Igyekeztem többet is összegyűjteni, de végül is háromról érdemes beszélni.
Blade Runner 2049
A Blade Runnerről már írtam is. Az elsőhöz hasonlóan lassú, vontatott, de a felszín alatt mindig egy újabb réteg van, ami miatt érdemes többször is megnézni a filmet.
Nem erre számítottam (akciódúsabb, "mátrixosabb" filmre), de ami született, arról el kell mondani, hogy minden idők egyik legjobb sci-fije és valószínűleg örök klasszikus.
Villeneuve 3.5/5-re áll nálam, de az Incendiest még nem láttam.
Star Wars: Az utolsó Jedik
Szívesen kezdeném azzal, hogy leírom, hogy Az utolsó jedik mennyire jó film és hogy nálam - mint látható - az év egyik legjobbja, de úgyis jönne rá valami viszont komment, hogy miért nem jó és bla bla...
Szóval csak ennyi. Nálam az év egyik legjobb filmje, szinte minden jelenetétől lúdbőrőztem (leszámítva Leia meglehetősen ostoba visszahozatalát és a kaszinó bolygót).
De még ezek is helyükre kerültek nálam, vagy simán megbocsáthatóak a többi király jelenet közepette, mint Luke és Kylo párbaja, Kylo és Rey kapcsolatának alakulása, Yoda jelenése vagy általában a szereplők kalandjainak alakulása.
Coco
Hát erre senki nem számított.
2017 legjobb filmje egy animációs film, amely már jó régen szerepelt nálam ilyen pozícióban. Ez a film érdekes módon nem volt népszerű a magyar mozikban, de aki nem látta, amint teheti pótolja sztem. Ritka érzelemgazdagság és fantázia jellemzi a filmet, ami a mexikói halottak napján játszódik és egy több generáción keresztül húzódó történetet mesél el.
Most úgy vagyok vele, hogy a Coco, az Agymanók és valamelyik Miyazaki (mondjuk A vadon hercegnője) nálam minden idők három legjobb animációs filmje.
futottak még volt:
It, Dunkirk, Wonder Woman, Jumanji és Lady Bird.