Hwopapa2018.07.23. 13:30

Leírás a bullet-hell-kezdőknek: Enter The Gungeon

Volt egyszer a ragyogó szemű kisgyermek, aki az utca elején egyik nap felfedezett egy teljesen új világot, amit a 90-es években senki nem mutatott be neki korábban - hiszen annyira új volt, hogy nem is tudtak az idősök sem, hogy létezett. Úgy hívták, hogy játékterem!

Itt volt mindenféle, a gyermek számára teljesen új dimenziókat nyitó móka - a robotos film lövöldözős változata, valami beülős-autós, ahol egy istencsászár ismeretlen gyerek küldte az autóval és ha borult egyet, a szőke nő verte a fejét, nomeg a repülő srác a palackkal a hóna alatt, ahol az egész kabin mozgott és remegett, miközben a kis agya által felfoghatatlanul vagány dolgok történtek a képernyőn. Rettentő sokan fordultak meg minden nap a placcon és őt is vonzotta a hely, mint bogarat az áramcsapda, viszont saját bevétel hiján a szülei nem engedélyezték neki az aprópénz ilyetén elverését, ezért sajnos a pár alkalmat, amit ott töltött, nem tudta sokáig élvezni, ugyanis egyszercsak megszűnt létezni a világ eme kicsi szelete.

De a gyerek beleszerelmesedett a villogó ricsajos gépekbe és próbálta üldözni az érzést, hogy ő legyen a legvagányabb srác, aki ehhez ért a vidéken. Ahogy telt-múlt az idő, úgy jöttek be a háztájékra is ilyen és ehhez hasonló csodamasinák és rávetődött keményen mindre, csiszolva a reflexeit, a kitartását és az édesanyja legnagyobb örömére rongálva a tévéjük scart bemenetét.

Itt fedezte fel a mára csak bullet-hell-nek nevezett játékstílust - amikor egy kis hajóval, vagy akármivel repül az ember és szó szerint ömlik rá az ellenséges tűz, viszont minden esetben találni a képernyőnek egy olyan pontját, ahol ez elkerülhető. Ezek a régi játékok ráadásul nagyon-nagyon kegyetlenek voltak, ha nem tudta kívülről a felhasználója a mechanikákat és lehetőségeket, bizony sikerélmény-mentesen múltak el az órák. De a gyermek számára már maga a játék is egy élmény volt és nem bánta a game over-képernyők hadát, csak hogy kitanulja a legendás 1942, Gradius, Tyrion és hasonló játékok csínját-bínját.

Ahogy teltek-múltak az évek a srác idősebb lett és megcsömörlött a lövöldözős játékokból: volt ami ötletesek voltak (Ikaruga), volt ami szép volt, de grinddal teli (Sky Force),de már új nem volt a nap alatt. Minden játék kitanulható és kiismerhető volt, ezáltal az unalomig ismert pályákon kellett bukdácsolni ahhoz, hogy új pályákra jusson, amik aztán pár villanás után a szokásos game over képernyővel üdvözölték. Ezért próbálkozott új stílusokkal, mint a Tower Of Guns, ami nagyon jó volt, de bugjainak és belassulásainak hála pár hónapnál tovább nem pörgött a gépben.

Gondolkozott sokat azon, hogy milyen lenne a tökéletes játék, amivel le tudná kötni magát - mi az, amivel órákat lehetne úgy eltölteni, hogy soha nem unja meg, mindig mutat számára újat, mindig lesznek benne olyan dolgok, amiket soha nem látott meg - és ezeket a gondolatokat a DodgeRoll valahogyan meghallgatva létrehozta azt a játékot, amit:

  • a mai napig nem tud megunni

  • két rendszeren is birtokol

  • 2 év után sem tudott végigvinni hála a nehézségének, annak ellenére, hogy csukott szemmel végig tudja (néha) játszani az első két pályát

Ez az Enter The Gungeon. Egy nem mindennapi, hanem annál is kiemelkedőbb 3D (!!!!) felülnézetes roguelike-shooter, ami már a megjelenés előtt felhívta magára a figyelmet a nem mindennapi cuki grafikájával, a tonnányi idióta fegyverével és nem utolsósorban a legfontosabb tényezővel: random generált pályákkal. Ráadásul a Strafe-el ellentétben itt működik is a dolog. Töltények lövöldöznek rád pisztolyokkal (milyen nevetséges már leírni is :D ), majd shotguntöltények, kis robbanó kézigránátok, nagyobb töltények, gumilövedékek és mindenfajta idióta kis marhaság próbál az életedre törni a játék során, ami annyira cuki néha, hogy már magam is elgondolkoztam egy töltény-plüss vásárláson.

Ja és aki nem hiszi, hogy 3D valójában a játék:

A történet szerint meg kell szereznünk a fegyvert, ami megsemmisíti a múltat, ezért négy bátor (?) gungeoneer vár arra, hogy segítségünkkel elérjék az ötödik pálya végét és megszerezzék eme dicső fegyert. Hogy mi történik, amikor ez bekövetkezik, magam sem tudom, mert soha nem sikerült még az ötödik pálya második szobájáig sem eljutnom...

Hogy miért is? Mert a játék rohadt nehéz.

Nem, ez nem adja vissza a valódi érzést. Rohadt szemét mocsok kurvanehéz. A "csaló" jelzőt csak azért nem biggyesztem ide, mert nem csal. Egyszer sem.

Először is, az első pálya a bemelegítés. Ott még azt hiszed te vagy a király, simán viszed egyik képernyő után a másikat, nyírod ki a kis alap fegyvereddel a nyomi enemyket - talán a shotguntöltények azok, amik kicsit megizzasztanak, meg a nagy karddal felszerelt lovagok. Aztán eljutsz a halálfejes kapuig és hatalmas mellénnyel berúgod az ajtót, hogy megmérkőzz az első bossal, csak hogy rettentő rövid és csúfos véget érjen az encounter. Ugyanis a bossfightok ebben a játékban igen erős megszokást és rettentő nagyfokú koncentrációt igényelnek, pedig ezek a későbbiek során szinte a leggagyibb enemyknek számítanak....

A boss megölése után kapunk jobb híján egy új fegyvert, vagy tárgyat, esetleg passzív képességet, némi életet és egy zöld kreditet, amit a végleges halálunk után a Breach-ben lévő boltokban válthatunk újabb fegyverekre, tárgyakra vagy abilitykre (külön ajánlom a microtransaction gun-t megvételre: a boss hibátlan legyőzése után nagyjából 5-6 kreditet kapunk, ezért pedig 99-et kérnek, plusz ammo-ként a pénzünket fogyasztja....).

Pro hint: ezeket a cumókat NEM kapjuk meg egyből, hanem majd a játék során megtalálható ládákból fogjuk random dropként kapni!

A négy gungeoneer is merőben eltérő tulajdonságokkal rendelkezik. Az alap fegyver mindenkinél kifogyhatatlan, viszont minden más talált fegyver véges számú tölténnyel rendelkezik. Ezt később tudod pótolni a minden szinten jelen lévő shopban, vagy a ládákból / random eső zöld ammopótlóval (Csak ha az adott fegyver van equipelve! Mindig legyünk észnél ha felveszünk valamit, nehogy az amúgy fullon lévő fegyót toljuk tele ismét!).

Alap tárgyak :

Fegyver - mindegyik máshogy működik, van aminél ráadásul lehet változtatni menet közben (pl.: Trick gun - újratöltés után pisztolyból shotgunná alakul és vica versa)

Szív - a bekapható találatok jelzője - alap esetben 6 van nálunk (plusz egy a páncél a Marine-nál) - találhatunk/vehetünk később a shopban és mindenhol elszórva

Kulcs - ezzel lehet a ládákat és a különböző zárt ajtókat kinyitni

Blank - ez a kék vaktöltény az L3+R3 lenyomására aktiválódik - robban egyet és mindenkit körülöttünk odébb lök, plusz az esetlegesen rejtett szobákban lévő ajtókat is megnyitja (akárcsak a Brick of Cash item, amit érdemes később beszerezni)

Páncél - a páncél a szív mellett gyűjthető - nem ad semmit, viszont találat esetén a hatása egy blank-nek felel meg. Egy találat esetén egy páncélt veszítünk.

Ládák - lehet nyitott, vagy zárt. Előfordulási gyakoriság szerint: barna-zöld-kék - piros és fekete, valamint az új update-ben találkoztam valami extra csiricsáré cuccal, ami (SPOILER!!!) az életemre tört. Ugyanis akárcsak mindenki kedvenc Dark Souls-ában, itt is vannak mimic chestek, amik a mit sem sejtő gungeoneereket megtévesztve csak arra várnak, hogy kinyisd őket - érdemes mindig 1-2 golyót beléjük lőni, hogy biztos-ami-biztos-alapon megkíméld magad 2-3 szívnyi veszteségtől (vagy az izgulósok esetén az azonnali haláltól). (SPOILER!!!) Ha szétlövöd a ládát, sem baj - rosszabb esetben kapsz egy "junk"-ot ami a sokadik dropra lehet, hogy követ és minden egyes újabb junk upgradeli - kap majd páncélt, pajzsot, kardot és küzd érted, jobb esetben kapsz extra szívet vagy páncélt.

Nehézségi szerint az ajánlott sorrend:

  • The Marine - a tengerészgyalogos lesz a legjobb barátod kezdőként : egyenesen lő és sokat is, erős a kezdőfegyvere, plusz egyszer kérhet újratöltést. Vele a legegyszerűbb kezdeni, mert hozzá tudunk szokni egy ritmushoz, amivel a későbbiekben könnyebb lesz az első két pálya.

  • The Hunter - női vadász, kis cuki állatkával és két fegyverrel. A pisztolya se rossz, de a nyíl az első pályán még oneshotol mindent és később is hasznát fogjuk venni. A kisállat néha előtúr random powerupot (szív / kulcs / blank), valamint az esetlegesen előforduló mimic chesteket is elkezdi ugatni, így felkészítve minket a szívinfarktus elkerülésére. Item nincs nála.

  • The Convict - az idegbeteg szőke picsa egy jól használható haladó karakter - ő is két fegyverrel kezd, egy sima 6lövetű magnummal, ami nagyon gyorsan ürül (de legalább gyorsan is reloadol) és egy shotgunnal, ami rövidtávra 4 db lövedéket hány ki - néha ez életet menthet. Speciális képessége a mezítláb tapicskoláson kívül az, hogy ha eltalálják, 3-4 mp-ig "dühbe gurul" és ilyenkor a sebzése megháromszorozódik. Értelemszerűen ez életveszteséggel jár, ugyanakkor az extra dmg néha jól jöhet - de erre taktikát alapozni életveszélyes szerintem.

  • The Pilot - a sármos jóképű pilóta az, akivel a főcím előtt már elindíthatjuk a quick game-t, ugyanakkor az a karakter, akit csak az első pályát (és bosst) is csukott szemmel teljesítőnek ajánlok nyugodt szívvel. Eleve eléggé melléhord a fegyvere, ami ráadásul nagyon rövid távon is hat, viszont ezt kompenzálja az, hogy két tárgy lehet nála és alapból rendelkezik egy álkulccsal, amivel a ládák 50%-a simán nyitható (az ajtókra és titkos pályákra nem ajánlom nyugodt szívvel).

További infók róluk itt: Click!

És némi pro tipp, hogy ne szívjatok annyit, mint én tettem ebben az elmúlt két évben:

  • Játékindítás után azonnal pause -> Gameplay és a loot drop-ot állítsátok át Advanced Gungeons & Draguns-ra. Így sokkal-sokkal több láda fog esni, amit lehet ész nélkül nyitni (vagy szétlőni) és már az első bosshoz is biztos lesz legalább 2 fegyveretek az alapon kívül

  • Dodge-roll! Ez NAGYON-NAGYON-NAGYON fontos!!! Ez a mechanika a játék alapja. Minden (!!!) ami szembe jön és lövedék, az egyszerűen ÁTUGORHATÓ (!!!), így nem fog sebezni!

Érdemes a gombkiosztást módosítani: balkéz felső ravasz dodgeroll, jobbkéz felső ravasz lövésre - egy kézzel mind a kettőt nem fogjuk tudni kivitelezni, viszont már az első pályán a szűk helyeken életet menthet

  • Az első pályán fixen van egy tűzhely, amit ha kioltunk vízzel (akár fegyverrel, akár hordó gurítással) utána belegyalogolva és a use gombot megnyomva aktiválhatjuk a lejáratot az első titkos pályára. Itt egy csomó nehéz mob már alapból ki tud fingatni, így mindenképp legyünk észnél. Az itt található pajzsot tudjuk a második pályán található oltárra feltenni, így unlockolva a második titkos pályát - két év alatt egyszer sem sikerült még nekem, sok sikert :)

  • Az AG&D módban bizonyos passzív itemek csak bizonyos aktív itemekkel kombinálódnak össze - mindig figyeljünk arra, melyik fegyverrel a kézben vesszük fel melyik itemet!

  • Mimic chest!!!!

  • A pókra nagyon figyeljetek oda!!!

  • Mindig minden szobát fedezzünk fel! Hátha a következőben lesz egy ingyen item!

  • Ne gondoljuk azt, hogy minden lemegy elsőre! Vannak alap enemyk amik a 3. és 4. pályán egyre több golyót fognak igényelni és nagyon könnyen meg fognak fingatni, ha ezt nem tartjuk be!

  • A pályák közti töltény-liftet a második pályától a saját aknájába beesve tudjuk "megszerelni". A powerful item ami kell a szerelőnek minden esetben az, hogy az előző pálya bossát sérülés nélkül öljük meg.

  • Van két titkos karakter - az egyiket úgy tudjuk unlockolni ha az említett lift-aknában lévő tv-t (ami egy plusz item, tehát csak a pilóta jöhet számításba) elvisszük az ötödik mapra valakihez. Hint: dodge-rollnál elejtjük a tévét....szintén nem sikerült két év alatt még egyszer sem. A második titkos karaktert nem tudom hogy kell unlockolni, wikin fent van.

  • Minden pályának 4 boss-a spawnol - tehát gyors fejszámolás után ez 5*4 fajta boss + az új bossok, meg az AG&D-ben most már vannak "kisbossok" is, amik random jönnek elő a második pályától. Érdemes végigvinni a tutorialt is, mert a végén megkér a szellem, hogy keressük meg a haverját, aki szintén egy alternatív boss lesz...

  • Használd sokat az asztalborogatást, mert ki tudja mikor fogja kivédeni a hátulról közelítő halálos golyót! Plusz vicces is.

Remélem ennyi segítség elég, a wiki-n elég sokmindent meg lehet találni. Lesz egymillió kis utalás más játékokra (metroid, zelda, castlevania, stb), filmekre, sok-sok vicces kikacsintás, ami vagy egy karakter vagy egy fegyver formájában nyomja az arcodba a "haha ez mekkora"-stickert :)

A játék rendkívül nehéz alap üzemmódban, AG&D loot rendszerben már annyira nem, cserébe tegnap a második pályától találkoztam olyan enemykkel, amiket soha nem láttam és szívem szerint a földhöz b@sztam volna a Switchet, amikor egy tök nyerő helyzetből simán kinyírtak :D

És ha valaki ilyen király lesz, akkor ne fogja magát vissza, mert én a mai napig nem jöttem rá, hogy Casey-t hogyan lehet így forgatni:

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Necroman Mk2
Video Game Hall of Fame 2024

8 napja
16

CHASE
Top 15 FIFA

2024.03.17.
2

Necroman Mk2
Majd nálatok

2024.03.15.
6

p34c3
PlayStation VR2: Valós halál?

2024.03.15.
6

drag
2023 legjobb filmjei - szerintem

2024.03.09.
8

Necroman Mk2
Flashpoint Archive bemutató

2024.02.25.

Malleus
Mists Beyond the Mountains

2024.02.17.

p34c3
Red Dead Redemption dedikálás

2024.02.15.
2

Necroman Mk2
Barbie Fashion Designer

2024.01.11.
3

liquid
Wonka

2024.01.07.
10

p34c3
Marvel's Spider-Man 2 ajánló

2024.01.04.
11

mcmacko
Pecker - egyem a pöckölőjét

2024.01.02.
3

CHASE
Kedvenc soundtrackek

2023.12.31.
1

Necroman Mk2
2023. év dala

2023.12.31.
3

p34c3
Globular Cluster CMP2 PS VR2-höz

2023.12.24.

liquid
Az univerzum urai

2023.12.17.
3

liquid
Minden idők legjobb trailere?

2023.12.05.
10

p34c3
Én kicsi gamer sarkom

2023.11.22.
34

p34c3
Negyven2

2023.11.14.
26

Dude
Harc a 41. évezredben

2023.10.23.
5

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==