Álló ováció fogadta a Ninja Theory munkáját, ami mellé bátran beállok, tényleg jól sikerült. A DMC után nem is vártam tőlük kevesebbet, nagyon bejött az a cucc, főleg a narratív oldala sikerült kiborítóan mocskosra, igazi pokoli dögöket kaptunk. Viszont arra, hogy van poklabb pokol, arra én sem számítottam. A Switch port teljesen tisztességes lett, így nem nagyon van miért halogatni a vásárlást, ha eddig nem történt volna meg. Az audióvizuális (de inkább audió) orgia tényleg odaver, TÉNYLEG fül-, vagyis inkább fejhallgatóval kell ezt játszani, nemhogy rengeteget ad hozzá, hanem ez a játék lényege. Kellőképpen rövid, legalábbis annyira, hogy a nyúlfarknyi ötletek éppen csak elkezdenek fárasztóak és unalmasak lenni, mire a végére érünk. A harcrendszert éri a krtikiák lényegi része. Mondjuk nem értem miért, tök fasza és élvezetes, ha pedig úgy nézzük, hogy egy sétaszimbe milyen klasszul implementálták a harcot, mint olyat, szerintem példaértékű. Ezen túl egy csőjáték, de a legeslegjobb fajtából és a legjobb értelemben. Hiányzott már egy ilyen koncentrált ÉLMÉNY a rengeteg open world és sandbox közepette. A Switch verzió kicsit recés, kis lassan tölt, de a miénk, amúgy hibátlanul tejesít a cucc. Pont annyival kap kevesebbet az, aki ezt választja, hogy még megkapja a "megérte" cimkét. KÉT, problémám akadt egyedül a játékkal, amik eléggé kihagyott ziccerek a sztoriban, egyben GIGANAGY SPOILER-ek, ezért a tovább mögé száműzöm őket.
Nem is tudom, honnan közelítsem meg, mert ez a két elmélet, vagy ötlet egy kicsit üti egymást. Kezdjük az elsővel.
Amikor Senua elrúgja a csónakot, nagyon nagy fókuszt kapott. Valahogy úgy gondoltam, hogy a végén megmutatják, hogy a gyereke van benne, a csónak az ő hátrahagyását szimbolizálja. Lehet, hogy tervben volt, csak nem merték meglépni? Nem tudom, nem olvastam ilyesmit, de új értelmet nyert volna a játék címe, az biztos. Ha már szimbolizmus, menjünk egy lépést tovább.
A második, emellett viszont egyre jobban kiállok, ahogy ülepedik a cucc. MINDEN szimbólum.
Ez a játék, nem kellett volna, hogy a vikingek korában játszódjon. Azaz de, csak nem így. Meggyőződésem, hogy tökéletes zárása lett volna az egésznek, ha kiderül Senuáról, hogy egy korabeli intézetben kezelik, miután véget ér a móka, a történetet pedig elképzelte. Oké, így is elképzelte, de jobban ütött volna, ha egy ablakon kibámulva látjuk utoljára a főhősnőnket, a történések, szereplők pedig csak szimbólumai a Senuával történteknek. Egy 2 perces recappel olyan gyönyörűen meg lehetett volna ezt oldani, hogy minden apróság hiba nélkül a helyére csusszant volna, anélkül, hogy erőltetettnek tűnt volna.