[34] ne5h (online)

egy 28 ves fi s itt lakik: Fejr / Szkesfehrvr

3525 napja regisztrlt felhasznl, ez id alatt 89358 kreditet gyjttt

2018 jnius
00:45 God of Sloth
reg ember nem gyorsvonat, Kratos pedig erre j plda.
Mieltt elkezdem, nhny dolgot szeretnk tisztzni. Els krben: a bejegyzs clja nem az elvakult fikzs vagy a jtk leszlsa, bven van olyan eleme, amivel teljes mrtkben elgedett voltam. Akadt azonban sajnos, amivel nem s mivel ez a jtk egyik szerves rsze, ezrt nem tudok sz nlkl elmenni mellette. Msodszor pedig: igen, ez mg mindig egy szemlyes vlemny, teljes mrtkben elfogadom, hogy valakinek az ltalam lert dolgok nem jelentettek problmt, viszont senkitl sem vrom, hogy megmagyarzza, mirt j az, amivel nekem problmm volt.



Nem voltak nagy elvrsaim a God of Warral szemben. Megrtettem azt a nzetet, mi szerint a jtknak szksge volt a megjulsra, el kellett mozdulnia valamilyen irnyba a korbban ismert formulhoz kpest. A kttt kamera kukzst mindenkppen rmmel fogadtam, azonban mr az els gameplay bemutatk utn ott motoszklt bennem a gondolat, hogy taln az operatr tlsgosan is Kratos-ra koncentrl. Ez a flelmem vgl a jtkban is beigazoldott. A kamera egyszeren tl kzel van a karakterhez, valamint az a tny, hogy belthat tr nagysga nem szimmetrikus (rtsd: Kratos nem a kperny kzepn helyezkedik el), sokszor okozott frusztrl pillanatokat, mert ez nem szndkosan ugyan, de befolysolta azt, hogy bizonyos szitucikban merre tudok kitrni, hovatovbb, merre rdemes egyltaln mozdulnom.

Ezzel mg nem is lett volna felttlenl hatalmas bajom, a harcok viszonylag kevs szmnl voltak emiatt a megvalsts miatt problmim, ahol viszont akadtak, ott tbbszri nekifutsra is, mivel az ppen aktulis kzdtr kialaktsa egyltaln nem kedvezett a harcoknak. ltalnossgban egybknt megfigyeltem, hogy mintha a ksztk inkbb arra koncentrltak volna, hogy a jtkosok a sztorin vgig tudjanak jutni, a mellkes tevkenysgekkel szembe lltva jval nagyobb kontraszt van, mind a harcok krlmnyeiben, mind azok megoldsaiban.



Amg a jtk trtneti szlnak vgre rtem s mellette az ppen elrhet egyb tennivalk szmt is sernyen ritktottam azon gondolkodtam, hol lehet a hiba a gpezetben. Aztn amikor a jtk egy pontjn tallkoztam az els valkrrel, elkezdtek helyre kerlni a kiraks darabjai. Ezutn csak nhny nagyobb, arnaszer harc kellett (ekkor mg Niflheimnek a kzelben sem jrtam, errl majd ksbb), hogy rjjjek, hol is hibdzik a mutatvny (szmomra). A God of War pont annyira tvolodott el a gykereitl, ami mr nehzkess, s mg pont annyira van tvol a soulslike jtkok rendszertl, ami mr problmss teszi a harcot. Mirl is beszlek? Az ellenfeleknek egyszeren tl sok HP-juk van ahhoz, hogy Kratos ennyire lassan csapja ket agyon. A korbbi rszekben rendre tallkoztunk olyan szitucikkal, amikor akr tucatnyi ellenfl jtt egyszerre velnk szembe, de ez nem volt problma, mert a karakternk agilisabb volt, valamint a tmadsaink is nagyobb crowd contollal rendelkeztek.

Ez az j God of Warban nmileg elmosdott, az ellenfelek letereje inkbb a rgi rszekre emlkeztet, a mozgs viszont valban a soulslike jtkokat idzi, ami miatt vgeredmnyben kt szk kztt a pad alatt talltam magam. Az sem segtett a felhtlen lvezetben, hogy a ksztk ltszlag nem tudtk jl belni az egyes nehzsgi szintek kihvst. Nem teszteltem vgig az sszes fokot, de amennyiben az albbi lers igaz, gy magasabb nehzsgen kulcsfontossgnak szmt elemek kerlnek ersen gyengtsre vagy akr teljesen hasznlhatatlann ttelre, ami elg rdekes megvalstst sejtet a httrben.



A jtk nagyjbl 90%-t hard (Give Me a Challenge) nehzsgi fokon jtszottam vgig, ebben benne volt a teljes trtnet, illetve a mellkes tevkenysgek nagy rsze, kztk a 8 alapvalkr, valamint a muspelheimi s a niflheimi arna bizonyos fok teljestse is. A valkrkirlyn elleni harchoz azonban a felszerelsek fejlesztshez szksges grind hatkonyabb ttele miatt a legkisebb nehzsgre kapcsoltam vissza s megdbbent klnbsget kellett tapasztalnom. Olyan mrtkben vlt egyszerv a jtk, hogy az addig alkalmazott vdekezs-kitrs-taktikzs nagyjbl flredobhatv vlt, kis tlzssal vakon is belerohanhattam a harcokba, akkor sem jelentettek nagy veszlyt.

Ezzel szemben mg a nehezebb szinten kzdttem, sokszor voltam knytelen a pajzsot feltartva vrakozni egy-egy adand alkalomra, majd ezt a mechanikt ismtelgetni. Ez pedig a korbban mr emltett kontraszt miatt volt szksges, klnsen a niflheimi arnban. Ugyanis amikor egy olyan terembe rtem, ahol a jtk az egybknt vletlenszeren vlasztott ellenfelek kz csak a savkp banykat teszi be, akkor sz szerint nem tudtam ms csinlni, mint a pajzsot feltartva vrni, hogy vagy az egybknt folyamatosan jelen lv mrgezs ljn meg vagy a repked rohadkok vgezzenek velem id eltt.



A fenti tapasztalataim alapjn arra a megllaptsra jutottam, hogy (bizonyos szinteken ugyan, de) a God of War harcrendszere hinyos. Alacsony szinten hinyzik belle a kihvs, magasabb szinten pedig a dinamizmus. Hardon ugyanis a harcok dnt tbbsge abbl llt, hogy a pajzs mgtt bujkltam, alkalmanknt dodge-oltam, a mini Robin Hoodot ugrltattam s vrtam arra, hogy mikor tudok egy-egy tmadst bevinni. Ez pedig egy ponton tl kellen egyhangv is vlik, radsul bizonyos ellenfelek ellen mg csak eslyem sincs kezdemnyez pozciba kerlni, lvn egy ers kategrival gyorsabbak nlam.

Ez nem jelenti azt, hogy minden harc rossz a God of Warban, viszont (szmomra) tvolrl sem tkletesek. Ez persze nem hatalmas tragdia, a Santa Monica csapatnak csak fel kell ismernie, hogy mik a problmk (mert vannak) s a kvetkez rszre kijavtani ket. Mert nem felttlenl rossz az j irny, de van hova fejldni.

s mivel tudom, hogy nem lehet megllni, jhetnek a virtulis kvek s lersok, hogy miben tvedek.
15 komment

[72] zaz
jn 18., htf 16:07 #15
Max azzal tudok egyetrteni ,hogy tl nagy a difi az egyes nehzsgi fokozatok kztt.
n normlon toltam ,az pont j volt.
Valki meg penget legnehezebben is, s nem a pajzs mgtt vrakozik!
KATT!
psnid: zaz_hun gamertag:kovacskati PSN:zaz-hun Gamecenter:zaz-hun
[25] Hwopapa
jn 12., kedd 11:46 #14
Vlasz Frumoz (#13) zenetre
Nem csak az oldalon, n is gy kaptam klcsn, hogy kt bartom is azt mondta, hogy ez jobb DS, mint a DS...holott a DS-nek a kzelben sincs ez a cinematic iz.

Egybknt tnyleg egy sorozatban cscsosodhatna ki ez az egsz a legjobban, ahol lenne is rtelme ugyanazt a kivgz mozdulatot ms szemszgbl megnzni, mert gy 10x egyms utn mr rohadtul unalmas.

Egybknt a scriptelt harcok a legrosszabbak az sszes kzl
PSN ID: Snake.aZ.eKe / Switch Friend Code: SW-6493-2649-5593
[48] Frumoz
jn 12., kedd 4:50 #13
Vlasz theSickness (#11) zenetre
Nevetseges, hogy pl pont itt az oldalon levo teszt is a Souls-hoz hasonlitja a jatekot (a rajongok is), aztan ha valaki ehhez kepest kevesli, maris megfordul az erveles.
MEDIOCRE
jn 12., kedd 0:50 #12
Vlasz theSickness (#11) zenetre
Ahogy rtam, nekem sem voltak hatalmas ignyeim a jtkkal szemben, viszont az szrevteleim nem felttlenl abbl fakadnak, hogy mindenron a soulslike jtkokhoz akarom hasonltani. Mg ha nmagban nzem, akkor is zavar (nekem) az, hogy tl kzel s nem szimmetrikusan van a kamera, hogy az ellenfelek 80%-a alapjraton gyorsabb nlam, valamint hogy magasabb nehzsgen kevesebb lehetsgem nylt a harcok menetnek kontrolllsra, lvn hogy pldul a Rick ltal emltett fejszehajigls s nyilazs egy ponton tl erejt s ezzel egytt hasznt is veszti.

s mg egyszer: ok, hogy k ezt ennek szntk s ezt jl is hozza, viszont ettl mg lehetnek olyanok, akiknek ez vagy az nem tetszik benne. Nem sarktom vagy ltalnostom az egszet azzal, hogy en bloc rossz a harc a jtkban, mert ez tnyleg baromsg lenne, de ltom benne azt, hogy (szmomra) hova tudnk tovbbfejleszteni az egszet.
I am such a B.A.
jn 11., htf 23:54 #11
Vlasz ne5h (#7) zenetre
Azt tudtuk, hogy a harcrendszer nem lesz mly. Mirt? Mert "nem kell annak lennie", a beclzott kznsg (a mainstream, ltvnykeres, exkluzvokra jobban repl, igen nagy tmeg) nem Nioh, Dark Souls vagy akr DMC3 mlysget keres. A jtk lassabb lett, n gy reztem, hogy azrt a vgre b@szbb is lettem, de nem is tmasztottam olyan magas ignyeket.

Itt jn az a kpbe, amit rtam: felesleges, st, krtkony mindenben a soulslike-ot keresni. Kerlni kell ezeket a jtkokat, ha annyira zavar. Ez nem egy "ha nem tetszik nem ktelez nyomni" komment, mindssze szerintem irrelis ez az elvrs, csak ennyit mondok. Szerintem sem az a tkletes megvlt atyaristen jtk, de aminek kszlt, annak azrt igencsak ers.
jn 11., htf 20:40 #10
Vlasz Rick Dangerous (#8) zenetre
Az ltalad lert megolds viszont nem minden esetben mkdik. Egyrszt a linkelt lersban is tallhat vltoztatsoknak ksznheten (az ellenfelek jval immunisabbak a tvolsgi tmadsokra s a status effectekre), emiatt pedig a doblzs s a nyilazs nem minden esetben jrhat t, akkor pedig marad a kzelharc, ami (szmomra) szintn problms.

Valamint azt sem szabad elfelejteni, hogy Atreus sincs mindig mellettnk, ilyenkor aztn plne csak a kzelharc marad.
I am such a B.A.
jn 11., htf 20:26 #9
Amivel egyetrtek, teljes mrtkben, az a difficulty nem megfelel skalazasa, tovbb az opcionlis feladatok s gyujtogetesek tlsgosan mg tudjk knnyteni a jtkot.
I'm a gamer. Not because I don't have a life, but because I choose to have many.
jn 11., htf 20:22 #8
Teljes mrtkben rtem s megrtem a problmaidat a jtkkal, s megmagyarzni sem akarom, hogy ez a szisztema igy tkletes.

Hanem szerintem 1000 rs soulslike-veterankent gy ltal hozz a jtkhoz, mint azokhoz. Ezt teljesen msknt kell (ajnlott) jtszani: itt a kzelharc kisebbsgbe szorul a tkp TPS baltadobalas s Atreus mgtt, gy rtem, ez utbbi kett egyttvve fontosabb. Itt nagyon sokszor kifejezetten kerlni kell (rdemes) a kzelharcot, inkbb arrbb spurizni, onnan dobalozni, Atreus segitsegnyujtasa utn tmadni.

Ebbl gondolom kitallhat, nekem igazn semmi gondom nem volt a harcrendszerrel, st kifejezetten taktikusnak tartom, ugyanis ha valami nem ment, megfelel vltoztatsok utn sikerrel jrtam.
I'm a gamer. Not because I don't have a life, but because I choose to have many.
jn 11., htf 20:00 #7
Vlasz theSickness (#3) zenetre
A korbbi rszkehez is mrtem, azokhoz viszonytva az ellenfelek szma s sebessge megmaradt, csak Kratos lassult le.
n egybknt pont fordtva lttam, meglehetsen kevs helyen jtt velem szembe az, hogy ezrt vagy azrt nem j a God of War harcrendszere. Az egyedli ltalnos kritika, amivel tallkoztam, hogy lassan nylik meg, viszont amirl n beszlek, az a jtk vgre is lland, mivel olyan alapokrl van sz, amiket nem rgnak fel a jtk kzepn.
I am such a B.A.
jn 11., htf 19:57 #6
Vlasz Gergo89 (#4) zenetre
Mondja ezt az, aki a God of War utn mindenben azt kereste, legyen az film, sorozat vagy jtk.

Egybknt nem kerestem a Nioh-t a God of Warban, de azt nem tagadom, hogy ms jtkok megoldsa jobban tetszett, mint ami itt volt.
I am such a B.A.
[53] KiswechPS3
jn 11., htf 19:50 #5
F de fradt vagyok most ahhoz, hogy lerjam nekem mirt tetszik nagyon a harc a jtkban, de eskszm betolom
Once, there was an explosion...
[9] Gergo89
jn 11., htf 19:49 #4
Valamirt az a rzsem, hogy neked van pr bejratott cm, s minden jtkban azt keresed. Pl. Nioh.
jn 11., htf 19:48 #3
rtem, amit mondasz, szerintem is akadnak gondok, de egy kicsit azt is rzem, hogy ugyanaz az elbrls trtnik itt is, ami a Vampyr esetben: ha a harcok alapja a soulslike-okra hajaz, akkor csakis azokhoz kell mrni.

Mintha szmon krnd egy motoros jtktl, hogy te autzni szeretnl. Nyilvn sarktva.

Szerintem ez nagyon nem kerek gy, s kezdek egy kis soulslike-sznobrit rezni. Itt is egy kicsit, meg gy ltalban a hazai s klfldi frumokon. Ami mr tlmegy az egszsges szinten. Szerintem.
[25] Hwopapa
jn 11., htf 14:40 #2
A legnehezebb fokozat mocsok igazsgtalan: mr a legels draugr-al val tallkozst sem brtam vgigvinni, egyszeren ott muszj mr mindent tkletesen csinlnod - mindenfajta megtorpans mentesen gyalogolnak bele az tsekbe s ha nem ezt a fentebb lert metdust alkalmazza az ember, soha nem is fog tovbbjutni (plne hogy a gombkioszts sem llt mg a kezemre...).

Egyelre medium-on tolom, a hard mg mindig tl nehz volt nhny alkalommal, ezrt inkbb vltottam vissza - egyszeren olyan rohadtul igazsgtalan szitukba zavar bele a jtk az elejn, amit bven tartogathattak volna 10-15 rval ksbb - nincs rtelme a kezd jtkost beleb@szni a legnagyobb arnba, ahol 2 balts + 3 sima draugr jn veled szembe:
- els balts rohan szembe veled s df
- msodik balts rohan szembe veled
- els baltst lecounterezed tkletesen
- msodik balts mg meg sem lendtette a baltjt, de a hitboxa cscsa (!!!!!!!!!!!) megrinti piciny testem s ezt technikailag nem lehet (!!!) counterelni. Bekapod az tst s fekszel, mint llat.

Itt jhetne a kpbe az, amit CJ NIN kollga blogjban rt - invincibility frame, vagy legalbb az, hogy mind a ketten sodrdjanak egy picit htra, ne a jtkos tehetetlensge miatt kelljen folyamatosan jrakezdeni a jtkot.

Radsul most, hogy mr fel van szabadtva pr hely, tnyleg gz, hogy azta sem volt ilyen iszonyat tumultus, mint az els 2-3 ra alatt.

Szerintem felesleges volt elvinni az RPG-irnyba az egszet....
PSN ID: Snake.aZ.eKe / Switch Friend Code: SW-6493-2649-5593
[6] syabi01
jn 11., htf 13:12 #1
Vrtam mr az rsodat! Vgig volt bennem egy tehetetlensg rzs, amit itt sztem nagyon jl megfogalmaztl. Aztn rlltam a kontrkra, sasszkra s ha elkapom a ritmust akkor nagyon szpen lehet vele jtszani, de a "na most odabaszok neki" rzs nincs meg. Abbl kellett volna tbb, egybknt amirt nagy dicsret jr rszemrl, hogy nagyon feszes a nyitott vilg, mindig van valami felfedezni val, alig van resjrat.
ne5h
I am such a B.A.
Ezeken a platformokon jtszom
Playstation3
Playstation4
Kedvenc jtk-mfajaim
Akci, Akci/Kaland, Kaland, Verekeds, FPS, Szerepjtk, Sport
Hobbijaim, szabadidmben ezt teszem
Jtk otthon, Krtyajtk, Jtk interneten, Szerepjtk, DVD, Magazinok, jsgok, Zene (hallgatom), Knyvek, TV, Mozi , Anime, Grafika, rajzols, Bowling, teke, Horgszat, Bartok, Billird, Email, Letlts, Internetes magazinok, Esben stls, Foci, Bicikli, Grkori, grdeszka, Grnyedt ls
Bartok, ismersk
liquid
(offline)
drag
(offline)
dreampage
(offline)
Hwopapa
(offline)
Crazyman
(offline)
rob
(offline)
casper007
(offline)
Rewmac
(offline)
mcmacko
(offline)
Zandal
(offline)
Nightmare
(offline)
tjames
(offline)
sum-blink
(offline)
Nemo20
(offline)
SvladC
(offline)
rider72
(offline)
KiCsi MexXiS
(offline)
Cash Bacsi
(offline)
MistaPriest
(offline)
Charun
(offline)
M4ST3RCH13F19
(offline)
Dolohov
(offline)
Frumoz
(offline)
Mark_Za_Warudo
(offline)