Cash Bacsi2017.01.22. 18:59

War Commander: Rogue Assault - Teszt (iOS)

A Rogue Assault megreformálta a biztos receptet, lássuk mekkora sikerrel!

Több olyan dolog is van amiben a War Commander: Rogue Assault forradalmi, olyan dolgok amiket idáig senki nem mert beletenni a játékába, mert ezzel kockára tenné a mikrotranzakciók által befolyó biztos jövedelmet. Kezdjük rögtön azzal, hogy a Rogue Assaultban nincsen sem építési, sem pedig fejlesztési idő, minden azonnal elkészül pár másodperc alatt. Mondanom sem kell, hogy hatalmas nagy feeling így játszani manapság, pont mint régen a hőskorszakban, monjduk egy Command&Conquerben. Van még egy másik fontos dolog is, mégpedig hogy végre irányítani tudjuk az egységeinket, együtt egy csapatban és külön külön is. Mindezek tekintetében a Rogue Assault nagyon ígéretes címnek tűnt, lássuk hát miért lett mégiscsak egy kapufa a sok közül. Ahhoz hogy megértsük miért nem lett az igazi a játék menjünk szépen végig a fontosabb dolgokon.

Védelem:

Mint minden valós idejük stratégiában itt is nagyon fontos szerep jut a bázisra, építkezésre, fejelsztésekre és persze a védelemre. Ahhoz hogy hatékonyak tudjunk lenni ebben a játékban, hátra kell hagynunk minden eddigi tapasztalatunkat és meg kell tanulnunk másképp gondolkodni. Az első és legfontosabb dolog amit meg kell értenünk, hogy ebben a játékban nem az lesz a célunk, hogy megvédjük a nyersanyagunkat és a tároló épületeket, itt az lesz a feladatunk, hogy a védelmi tornyokat védjük meg. Itt is lesznek csillagok és százalékos kimutatás, hogy hol állunk éppen egy bázis elpusztításában, sőt még részleges nyersanyag kimutatás is lesz hogy mennyit sikerült megszerezni a csata során, de és itt jön egy hatalmas nagy de. Csak és kizárólag akkor nyerünk és kapunk meg mindent ha 100%-ra leradíroztuk a bázist. De akkor minek vannak csillagok és minek van százalékos kimutatás és részeredmény, nem tudni! Ettől a pillanattól fogva érthető már, hogy mindegy mit hova tesszük a védelmi épületek lesznek a legfontosabbak. A legjobb módszer ha minél hamarabb építünk egy erőművet (Power Plant), hogy tudjunk készíteni transzformátort (Transformer) ennek segítségével a védelmi tornyaink gyorsabban tudnak majd lődni, ezt helyezzük el középre, köré rakjuk a tornyokat, amiket védjünk be aknákkal, majd körélyük, vagy pedig plussz alakban rakjuk le a barikádokat. Mindezek köré meg szorjuk szét az épületeinket amik egy picit le fogják lassítani majd a támadókat. A képen alul lehet látni mi az ideális védelem. Fontos még tudni, hogy a gyalogos illetve járműkészítő épületekbe is lehet rakni egységeket, amik védik majd a bázisunkat.

Támadás:

A seregünk felépítése és összetétele nagyon fontos lesz egy-egy csatánál, lesz belőle bőven és az sem mindegy hogy éppen kinek vagy minek megyünk neki. A játék úgy lett felépítve, hogy kevés fajta nyersanyag van de mindegyiknek nagyon fontos szerepe lesz. Olajat csak a bázisunkban lévő fúrók tudnak termelni fájdalmas lassúsággal, illetve a kampány küldikben is kaphatunk egy keveset. Az olaj nagyon fontos lesz mert ezzel tudjuk megjavítani az egységeinket, érdekes módon az embereket is - mik ezek androidok vagy mi? - szóval mint az látható nem kell mindig újragyártani a seregünket elég csak megszerelni őket. Az olaj hamar el tud fogyni, ha nem tudjuk helyrepofozni az egységeinket már meg is állt a játék és fél napokat várhatunk míg fel tudjuk tölteni a készleteket, vagy természetesen a pénzért vásárolható aranyért minden megkapható. Szóval ekkor fogunk rájönni arra, hogy mindegy az hogy minden azonnal elkészül és pikk pakk megvan minden épület, fejlesztés és jármű ha sose lesz rá elég nyersanyagunk hogy megvegyük vagy megjavítsuk őket. Ki van ez találva kérem szépen és bizony nagyon de nagyon frusztráló tud lenni. Szóval egy támadás során figyeljünk arra, hogy az ellenfélnek milyen aknái vannak, mennyire fejlettek a tornyai és hogy érdemes-e nekimenni, ugyanis egy jól felépített védelem pillanatok alatt ledarálja kedvenc seregünket, ha nem figyelünk oda eléggé. Beletelt egy kis időbe míg rájöttem, de a legjobb fém farmolási módszer ha folyamatosan a dinamikus küldetésekre hajazunk, olyanokra mint lőjünk szét x darab x épületet, ha megvan az épület már ki is léphetünk a csatából - surrender - ha teljesítettük a küldit megkapjuk érte a jutalmat és már jön is a következő küldi és így tovább. Fél óra leforgása alatt maxira tele tudjuk pakolni a fém raktárainkat és már mehet is az építkezés. Éppen ezért frusztráló hogy olajat csak ilyen nehezen tudunk szerezni.

WarZone

A Háborús Zóna egy nagyon érdekes és egyedi része a játéknak, amit tizes játékos szint után tudunk elérni amikor is hármasra gyúrjuk a fő épületet és megépítjük a Global Operations épületünket. Ennek köszönhetően ki tudunk menni a nagy térképre, számtalan elérhető régió van Európától kezdve Észak Afrikáig. A régiót kiválasztva jön az a pont amikor a bázisunkat bárhol lerakva farmolni tudunk. Az már a játék elején ki fog derülni, hogy az egységek fejlesztése különböző kártyákon keresztül fog történni, minden egységnek vannak névre szóló kártyái és vannak általános kártyák olyanok mint mondjuk gyalogság vagy tankok. Illetve lesznek ugyancsak egységre kiszabott felszerelési kártyák is, a gyalogságnak ilyen lesz a HD-PE gyalogsági golyóálló mellény, ami az életét növeli minimálisan az egységeknek. Ilyen kártyákat fogunk kapni minden megnyert PvP csata után, illetve itt a warzone-ban is rengeteg olyan hely lesz ahol ezeket a kártyákat farmolni lehet. Ezen kívül arra is lehetőségünk lesz hogy ritka nyersanyagokat bányásszunk, olajat természetesen nem fogunk tudni miért is tudnánk. Ez a része a játéknak nagyon kockázatos ha egyedül akarunk nekivágni, ugyanis alighogy leraktuk a bázisunkat látni fogjuk hogy körülöttünk kismillió játékos van még, akik csak arra lesnek mikor tudnak minket ledarálni, látják a számot a nevünk előtt és már támadnak is. Jobb esetben előbb még le tudjuk tenni az előrehelyezett bázis állásainkat (FOB) amiket békén hagynak és lefarmolják azt az 1-1,5 órát amekkora az élettartamuk, rosszabb esetben azt is ledarálják. Lesznek egyébként védelmi, támadó és ahogyan korábban írtam bányászó bázisok is. Ha bekerülünk egy klánba akkor a hatszögletű (hexagon) méretű mezőknek köszönhetően a tesók gyönyörű szépen be tudnak védeni egy-egy nagyobb mezőt, de sajnos a tapasztalat azt mutatja, hogy a klánok halottak, nem igazán beszélnek egymással csak mindenki szolóban tolja, kerülik a kontaktot. A játék még nagyon új, gondolom idővel ez változni fog, de most még nagyon nehéz boldogulni a háborús övezetben.

Mint ahogyan azt gondolom már láthatjátok a játékban rengeteg potenciál van, csodaszép a grafikája, jók az ötletek, de valahogy egy kicsit átgondolatlannak tartom az egész koncepciót, mert egyértelműen az lett volna a cél, hogy szembemenjenek a jelenlegi piaccal és szakítva a jól bevált receptekkel szinte mindennek az ellenkezőjét akarták megvalósítani. Az irányítható egységek nagyon jók lennének, ha éppenséggel nem lenne a mesterséges intelligenciájuk olyan pocsék, katasztrófális és ostoba, hogy inkább hagyja az ember őket maguktól harcolni. Vegyük alapul mondjuk a barikádokat, ez egy olyan fal amit a védelmi tornyok vagy bármi elé oda lehet helyezni hogy némi védelmet nyújtsanak. Eleinte nem értettem, hogy ennek mi értelme van, milyen védelmet tud ez nyújtani, aztán hamar rájöttem a turpisságra. Ugyanis az egységek AI-ja úgy van megírva, hogy valahogy minden körülmények között ezeket lövik először és majd csak után azt ami mögötte van, hiába irányítjuk őket, kerüljük ki szépen, ők csakazért is ezeket fogják lőni, éppen ezért a legjobb módszer ha kijelölve az összes egységet először szétkapjuk a barikádokat, majd a transzformereket és csak utána megyünk neki a tornyoknak, amik végre szabadon lesznek ahhoz hogy darálni tudjuk őket.

A War Commander: Rogue Assault nagyjából olyan egy év múlva egy nagyon jó játék lesz. Ha megéli egyáltalán azt az egy évet, mert sok olyan frusztráló dolog van benne ami miatt az emberek lehet hamar megválnak tőle és máshol költik el a pénzüket. Jelenlegi állapotában olyan mint egy játék ami még a bétatesztelés állapotában lett hagyva. Sok-sok frissítésre és javításra lesz szükség, remélem nagy jövő vár még rá, de most csak egy közepesen jó osztályzatot kaphat tőlem. Kár érte … de azért kipróbálni mindenképpen érdemes, sose lehet tudni kinek hogyan jön be.

6/10

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Necroman Mk2
Video Game Hall of Fame 2024

7 napja
16

CHASE
Top 15 FIFA

2024.03.17.
2

Necroman Mk2
Majd nálatok

2024.03.15.
6

p34c3
PlayStation VR2: Valós halál?

2024.03.15.
6

drag
2023 legjobb filmjei - szerintem

2024.03.09.
8

Necroman Mk2
Flashpoint Archive bemutató

2024.02.25.

Malleus
Mists Beyond the Mountains

2024.02.17.

p34c3
Red Dead Redemption dedikálás

2024.02.15.
2

Necroman Mk2
Barbie Fashion Designer

2024.01.11.
3

liquid
Wonka

2024.01.07.
10

p34c3
Marvel's Spider-Man 2 ajánló

2024.01.04.
11

mcmacko
Pecker - egyem a pöckölőjét

2024.01.02.
3

CHASE
Kedvenc soundtrackek

2023.12.31.
1

Necroman Mk2
2023. év dala

2023.12.31.
3

p34c3
Globular Cluster CMP2 PS VR2-höz

2023.12.24.

liquid
Az univerzum urai

2023.12.17.
3

liquid
Minden idők legjobb trailere?

2023.12.05.
10

p34c3
Én kicsi gamer sarkom

2023.11.22.
34

p34c3
Negyven2

2023.11.14.
26

Dude
Harc a 41. évezredben

2023.10.23.
5

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==