A egy zseniális játék. Sosem kerestem a túlélős, rouglike vagy építős játékokat, ám a RimWorldben annyi változatosság és komplexitás van, hogy lenyűgöző.
A játékban a célod, hogy sikeresen életben tarts egy kolóniát egy random bolygón, majd ha elég kőarc vagy és kitartó (és időd mint a tenger), akkor elképzelhető, hogy űrhajót is építhetsz magadnak és elhagyhatod a bolygót. A lényeg viszont a részletekben van. Kapsz egy 3 vagy 5 (esetleg 1, szabadon választott) fős csapatot, akik arra várnak, hogy megold minden gondjukat. Építs nekik lakást, hálószobát, kikapcsolódási lehetőségeket, hűtőt, kertet, veteményest, mindent. Az emberek persze azért önellátóak, de csak a megfelelő beállítások mellett. Menedzselheted az idejüket, hogy merre mehetnek, milyen munkákat prioritizáljanak, és ha ez még nem lenne elég, akkor arra is kell figyelned, hogy ne őrüljenek meg. Minden karakternél látható, hogy mik az igényeik, éppen kivel van jóban, vannak-e rokonaik, milyen az egészségi állapota vagy milyen szenvedélybetegségben szenved. És ha nem lenne elég az épületek, kajaellátmány és embereid jólétének menedzselése, akkor a játék folyamatosan dobál rád eseményeket, tragédiákat vagy szerencsés fordulatokat, hogy soha se unatkozz. Még felsorolni is sok, hogy mennyi apróság van a játékban.
Amivel számolni kell, hogy nem a legelső kolóniádat akarod majd a csúcsra vinni, hanem az első pár próbálkozás után úgy érzed majd, hogy tudnál jobbat, optimálisabbat is csinálni. Az elején még azt se tudod, mi hol van, aztán lassan rájössz, hogy mi mit csinál és hogyan viselkedik, majd egyre magabiztosabb leszel. Tuti játék, annyira, hogy elkezdtem felvenni gameplayt belőle, ami egyre izgalmasabb lesz, ahogy halad előre a "sztori". Legalábbis nekem az volt.