Mostan színes kockákról álmodom.
A Critical Mass egy 2011-es indie logikai játék, a Manic Games Studios egyetlen ilyen projektje. Nekem valami bundle során került a birtokomba (mint kb. minden, de ez most mellékes).
A játék egy érdekes alapötletre épül: az űrben lebegő, egy színes kockákból álló építményhez kell nekünk további színes kockákat paszintani. A bal egérgombbal forgathatjuk az alakzatot, míg a jobbal az egérmutató által becélzott helyre küldhetünk egy újabb kockát. Ha legalább négy ugyanolyan színű test lapjával érintkezik, akkor egy látványos robbanás közepette eltűnnek, pontokkal megszórva a játékost. Ugyanakkor vigyázni kell, mert az alakzat egyre nő, és ha eléri a képernyő szélét, azaz a kritikus tömeget, akkor game over.
Az alapmód egy 10 pályás kampányt tartalmaz, egyre nagyobb kezdő alakzatokkal. Háromféle nehézség közül választhatunk, és bár ritkán írok ilyet, de az új játékosoknak mindenképpen a Casual-t érdemes választani, hogy belejöjjenek a nagy fokú precizitást igénylő irányításba. Külön nehezítés, hogy a hozzá hasonló Puzzle Bobble-lel ellentétben csak az aktuális "bogyót" látjuk, a rákövetkezőt nem, ami kicsit megnehezíti a taktikázást. Emellett még három másik módot tartalmaz a játék, mindegyikük az alapmechanika egy-egy variációja, külön online ranglistákkal.
A játék grafikája egyszerű, de nagyszerű, és bár a zene kellemes, de sajnos ugyanaz szól mindvégig. Ugyan a HowLongToBeat-en rákeresve egy igen rövid játékidő áll mellette, viszont a Critical Mass a Tetrishez hasonlóan egy sokszor újrajátszható program.
Pro:
szép grafika;
több játékmód;
ötletes játékmechanika;
online ranglisták;
achievmentek;
Steam demó;
Kontra:
egyfajta zene szól;
az irányításba bele kell jönni;
nem tervezhetünk jobban előre;
hamar kifullad, ha nem törsz a ranglistákra;
Kiknek ajánlható?Ha mindig is el akartad képzelni a Puzzle Bobble-t térben, akkor ez a játék neked szól!