[15] Rusti (offline)

Ő egy 47 éves fiú és itt lakik: Vas / Celldömölk

4683 napja regisztrált felhasználó, ez idő alatt 24757 kreditet gyűjtött

2018 június
21:48 Mario + Rabbids - a bosszantó útvesztő
A Switch vásárlásakor a konzollal együtt zsákoltam a játékot. Most, hogy már a DLC közeledik 2-3 hónapja elővettem és ahogy időm engedi (napi 1-2 óra) próbálok a végére járni. Ez egy jó játék, egy szuper jó játék, de sajnos van egy nagy hibája, amit az általam utólag olvasott egyik kritika se említ. Ez szeretném megosztani veletek. A leírás spoilert nem tartalmaz, inkább csak tudatom, hogy mire számíthatsz, ha maxolni szeretnéd a játékot. Nem akarok senkit se lebeszélni arról, hogy megvegye ezt a játékot, mert ez - mint már mondtam - egy nagyon jó játék!

A legfőbb probléma a játékban az egyes pályák elérése. A világokra bontott játékokban megszokhattuk, hogy mini térképeken vándorlunk pályáról pályára, majd világról, világra. Így van ez rengeteg Mario 2 vagy 3D platformernél, de más egyéb DK, Yoshi, Kirby, Wario stb játéknál is, jól bevált rendszer szerint működik már hosszú évek óta. A lényeg, hogy szépen átlátható módon érhetőek el az egyes kihívások.

Az Ubisoft játékban is van egy központi hely - Princess Peach kastélya körüli terület, - ahonnan nyílnak az egyes világok (1-4), valamint innen érhetők el az egyes extra funkciók. (időgép: pályák újra játszása; múzeum: összegyűjthető kacatok megnézése; amiboo, stb..).

Amikor egy világba belépsz, nem egy mini térkép fogad, hanem konkrétan a világban barangolhatsz pályáról pályára, abban a nézetben és térben, ahogy amúgy a játék maga is zajlik. Az egyes pályák az út részei, ha megcsinálod, akkor azon továbbra is közlekedhetsz, csak már ellenség nem található rajt. Az egyes pályák között néha bosszantóan nagy távolság található, sokszor a következő pályát megtalálni kihívás, ugyanis léteznek leágazások, zsákutcák, illetve olyan helyek, ahol összegyűjthető mütyürök találhatóak. A csőrendszerek és kisebb ágyúk nehezítik az átláthatóságot. Az egyes pályák között puzzle-ok vannak, amikeket kikerülni nem tudsz. Ezeket inkább bosszantónak lehetne nevezni, mit szórakoztatónak, akadályozzák, hogy eljuss a következő kihíváshoz. Végeztél a pályával, mennél a következőre és ott kell baszakodnod mindenféle szobrot cipelni, köveket tologatni, ami kihívást csak annyiban jelent, hogy meg kell találnod, hogy mi hol van. Logikát egyik se igényel, ez a dolog idegesítő! Itt van egy remek és élvezetes körökre osztott stratégia, neked meg nevetséges dolgokat kell művelned azért, hogy folytasd a játékot.


Westworld utalás a játékban - ne keresd, ez maga az útvesztő!
talán az alkotók is érzik, hogy elrúgták a pöttyöst...


Ha valamilyen okból kilépsz a játékból, garantált 2-5 perc szükséges megtalálni és elérni az aktuális/következő pályát. Ritkán előfordul, hogy ha rossz fele fordítod a kamerát, simán el tudsz menni egy fontos útelágazás mellett úgy, hogy azt nem látod meg akár sokadszorra sem.
A mászkálás során lesznek olyan helyek, ahova nem fogsz tudni bemenni, mert olyan akadály állja utadat, aminek eltüntetésére addig nem leszel képes, ameddig az adott világ utolsó pályáját meg nem oldod. Ezt jelzi is a program, hogy oda még nem tudsz bemenni.

Ha megcsináltad a világ utolsó pályáját is, akkor kezdődik a fekete leves. Az utolsó pálya után az adott világban megnyílik 10 db challenge pálya, amit már bármilyen sorrendben végig játszhatsz. Ekkor válik elérhetővé az említett extra pálya is. Ezeket a pályákat érdemes megcsinálni, mert sok extra fejlődést biztosító lila golyót tudsz szerezni, amire a többi világ pályáin igencsak szükséged lesz. Meggyőződésem, hogy az extra pályák által adott coinok és orb-ok nélkül a játékot nem fogod teljesíteni, mivel ezekből tudod tápolni karaktereidet és fejleszteni fegyvereidet.

Ezeket a pályákat csak úgy tudod megcsinálni, ha újra nekiállsz és végig barangolsz az egész labirintuson. Ezek a pályák ugyanúgy szórakoztatóak és nagyszerűek, mint a világ normál pályái, ezért nem is érdemes kihagyni egyet se. Itt ugyanaz a helyzet, mint az normál pályáknál. Belépsz a világ labirintusába, elkezded keresni a kihívást, kóvályogsz mint gólyafos a levegőben, baszakodsz a puzzlekkel és hosszú perceid telnek el, mire megtalálod a következőt. Szerintem a játékidő 10-20%-át simán el lehet tölteni a következő kihívás keresésével. Ami azt jelenti, hogy 60 óra játékból 6-12 órát a pályák elérésével fogsz tölteni.

A világokhoz létezik egy erősen sematikus térkép, de az csak az időgépben és a pálya előtt lévő ágyúnál érhető el. A játék alatt, a labirintusban nem tudod megnézni. Ha már a térkép... ha a játékba tettek volna egy térképet, ami a felderített utadat kirajzolja, akkor attól sokkal jobb és egyszerűbb lett volna a játék. Persze a legjobb lett volna, ha az egész útvesztőt már a fejlesztés elején elengedik és a felszabaduló erőforrásokat a world 5-re fordítják.

Mario + Rabbids Kingdom Battle 3 komment

[15] Rusti
jún 17., vasárnap 11:01 #3
Válasz Shifty Fox (#2) üzenetére
Az elején még nekem is tetszett a dolog.
[22] Shifty Fox
jún 16., szombat 16:57 #2
Fura, mert én ebbe a kalandozós részbe szerettem bele. A térkéo hiánya meg pont, higy jó, én ahol lehet ki is kapcsolom,mert azt vettem észre, hogy ha van,akkor csak azt figyelem nem a pályát.
GT: Shifty Fox | PSN ID: Shifty_The_Fox | Switch friend code: SW-6856-1226-1116 "One sword keeps another in the sheath."
[7] AtisR
jún 15., péntek 7:43 #1
Az engem is zavart, hogy a fejezetekre történő ismételt visszatérés nagy része alatt soksor simán elkerültem az újabb kihívást kínáló nyuszikat.
N id: AtisER
Rusti
Rusti még nem írt idézetet!
Ezeken a platformokon játszom
GameCube
Wii
Nintendo DS
Nintendo Wii U
Nintendo 3DS
Kedvenc játék-műfajaim
Kaland, Szórakoztató, Retro, Sport, Stratégia, Taktikai
Hobbijaim, szabadidőmben ezt teszem
Barátok, ismerősök
crash6
(offline)
nintendo fan
(offline)
Mario + Rabbids Kingdom Battle adatlap
Még nincs besorolva Még nincs besorolva
Kiadó: Ubi Soft
Fejlesztő: Ubi Soft
Megjelenés: 2017. aug 28.
Kategória: Taktikai
Online játékmód: Nincs

A szerkesztőség értékelése:
9
Ami tetszett
+ Fokozatosan mélyülő játékmenet
+ Kreatív kombinációs lehetőségek
+ Folyamatos újdonságok
+ A harc, a gyűjtögetés és a puzzle-ök remek egyensúlya
+ Rengeteg extra tartalom
+ Meseszép látvány, zseniális zenék
+ Szerethetően ostoba karakterek
Ami nem tetszett
- Technológiailag kissé csiszolatlan
Olvasói értékelés: 6,6 (5 szavazat)
Ez a játék nem jelent meg másik platformon

26 | [Teszt] Mario + Rabbids Kingdom Battle

Merész ötlettel állt oda a Ubisoft a Nintendo elé: mi lenne, ha ötvöznénk a Mario és a Rabbids univerzumot egy körökre osztott taktikai játékban? Miyamoto-mesternek végül tetszett az ötlet, most pedig mi is megnézhettük, milyen lett a végeredmény: megérkezett Switch-re a Mario + Rabbids Kingdom Battle. Teszt.
Tovább a játék adatlapjára / fórumába