Fény a sötétségben
A Closure az Eyebrow Games platformere 2012-ből Playstation 3-ra és PC-re. A program legnagyobb szakmai elismerése a megjelenése évében az Indie Game Challenge fődíjának elnyerése volt.
Mint a legtöbb jó független fejlesztésű játék, a Closure is egy egyedi alapötletre épült. Ez jelen esetben a fény-árnyék szerepének a megnövelése: a játékos nem látja a teljes pályát, csupán a hordozható fénygömbökkel vagy a statikus, de többnyire forgatható lámpákkal bevilágított részt. A csavar az egészben az, hogy a sötétben lévő részek gyakorlatilag olyanok, mintha nem lennének - azaz hiába tudod, hogy ott egy fal vagy talaj van, ha nem esik rá fény, akkor könnyen keresztül lehet esni rajtuk.
Erre épülnek a játék feladványai, amik 3+1 karakter (férfi, nő, gyerek + "póklény") történetét mesélik el. A pályák többsége egy képernyőből áll, és az utolsó szekciót leszámítva nem éreztem őket túlságosan bonyolultaknak; igaz, némi absztrakt gondolkodás szükséges a megoldásukhoz. A cél minden egyes helyszínen eljutni az ajtóig, ennek kinyitásához helyenként szükség lesz kulcsra vagy egyéb mechanikára is. Egyes pályákon fénylő molylepkéket is összeszedhetünk, amivel a valódi befejezést nyithatja meg az ember.
A Closure eredetileg flash játékként jelent meg a Newgrounds-on. Ha kétségeid lennének afelől, hogy bejönne-e ez a formula, akkor érdemes kipróbálni a prototípus verziót, és utána lecsapni a teljes játékra.
Pro:
kiváló alapötlet;
fekete-fehér design;
absztrakt gondolkodásra sarkal;
nyomasztó hangulat;
a végjáték;
a zene;
Kontra:
körülményes helyszínválasztó menü;
a zene, amikor víz alatt vagy;
időnként megzavar a mechanika;
Kiknek ajánlható?A gondolkodtató platformerek és az absztrakt logikai játékok kedvelőinek.