Egy ilyet kérnék Command & Conquer köntösben!
Egy atomháború nem hozná el a remélt békét vagy repítené vissza az emberiséget a kőkorszakba, hanem minden folytatódna tovább - legalább is az Interware 2011-es, multiplayer játéka szerint.
A Nuclear Dawn egy kaszt alapú, online FPS, ahol a poszt-apokaliptikus világban két frakció (Empire és Consortium) katonái harcolnak a romokon. A négy kaszt különféle alosztályai már alapból elég változatosságot biztosítanak, kiegészítve a menet közbeni váltás lehetőségével, azonban az igazi ínyencséget a Warfare névre keresztelt fő játékmód Commander szerepe adja. Ez ugyanis minden csapatban egyvalaki lehet, aki a fő bázison ülve egy stratégiai játék részeként épületekkel és fejlesztésekkel támogathatja a fronton harcoló kollégáit.
Vagyis a Nuclear Dawn-ban a készítők megpróbálták ötvözni az FPS és RTS stílust, ami sikerült is. Fő cél mindkét félnek az ellenfél bázisának lerombolása, egy menet akár egy óráig is eltarthat, leginkább a védvonalak kiépítése miatt. Nagyon-nagyon sok múlik a parancsnokon, de a "kommandós" egységet alkotó játékosokon is, akik feladata a nyersanyagot biztosító pontok elfoglalása és megtartása. A programban a csapat és az összjáték ezért igazán létfontosságú elem a győzelemhez - akiknek viszont ez nem jön be, azoknak van Skirmish néven sima, pont alapú team deathmatch is.
A játékot ma már nem sokan játsszák, tényleg csak egy tucatnyi ember van fenn esténként online. Szerencsére lehetőség van bot behívására is, akik ugyan nem a legintelligensebbek, de gyakorlásnak megteszik.
Pro:
nagy, változatos pályák;
ügyes ötvözete a két játékstílusnak;
az egymásra utaltság érzése;
balanszolt kasztok és képességeik;
hosszú menetek a Warfare módban;
Kontra:
körülményes RTS irányítás;
a maga korában is elavult grafika;
semmilyen hangok, erőltetett zene;
nem túl intelligens AI;
közepes hangulat;
Kiknek ajánlható?Akik már régóta ki szerettek volna próbálni egy korrekt FPS+RTS hibridet.