"Gratulálunk! Meghaltál."
A Dungeons of Dredmor egy 2011-es, indie RPG a Gaslamp Games jóvoltából. Megjelenése csakis asztali gépekre (Windows, Mac és Linux), a konzolok és az okoseszközök sajnos ez esetben kimaradtak a mókából.
Egy elátkozott labirintus mélyén feléled az ősi, címszereplő varázsló gonosz szelleme, és a világ megmentéséhez egy hősre van szükség: ez vagy te. Bár a karakteralkotásnál csupán generik férfi vagy nő kinézet közül választhatunk, ellenben a képességeknél teljesen testre szabhatjuk a héroszunkat. Összesen 7-t választhatunk ki a több mint két tucat talent közül, amiknél a skála igen széles a különféle fegyver specializációktól kezdve a mágia iskolákon át a barkácsolásig és egyéb finomságokig bezárólag, de akár a véletlenre is bízhatjuk a dolgot. Ezt követően egy körökre osztott hack'n'sash RPG keretében merülhetünk el a veszedelmes kazamatákban, aminek a legalsó, 10. (a DLC-ben 15.) szintjén ott vár minket maga Dredmor.
Egy körben mozoghatunk, harcolhatunk, speckót használhatunk, vagy ehetünk-ihatunk, utóbbi az életerő és a mana visszatöltéséhez szükséges (amit akár ki is várhatunk). Bár a körökre osztottság miatt az akció lassabb, viszont ennek ellentételezésére a program rengeteg dolgot számol, és a különféle varázstárgyak is változatosan módosítanak a staton. A SNES érát idéző, pixelgrafikás világban a szörnyek megölését követően tapasztalati pontokat gyűjtünk, a szintlépések alkalmával pedig a karaktergenerálás során kiválasztott képességek egyikét fejleszthetjük. A felszedett loot-ot a minden szinten megtalálható Braxnél adhatjuk el, a pihentető tétlenség alatt pedig elolvashatjuk a tárgyak és ellenségek humoros, helyenként pop-kulturális utalásokkal teli leírásait.
Új játék kezdésekor a 3 nehézségi szint mellett bejelölhetjük a permadeath és/vagy a kisebb pályák opciókat is, ezáltal a Dungeon of Dredmor egy mintapéldánya lett a teljes mértékben testre szabható retro-szerepjátékoknak.
Pro:
tartalmas;
SNES grafika;
kellemes MIDI zenék;
a karakteralkotás és -fejlődés;
humorbombák, humorbombák mindenütt!
a körökre osztott harcrendszer;
rengeteg stat és lehetőség;
opcionálisan roguelike;
Monster Zoo!
hosszú;
Kontra:
bugos tutorial;
csöppet repetitív:
sok ellenfél esetében hajlandó belassulni;
nem változik a főszereplő kinézete;
túl sok vinnyogó hangeffekt;
Kiknek ajánlható?A kellő dinamikussága és vicces mivolta miatt még azon hack'n'slash RPG rajongóknak is, akik amúgy ódzkodnak a körökre osztott rendszerektől és/vagy a pixelgrafikától.