthassa meg a világuralmi terveit. A renderelt átvezető képekkel szegélyezett sztori mód történetét nem nevezném túl eredetinek, különösen a sablonos karakterek miatt, viszont a 16 pálya során a készítők igyekeztek minél több, változatos missziót összehozni a lehetőségekhez képest, pl. a hagyományos "pusztíts el az ellenfeled" mellett akad néhány menekülős meg tower defense pálya is.
Bár az Oil Rush önmagát valós idejű stratégiának definiálja, az egyik első és szembeötlő dolog az egységek mikromenedzsmentjének a teljes hiánya. A különféle hajók és repülő gépek az általunk birtokolt, fixen elhelyezett tornyok körül keringenek, a játékos pedig csak korlátozott mennyiségben tudja őket egy másikhoz küldeni. Amennyiben ez a bázis a mienk, úgy a meghatározott limitig automatikusan gyártja az új egységeket vagy termeli az olajat, ellenkező esetben az ellenséges alakulatokkal és lövegtornyokkal kerülnek összetűzésbe. A harcok során XP-t szerzünk, a szintlépéseket követően pedig skill pontokat költhetünk különféle aktív (pl. radar, ideiglenes gyors termelés) vagy passzív (pl. erősebb fegyverek vagy páncél) képességekre.
A legtöbb RTS-re igaz íratlan szabály itt is érvényes, azaz a kampány csupán a bevezetőt jelenti a multiplayerhez. Bár az Oil Rush-t ma már kevesen játsszák online, a beépített botoknak köszönhetően most is kipróbálhatjuk a vízi stratégiai tudásunkat.
Pro:
a grafika;
a fejlesztések;
hosszú, változatos kampány;
az irányítás érintőképernyőn;
kihívást biztosít;
beépített botok;
a zenék;
Kontra:
erőltetett sztori, sablonos karakterek;
látványos, de nem túl hasznos akciókamera;
az egység mikromenedzsment hiánya időnként fájó;
csaló gép a kampányban;
kevés zene;
Kiknek ajánlható?RTS lite, azaz ha érdekel egy akár érintőképernyőn (is) játszható, valós idejű stratégiai játék.