A számítógép belsejében
A Darwinia az Introversion Software 2005-ben PC-re megjelent, stratégiai elemeket tartalmazó istenszimulátora. A program a pozitív fogadtatás mellett több neves díjat is bezsebelt, köztük az Independent Games Festival 2006-os nagydíját is.
A játék egy, az 1982-es Tron által ihletett virtuális térben játszódik, amit egy vírustámadás próbál meg az uralma alá hajtani. A játékos feladata a Dr. Sepulveda által teremtett világ és lakóinak megmentése, ami egy 3D stratégiai játék módján történik: összesen 10 különböző helyszínt kell megtisztítania a fertőzéstől, természetesen egy logikusan fölépített nehézségi ív mentén, miközben helyreállítjuk az egykor jobb napokat látott, virtuális világ rendjét. (A játék egyébként több introt is tartalmaz, a régi motorosok mosolyogva nosztalgiázhatnak rajtuk.)
Sok RTS-sel ellentétben a Darwiniaban nincs nyersanyagmenedzsment, igaz, az irányítható egységek száma is erősen limitált: kezdetben három, majd később öt. A történet előrehaladtával új játékelemeket meg ellenfeleket is kapunk, illetve a helyszínek és a feladatok is kellően változatosak lettek, hogy 10 órán át kitartsanak. Az irányítás egy kicsit nehézkes, sok kényelmi funkció (pl. autózoom a kijelölt egységre) hiányzik a játékból, illetve a félbehagyott misszióknál is néha újrateremtőnek egyszer már elpusztított ellenfelek.
A Darwiniához készült egy multiplayer "expanzió" is Multivinia címmel, amiben több játékmódban csaphatnak össze a virtuális polgárok, számítógép vagy egy másik "etikus hacker" vezérlésével.
Pro:
a történet;
a játékmenet;
a Tron ihlette design;
futurisztikus hangok;
az AI a Multiviniában;
a crack intrók;
hosszú;
Kontra:
néhány hangeffekt;
körülményes irányítás;
néha a mentések nem tökéletesek;
a pixeles effekt elrondítja a játékot;
Kiknek ajánlható?Tron rajongók mellett az egyedi stratégiai játékok kedvelőinek.