Harry Potter GO?
A Pokémon Go hatalmas sikerén felbuzdulva nem is volt kérdés, hogy hamarosan valami hasonlóval fog kijönni valaki. Számomra igencsak nagy meglepetés volt Harry Potter és a varázslóvilág, pedig jobban végig gondolva teljesen egyértelmû hogy a választás rájuk esett, hiszen kb. minden adott a hasonló játékélményhez. Történet szerint nem sokkal a hetedik rész epilógusa után járunk, Voldemort halott, Harry már felnõtt, aurorként dolgozik a minisztériumban és a segítségünket kéri, ugyanis a varázslóvilág veszélybe került, a leleplezés a küszöbön ál és mint tudjuk ez jelenti a legnagyobb veszélyt ránk nézve. Ideje hogy a varázslók egyesüljenek és megtisztítsák a várost a közelgõ veszélytõl.
Elõször is vegyük át az alapokat, mindig figyelj a környezetedre, nézzél körbe ha gyalogos vagy, autóvezetés közben ne játszál, motorozás közben ne játszál, biciklizés közben ne játszál, repülõvezetés közben ne játszál, helikopter vezetés közben ne játszál, alapvetõen semmilyen jármû vezetése közben ne játszál. Nem kevés ember halt már bele a Pokémon GO-ba, ne te legyél a következõ Darwin-díjas delikvens, kár lenne érted, biztosan vannak akik szeretnek, ha meg nincsenek akkor még lehetnek. Ezek lettek volna a legfontosabb dolgok, higgyétek el nekem szükség volt erre, hiszen döbbenetes mikrõl hallani meg olvasni a hírekben, az emberi idiotizmusnak egyszerûen nincsenek határai!
Alighogy betölt a játék érdekes jelenségek történhetnek, velem legalábbis az volt, hogy hosszú ideig csak fekete képernyõt láttam, miközben ha hozzáértem a képernyõhöz hangokat lehetett hallani, vártam és vártam nem történt semmi, majd kiléptem, letöröltem a játékot, újra raktam és újfent ez a fekete képernyõ fogadott. Kiderült hogy az elsõ idõszakban kell pár perc ahhoz, hogy észhez térjen a játék és végre megjelenjen a képernyõn valami, ne ijednünk meg, várjuk ki a végét. A hasonló problémák elkerülése végett az elsõ dolguk az legyen, hogy a menübõl töltsük le az összes tartalmat, ami nem kevés, több mint 3 giga, de legalább innentõl fogva többé nem kell ilyen problémákkal küszködnünk.
Ha végre elindult a játék, akkor rögtön fel fog tûnni mindenkinek, hogy mennyire hasonlatos az egész feeling a Pokémon Go-hoz, ami nem baj, mert szerettük azt is nagyon. Ahogy mélyebben beleássuk magunkat a tevékenységekbe fogjuk észrevenni, hogy sokkal de sokkal mélyebb és tartalmasabb játékkal lesz dolgunk, lássuk hát akkor miket lehet benne csinálni. Az elsõ és legfontosabb dolog maga a térkép, amit ugye a játék valódi GPS adatok alapján számol ki, tehát ha olyan helyen lakunk vagy dolgozunk, ahol sok Point of Interest (érdekes pont) van, akkor garantáltan nem fogunk unatkozni. Ezek fogják képzeni a három legfontosabb dolgot a játékban, az elsõ a Greenhouse avagy faiskola, az Inn vagyis a kocsma és a végül a Fortress ami az erõd. Ezeket a pontokat rendszeresen látogatnunk kell, ha fejlõdni akarunk, nézzük akkor sorban, hogy miket lehet itt csinálni.
Egy Greenhouse-ba ellátogatva gyakorlatilag ingyen gyógynövényeket kaphatunk, hogy mit az teljesen random, ezek a varázsitalok fõzéséhez lesznek fontosak. Apropó varázsitalok fõzése, ez tulajdonképpen egy játék a játékban, ugyanis minden egyes italnak lesz egy titkos receptje, ami különbözõ mozdulatokból áll, ennek a listáját az kis ’i” mint információ megtalálhatjátok felül, ha rájöttetek a kódra akkor a fõzési idõbõl le fog jönni 15%, érdemes hát mindegyikre rájönni, vagy esetlegesen rákeresni a neten. Ezen kívül lehetõségünk lesz arra, hogy mi magunk is termesszünk valamit, ha éppen van nálunk mag és elegendõ víz. Ha kivártuk a termesztési idõt sajnálatos módon csak fél óránk lesz arra, hogy összeszedjük azt, utána sajnos el fog tûnni, bevallom ezt nagy butaságnak tartottam, remélem hamarosan változtatni fognak ezen, de végülis úgy is felfoghatjuk a növénytermesztést, hogy ez egyfajta közösségi tevékenység, nem magunknak termesztjük a növényeket, hanem az utókornak. A kocsma lesz az egyik legfontosabb hely amit mindig látogatni fogunk, itt ugyanis ingyen kaját kaphatunk amivel növelni tudjuk a spell energyt, ez fog kelleni ahhoz hogy tudjunk varázsolni, ha ez elfogy akkor bizony csak nézünk ki a fejünkbõl mint egy varázstalan mugli. A greenhouse-t és a kocsmát is öt percenként újra látogathatjuk. A kocsmában a másik fontos tevékenység az úgynevezett „Dark Detector” használata lesz, ez egy varázstárgy ha éppen van nálunk és van szabad fél óránk, akkor ennek köszönhetõen olyan lényeket találhatunk a környéken amik ritkák és normális estben sose jönnének szembe. De vigyázat, ezeket elkapni nem lesz egyszerû, biztos hogy kelleni fog hozzá 1-2 varázslötty. A legérdekesebb része a játéknak akárcsak a Pokémon go-ban az erõd lesz. Itt akár öt varázsló egyszerre is harcolhat, nekünk csak annyi dolgunk lesz, hogy a rendelkezésünkre álló rúnák alapján eldöntsük, hogy milyen erõsségû ellenfelekkel akarunk harcba szállni. Ide kelleni fog spell energy bõven, ugyanis az ellenfelekkel valódi adok kapok harcot kell vívni és minél nehezebb a kihívás annál több ellenfél jön majd ellenünk. A harc egy támadási és egy védekezési fázisból áll, egészen addig míg az egyik fél élete elfogy, ha a miénk lenne fogyóban használjunk gyógyító löttyöt, ha túl erõs ellenfelet kapunk akkor meg támadót. Jutalmunk érte valami ritka könyv lesz és egy teljesített kihívás (challenge) ami a napi tevekénységek teljesítéséhez minden nap kelleni fog.
Alapvetõen ez a három hely lesz amit látogatni lehet a játékban, emellett azt is megtehetjük, hogy telefonnal a kezünkben csak mászkálgatunk, sétálgatunk és tudva hogy hamarosan úgyis szembe fog jönni valami varázslény, mindeközben gyûjtögethetünk növényeket, fûmagokat, vizeskannát, esetlegesen zsupszkulcsokat is. Ezek kinyitható ládácskák lesznek, kulcs hozzájuk igencsak ritkaságszámba megy – persze eleinte lesz belõlük bõven, mézesmadzagnak – kapni fogunk egy arany kulcsot ami mindig megmarad nekünk, visszakapni akkor fogjuk ha kinyitottunk vele egy ládát, az ezüstkulcsok sajnos csak egyszer használatosak, magukhoz a ládákhoz ezen kívül szükségünk lesz némi sétálásra is, a séta általában 2-10 km között szokott mozogni, ezzel is arra ösztönözve minket és minden gamert, hogy mozduljanak ki, sétáljanak fedezzék fel a világot, figyelve a környezetükre természetesen, megfejelve minden lelógó faágat, nekimenve minden kosza kisgyereknek, felborulni minden kiskutyán és néha még az is elõfordulhat, hogy majdnem elüt minket egy autó. De ez a szépsége ennek a játéknak, rájövünk arra, az élet milyen szép és milyen fontos tud lenni. Ha lejártuk az adott kilómétert, akkor kinyitható lesz a zsupszkulcs, ilyenkor egy dimenziókapun keresztül benézhetünk valami egészen különleges helyre, ahol fénylõ pontokat összegyûjtve lelhetünk értékes jutalmakra.
A Wizards Unite sava borsát a harc fogja képzeni, a harc és a varázslények gyûjtögetése. Közel egy tucatnyi frakcióval fogunk találkozni és mindegyikhez számtalan lény és varázstárgy tartozik majd, amiket össze kell gyûjtenünk, ezekbõl lesznek olyanok amikhez elég csupán egy alkalom és lesznek olyanok amihez több alkalom kell. Minden összegyûjtött lényért és tárgyért tapasztalati pont jár, ezek mellett még a frakciók is tudnak szintet lépni, amikért ugyancsak számtalan jutalmat kapunk majd. Ezek közül az arany lesz a legfontosabb, hiszen ezzel tudunk mindent vásárolni és természetesen ebbõl lesz a legkevesebb a játékban. A kapott tekercsekbõl fejleszteni tudjuk a karakterünket, miután kiválasztottuk, hogy Auror, Professzor vagy Zoológus akarunk-e lenni. mindhárom kasztnak megvannak az elõnyei és hátrányai, váltani bármikor tudunk köztük, de a befektetett tekercseket nem fogjuk visszakapni sajnos, szóval a váltást csak azoknak tanácsolnám akik az egyiket már teljesen kifejlesztették és dúskálnak a háromféle, igencsak ritka tekercsbõl. Meglepõen impresszív és kidolgozott skill fája van mind a három kasztnak, nem fogunk unatkozni ha mind a hármat ki akarjuk maxolni. Visszatérve a harcra, ez is jóval összetettebb és bonyolultabb lesz mint a Pokémonban volt, de nem olyan bonyolult hogy beletõrjön bárkinek a foga. Adott lesz a képernyõn egy szimbólum, amit az ujjunkkal le kell rajzolnunk, ezzel szimulálva a varázspálcánk mozgását. Minél gyorsabban és pontosabban eltaláljuk a mozdulatot annál erõsebb lesz a varázsige, és annál nagyobb esélyünk lesz a sikeres kapásra. Sajnos a játék ezt eléggé véletlenszerûen hozza létre, hiszen van hogy egy tökéletes mozdulatra sem kapjuk el az ellent, van pedig hogy a lehetõ legrosszabb után is elsõre sikerül. Nem igazán értettem a kapcsolatrendszert, hogy mi alapján dönt a játék, remélem ezt hamarosan érthetõbbé fogják tenni, esetlegesen javítják majd. Lényeg a lényeg, szedjük össze minden frakció minden lényét és varázstárgyát ahhoz, hogy elérhessük a maximális szintet varázslónkkal. Ez lenne a végsõ cél.
A folytonos harc, sétálgatás, gyûjtögetés és érdekes pont látogatáson kívül, lesznek napi kihívások, varázsló kihívások, heti események, küldetések és számtalan olyan tevékenység amivel fejlõdni lehet. Ennyi mindent kézben tartani viszont már igencsak nehéz lesz ráköltés nélkül. Hiszen a dolgok tárolására alkalmas széfünk (Vault) pillanatok alatt megtelik, a hely növeléséhez arany fog kelleni, nem is kevés, a zsupszkulcsok kinyitásához ezüst kulcs fog kelleni, az az egy darab arany mesterkulcs kb. semmire nem elég, a spell energy meg fájdalmasan hamar el tud fogyni, fõleg hogy minden egyes suhintáshoz kelleni fog egy. Szóval ha rápattantunk a játékra (és valljuk be ez nem nehéz) nagyon nehéz lesz kibírni, hogy ne költsünk rá, a pénzükért cserébe kapott arany és kulcs mennyisége viszont pofátlanul alacsony és kevés, semmire nem elég sajnálatos módon, ennek köszönhetõ, hogy egy egyébként mesterien zseniális játék nem kaphat maximális pontot tõlem, mert sikerül újra tönkre tenni a teljesen élményt a F2P modellnak köszönhetõen. Az összegyûjtött tárgyakat a megfõzött italokat nem lehet eladni, csak kidobni a kukába, hogy még véletlenül se kaphassunk értük aranyat vagy bármi mást. Nem lehet kereskedni, nem lehet farmolni, minden út a költekezéshez vezet. Persze meg lehet oldani ingyen is, de nem lesz könnyû dolga a szegény magyar parasztnak. Sok sikert hozzá! Érdemes kitartani, mert a játék egészen egyszerûen zseniális!
4/5
|