[30] Frumoz (online)

egy 29 ves fi s itt lakik: Budapest / Budapest

684 napja regisztrlt felhasznl, ez id alatt 72687 kreditet gyjttt

2017 janur
22:47 Kisiklott Fantasy XV
Final Fantasy.

A sorozat, ami nekem nagyon-nagyon hossz ideig egyet jelentett a „videojtk” fogalommal.

Megszmllhatatlan (de csak azrt, mert a 6. rsz bels rja nem mkdtt jl) rt ltem a szria klnbz felvonsaiba, ez motivlt arra (a Metal Gear Solid mellett), hogy bvtsem az angol szkincsem, ez reztette velem elszr, milyen egy igazn kemny fellensget hossz rk „munkja” gymlcseknt legyzni. Nevettetett, megrkatott (igen, TE is elmorzsoltl nhny knnycseppet, miutn Tidus….), de ami a legfontosabb, taln a legtartalmasabb jtklmnyt nyjtotta nekem, amita elkezdtem jtszani.

Aztn jtt a 13. felvons, amit nem tudtam hova tenni. Nem reztem kifejezetten pocsknak, de valahogy steril volt, olyan, ahol a tervezk rengeteg kompromisszumot ktttek, mire elkszlt, s ezt a fejetlensget tetztk a totlis zskutca folytatsokkal.

s most, hossz-hossz vek utn, itt van….ez. Spoilerek elfordulhatnak, szval vatosan.

Sokat gondolkodtam, hogyan sikerlhetett ilyenre a hn htott 15. epizd, aztn a sok fals tlet utn egyszeren arra jutottam, hogy ez a jtk bizony nincs mg ksz.

Mert a FFXV nem ms, mint egymsra hnyt tletek sszefrcelt torzszlttje, a teljes koncepcitlansg megtesteslse, egy agyonvgott, a produkcis rtken kvl igazibl a JRPG-k msodvonalval verseng mirelit jtk. s ez az, ami egybknt dht, mert ha megkaparja az ember ezt a halmot (nem halom szart, nyugi, addig nem mennk el – legyen inkbb egy halom knai piacos Fony konzol), akkor egy raks j tletet, egy nagyszabs, ambicizus, hovatovbb, EPIKUS jtk nyomait ltja, valamit, amit alaposan megterveztek, majd trtak, kivettek belle, tgondoltak, meggondoltak, elfelejtettek, hozzfztek, majd amitl a nap vgn mr csak szabadulni szeretett volna a stdi.

Mert igen, a Final Fantasy XV abszolt nincs mg ksz. No nem technikailag – a jtk nagyon szp, jl fut, jl hangzik, nincsenek lnyeges bugok – hanem elkpzelsben. Van benne egy csom flksz, megkezdett tlet, elvarratlan jtkmechanika, egy rtelmezhetetlen, szanaszt vgott trtnet, amit laza szlakkal sikerlt gy sszefzni, hogy a jtk mg gy is 10 vre van lemaradva nemcsak a nyugati RPG-ktl, hanem sajt honfitrsaitl is. Mindenbl van bennne egy kicsi, de nem rezni, hogy brmi is mly lenne, hogy a sok kis Lego-kocka logikusan, szervesen kapcsoldna egymshoz. Ahogy rtam: ez a jtk – s a XIII. rsz utn mondhat, franchise – mr rg nem a JRPG-k lvonalnak emblematikus alakja, hanem a Tales of…-sorozat vetlytrsa. Taln.
Nincs ksz a jtk lnyegi koncepcija: open world? Akci-RPG? Lineris, sztoriorientlt jtk? Mindegyik, s egyik sem.

Open world a sznak azon rtelmben, hogy az els nyolc (ok, legyen kilenc) fejezetben egy baszott nagy terepen rohanglhatunk. A vilg neve Eos, ami Lucis kirlysgnak – nvleges – rsze. Azonban ez a nyitott vilg csak formlisan nevezhet „vilg”-nak: mert nincs benne semmi. Igen, lnyegben szp, a tjrl lehet csods kpeket lni (vagy nzegethetjk a fotzsi skillnek csfolt bels screenshot genertor kpeit), de nincs benne igazibl semmi. Nincsenek benne titkok, nincsenek easter eggek, nincsen benne let – a jtk borzalmasan fapados s elmaradott mg a Bethesda f termkeihez kpest is, pedig azok technikailag a nyomban sincsenek. Azon tl, hogy szp a krnyezet (noha messze ne vrjunk olyan vltozatossgot, mint a kortrsaktl, van egy Arizona-szer rsz, meg egy fves-erds, aztn cskolom), igazibl nincs semmi, ami miatt az ember szvesen kborolna. Az egsz nyitott vilgban EGYETLEN egy vros van, ezen kvl csak copypaste benzinkutak/mini falvak, ahol ugyanaz az tterem, ugyanaz a fogad vr. Elg hamar megunhat a nyitott terep, plne, amikor elkezdnk kldetseket teljesteni, s nyomnnk a fast travelre….ha lenne.

Mrmint, van, de olyan, mint a volt vlogatott holland kapus (rted, van der Sar, rted, RTED?).

Szval, nem fogsz csak gy repkedni a felfedezett helysznek kztt. Ilyen mdon csak a parkolk s az outpostok (a copypaste benzinkutak / fogadk) kztt lehet, msfl perces tltkpernyket bmulva, utna meg lehet a baszott unalmas terepen baszott unalmasan gyalogolni, vagy a baszott unalmas chocobokat lovagolni (tnyleg, mert azon tl, hogy random rd dob a jtk egy tucat ellenfelet az gbl, nem fog veled trtnni SEMMI az ton – nem botlasz questbe, nem fedezel fel titkokat). Vagy vlaszthatod azt, hogy elkocsikzol a Regalia nev kirlymobilon, ami egy fldntli (rtsd: miafaszez) fizikval rendelkez szemlyautt takar, nem egy pacikkal megpakolt szekeret. s kzben hallgatod a korbbi Final Fantasy-k soundtrackjeit. Meg nzed passzvan a tjat. A – nem gyzm hangslyozni – baszott nagy s baszott unalmas tjat.
Nosztalgiavonat? Lehet. Mondjuk az elmlt kzel 20 vben mindegyik rsz zenjt agyonhallgattam, megvannak eredeti komponlsban, tdolgozva, metlosan, rappestve, acapellban, gy a nagy nosztalgia vgl csak azt rte el nlam, hogy lpten-nyomon eszembe jutottak a rgi ttelekhez kapcsold emlkek, s elgondolkodhattam, mirt is nem inkbb azokkal jtszom, hiszen mennyivel jobbak voltak.



Szval, na. Bitang sok az resjrat a jtkban, ha az ember elvsz a nyitott vilgban, akkor ez a csalinkzs fogja kitlteni a jtkid nagy rszt. Mert amgy nem hossz a jtk, csak a sztorira fkuszlva szerintem olyan 20-25 ra alatt abszolvlhat (nlam kerek 50 lett a vge, amibl 30 az rtelmetlen idelcseszs volt a nyitott vilgban).

Pedig itt is voltak m remek tletek, mlyen, a gardrbban, Narnia bejratnl.

Van ugyanis egy napszakvlts mechanika is a jtkban – rtsd: nappal-nappal-nappal-kt perces naplemente – jjel-jjel-jjel. jszaka elbjnak a nlunk 20+ szinttel ersebb szrnyek, meg az els pr fejezetben nem mkdik az automatikus autzgats, mert megfontolt vezettrsunk ugye okosabb a kirlyfinl. Nem rossz a koncepci, csak lnyegben rtelmetlen – sttben a jtk elejn hallra vagyunk tlve, gy alszunk egyet nappalig (mert alvhelyre mindig vissza tudunk teleportlni), s cs. s ez igazibl ksbb se vltozik – azon tl, hogy nhny „side quest” (idzjel, mert leginkbb huntokat takar – errl mindjrt) csak ekkor teljesthet, az esetleges tpolson kvl semmilyen clt nem szolgl. Lttunk mr ennl jobb nappal-jszaka ciklust RPG-ben? Hogyne. A Dragon’s Dogmban, vekkel ezeltt. Ahol, ha elkapott az jszaka, akkor bizony kzdeni kellett a tllsrt, viszont emiatt sokkal izgalmasabb is volt egy-egy tra. Itt is ltszik amgy, hogy voltak tervek ennek a kiaknzsra, de ezek valahogy elhalhattak menet kzben.

Nem csak megvalstsban res s fantzitlan Eos vilga, de tartalommal sem sikerlt megtlteni. Pontosabban, szmossgt tekintve igen, mert van nyolcmillird mellkkldets s tizentmilli hunt (azaz, dobpergs: vadszat!), de ezek annyira fantziadsak, mint egy Tolsztoj-felolvasest Kvr Lszl eladsban (lehet, ez mondjuk rossz plda, mert azt tkre megnznm, ellenben soha az letben nem csinlnk meg mg egy side questet a FFXV-ben).

A mellkkldetsek kimerlnek az cska fetch questekben, menj el ide, hozd el azt, gyzd le amazt, aztn gyere vissza, s hozzl megint fszert / dgcdult / apmfaszt Kirlyi Felsgem (ja mert azt mg nem mondtam, hogy a fszerepl, Noctis, egy herceg!). Nincsen ezeknek kln kis trtnete, vekkel vannak lemaradva a JRPG posvnyaiban ezek. Hol vannak az olyan, tbb CD-n tvel mellkkldetsek, amiket 1999-ben mr a FFVIII is szlltani tudott? Mi az, hogy egyszerre csak EGY vadszat szedhet fel, gy 2016-ban (nem szmolom bele, hogy n 2017-ben nyomtam), aztn caplass t a tltkpernykn, add le, vedd fel a msikat, s vnszorogj t a trkp tloldalra ismt? Nemcsak a nyugati szerepjtkokhoz kpest van genercis lemaradsban a FFXV (hozzjuk ne is akarjuk mrni), de mg a JRPG-k kztt se kne killnia az X-faktor kerleti vlogatjra. Egybknt lehet mg katonai tborokat is sztzzni…mondjuk, kettt, hrmat? hh, ez sem tnyez.

Aztn ott a harc. Itt csak az Active mdrl tudok nyilatkozni, a lassabb, elvileg taktikusabb, gyakorlatilag easy mdknt szolgl Wait mdot (ahol lehet nyugiban targetlni) nem igazn erltettem. Itt is egy rakat j tletet vlt a fapados kivitelezs. A harc perg, tny, st, szrakoztatan dinamikus. Mgis, nem ez lesz a jtk, ahol bele fog az ember rlni a taktikzsba: kzvetlenl csak Noctis-t irnytjuk, trsaink mestersges intelligencijba nem avatkozhatunk bele (amgy nem vszes azon tl, hogy nha szvesen rohannak a vgzetkbe) – s igen, jl gondolod, az nem rdekel, hogy Hard mdban, post-game kontentben, 80. szint feletti ellensgeknl mr bizony kell. Noctis ngy fegyvert vltogathat (belertve a varzslatokat is – errl kt perc s rok), amiket clszer aszerint hasznlni, hogy az adott ellenflnek mi a gyengesge – mr amennyiben az informcit a tempt tekintve le tudjuk szrni. Igazibl a hack’n’slash rszt leszmtva a jtk vdekezs-parry rendszere az, ami ad nmi vltozatossgot, de lnyegben ugyanazt a 2-3 tmadst fogjuk ismtelgetni. Azt direkt nem rom, hogy nyomogatni kell a tmads gombot, mert a jtk van annyira knyelmes, hogy csak nyomva kell tartani, s megy a kaszabols. Odateleportls warp attack, kaszabols, elteleportls vagy QTE-szer parry….s tessk, harcrendszer. A trsaink extra kpessgei viszont nem rosszak, de harc kzben mindenkinl csak egy aktv (ti. ezeket is equippelni kell), viszont itt mr felmerl a vltozatossg valamilyen szinten, azaz, amikor dntennk kell, hogy a szuper nagy sebzst elr tmadst, vagy a gyors gygytst tesszk-e inkbb a gyors gombra.

Hogy fellenfeleknl ez vltozik-e? Nzpont krdse. Ha a trtnet szerinti fellensgekre gondolsz, akkor a vlasz nem. Egszen a jtk vgig sokkal jobban hasonltanak a fellensgek a God of Warra, mint brmely akr valsidej szerepjtkra: hatalmas, EPIKUS set-piece-k, hatalmas ellenfelek, de alapveten szkriptelt harcok, ahol jobban dominl a QTE, mint a tnyleges taktika. Aztn ezt a jtk nhol azzal is megspkeli, hogy iszony OP (overpowered, azaz putyinos) kpessget ad, s gyakorlatilag tnyleg csak kt gombot nyomva tartva, a hall veszlye nlkl vgezhetnk olyan emeletes ellenfelekkel, akik a szria brmely korbbi felvonsban tks s kemny (nem kemny tk, te kis huncut) fellensgek lettek volna. gy a jtk br roppant ltvnyos, a sztorivonal a sikerlmnyt gy adagolja, mint a Coca Cola a C-vitamint. A sztorin kvli, egyes dungeonokben lv ellenfelek mr kemnyebb dik, de ket is legtbbszr inkbb erbl, mint sszel fogjuk legyzni.

Szintn vakvgnyon van a summon rendszer is, de ezzel gyakorlatilag a X. rsz ta nem tud mr mit kezdeni a Square – se a XII, se a XIII nem tudta szerves rszv tenni az idzhet isteneket, s nincs ez mskpp itt sem. Az a NGY (igen, 4, azaz nem 2, nem 3, de nem is 5, hanem ameddig szmolsz, az 4 legyen) lny, akiket sszeszedhetnk – s akik kzl kett lnyegben mr csak a sztori befejezse utn hasznlhat – sem hozhat a harcba csak gy: random, az adott summontl fgg krlmnyek belltakor tudjuk ket megidzni. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy nem tudjuk szabadon megidzni ket, csak akkor, amikor a jtk gy gondolja, S ekkor is csak azt, akit gondol. Leviathan pl. vz mellett jn el szvesen (aha, nem), Ramuh a hossz csatk sorn (plz define hossz: nekem a sztorin kvl egyszer jtt be, akkor is, amikor 10 perce szenvedtem kint a trkp kzepn). Lnyegben teljesen lenullztk ezt, noha mondjuk ktszer ennyi summonnal, de fele ennyi random vltozval akr egsz tletes rendszert is kialakthattak volna. Nem lett gy.

A kaszabolson kvl azrt van mg itt varzsls is. Itt is gy rzem, egy baromi j megolds maradt teljesen kiaknzatlanul. A varzslatokat ugyanis nem tanuljuk, nem kifejlesztjk, hanem a termszetbl nyert energikbl, illetve trgyainkbl „keverhetjk ki”, mindenfle kpessgekkel felruhzva az alkmia eredmnyt (pl. sebzs melletti gygyts, instakill, satbbi). Jl hangzik, mi?

Pedig nem az. A varzsls hrom elemre korltozdik – tz, jg, villm – s ez gy is marad. Nem fogsz te itt komolyabb sttuszmdostsokat rnyomni az ellensgre, nem fogsz Ultimt doblni, nem fogsz a sorozatbl megismert ltvnyorgikat produklni. Helyette van kisrobbans, nagy robbans, mg nagyobb s legnagyobb, meg ugyanez a msik kt elemnl. Persze, lehet ezeket okosan kombinlni trgyakkal (s amgy lnyegben a varzslatok is „trgyak”, azaz ha elhasznltuk a kszletet, lehet megint kotyvasztani), de lnyegben megmarad a Wizz Air turista osztlyn. J tlet, hogy az area effect miatt sajt trsainkat is sebezheti, de mivel a varzslat „cooling time”-ja korltozza a hasznlatot, megtri a harc dinamikjt, egy id utn nem nagyon fogjuk hasznlni. Mennyivel tletesebb lett volna akr az is, ha ez a hrom elem br marad, de gy lehetett volna ket kombinlni, hogy kijjjn egy negyedik is, megnyitva olyan lehetsgeket, amiben szvesen merl el rkra a jtkos? lmodik a nyomor, persze. Pedig szerintem ez simn benne volt a fejlesztk fejben, de maradt ez a flksz, unalmas kivitelezs.

Persze, t lehet ugrani a nyitott vilgot, s a harc is tud azrt bven szrakoztat lenni. Ha flretesszk a kldetseket, akkor mg tallhatunk pr minijtkot – horgszat, chocobo verseny, s egy arna, ahol harc helyett harcokra fogadhatunk – de ezek mind-mind olyanok, amik megrekedtek valahol a kilencvenes vekben, s amiknl mg a FFVII Gold Saucerje is lnyegesen tbb vltozatossgot mutatott. Ez nem egy 2016-ban kszlt AAAAAAAAAAAAA-jtk, hanem egy zsjerpg, ebbl a szempontbl, fullextra helyett alapfelszereltsggel.

A dungeon rendszer is kiss felems. Ha nem a nyitott vilgban kriclunk, akkor vagy tkstt barlangokban (ami nvben lehet rom, bnya, akrmi, mert mivel tnyleg tkstt, a nullhoz konvergl ezek megklnbztethetsge) kvlygunk zseblmpkkal, vagy lineris folyoskon haladunk a boss fel. tletesnek tartom, hogy full depresszvek olykor ezek a plyk, viszont ppen ezrt nehezen naviglhatk, a mozgs – amg ellenfelek vannak – erltetetten, direkt be van lasstva, ha pedig harcra kerl a sor, konkrtan csak egy asszony illatt fogjuk rezni, mert ltni, ht azt baromira nem. A kamera megrl, kapkod, tlthatatlann teszi a gyors, dinamikus harcokat.



Aztn a jtk hirtelen tvlt nyitott vilgbl narratva vezrelt linearitsba, plyrl terel plyra, egszen a vgs boss-ig, teljesen eltren attl, amit pr rig (vagy n balfasz mdjra 30-ig) megszoktunk. Elszr tkerlnk egy j vrosba, ami Velenct koppintja, s ahol lthatjuk, voltak itt olyan elkpzelsek, hogy ksztenek egy hatalmas hub rszt, de aztn ez elhalt, s vgl nem sikerlt lnyegi tartalommal megtlteni. Mindezt tetzi a mr-mr survival horrorba hajaz, de egybknt koncepcionlisan a kriminalits hatrt srol, tlettelen egyen folyoskkal megtzdelt, hromrs frtelem, a 13. fejezet, ahol mr tnyleg ltszdott, itt mr ersen sszecsaptk a jtkot, teljesen kilg az egsz programbl. Egybknt az egsz jtk furcsn van megtervezve, az open world ellenre egy-egy fejezet akr 20-30 perc alatt vget r, mert csak el kell utazni A-bl B-be, hol pedig akr rkat is eltart gy, hogy a mellkkldetsekhez hozz sem nylunk.

A fejlesztsi rendszer legalbb funkcionlis: tbb skill tree van, s br nem fogunk dsklni a vltozatosabbnl vltozatosabb stlusok kzl attl fggen, melyikbe fektetnk, rezhetjk, hogy ersebbek, rugalmasabbak lettnk harc kzben, ha gyesen osztjuk el a pontokat. Statisztikinkon egybknt klnbz kajkkal is elrhetnk ideiglenes javulst, amely ficsrt vletlenl sem a Tales… sorozat inspirlt (de).

Viszont nem a gameplay s a jtk megtervezse az, ahol a legfjbb, hogy lehetett volna jobb is a jtk. Pontosabban: ha a trtnet, a jtk ve kidolgozott, az ember sok mindent hajland lenyelni (nem, AZT nem – a kritikt soha!). A jtk trtnete az, ami a koncepcitlansgot, a kapkodst s a vgs frcelst a legjobban megsnylette.

Sztoritjm: Lucis s Niflheim kt hborban ll birodalom. Lucis a j, Niflheim a rossz. Lucis lnyegben mr minden terlett kvzi elvesztette, egyedl a fvros az, amit az uralkod a birtokban lv KRISTLY erejvel egy mgikus fallal mg vd – s itt, lmatlansgban (igen, a vros neve Insomnia – ez a kamulatin amgy roppant vicces, szakadtam a fszereplk nevn, vrjl, mindjrt jnnek) az let bks. Aztn persze Niflheim egy bkeszerzds ltszatt keltve – ti. ha Lucis hercege, Noctis, elveszi a fszerepl lnyt, LUNAFREYT (rted, Luna-Freya, mert a latin mell a skandinv lott passzol), - aki egybknt egy istenekkel diskurl Orkulum (nem a blcs nger fajta, kedves Neo) – akkor sznjsn s hepinesz lesz. Persze, ez tvers, inkbb meglik a kirlyt (Noctis apjt), ellopjk a Kristlyt, s majdnem a kristly erejt kommandroz gyrt is.

Na, ez a Kinsglaive cm filmecske, ami jobb jtkokban az intrnak felelne meg. Furcsamd azonban ez a film mozgalmasabb, dinamikusabb, de ami a legijesztbb, izgalmasabb is, mint az ezt kvet 50+ ra (azaz 20 nett). Viszont megtekintse nem csak javasolt, hanem ktelez, anlkl ugyanis ez a 10 ve kszl magnum opus teljesen rthetetlen, rtelmezhetetlen, mi tbb, lvezhetetlen.



Mert mi ott vesszk fel a fonalat, hogy Noctis, s hrom testre, Gladiolus (nem rhg), Ignis (aki nem Suzuki), s Prompto (mondom, NEM RHG) ppen elindul, hogy tallkozzon Lunval (akit br 12 ve nem ltott, meg knyszerhzassg, de azrt szve mlybl szereti…mert reasons) s ltrejhessen a hn htott nsz. Roadtrip, ahogy a sajt fogalmazott, s bullshit, ahogyan n, mert minden JRPG roadtrip ebben az rtelemben, ti. bartokkal megynk A-bl B-be (a FFX is roadtrip Sin-ig, nem?).

De a kiindulpont nem rossz. Ami az, az maga a narratva. Egyrszt, hrom trsunk krlbell annyi mlysggel, szemlyisggel rendelkezik, mint az a fecni, amire az artworkt megrajzoltk. Gladiolus a kemnycsv, akinek szerepe kimerl abban, hogy mindig fejmosst ad Noctisnak kirlyi teendirl. Ignis az intellektulis – hiszen a szemveges - , aki…nos, blcs s tud fzni. Prompto pedig a viccesked, de azrt roppant rzkeny ficska. s ht ott van maga Noctis, aki nem akar kirly lenni, de mgis, de nem, de mgis, de mirt, ne basztass mr, TUDOM, IGEN, EZ A KTELESSGEM. Pontosan olyan mindegyik, ami egy pr perces trailerbl simn megjsolhat volt. Viszont, a fibanda rzs, amit elrevettett, nem valsult meg (kigombolt ingek ode vagy oda), pedig taln jobb lett volna - akkor taln elmondhat lett volna, hogy lnek a figurk.



Persze, el lehet mondani, hogy ht itt a bratyizs a lnyeg, a karakterek prbeszdei mlytik a kapcsolatot – s ht ezt le is lehetne nyelni, ha nem lett volna mr 12 szingli Final Fantasy ez eltt. Az, hogy a fszereplknek legyen rnyalata, httrtrtnete, ne adj’ Isten, szerepe a sztoriban, nem zrja ki azt, hogy elhiggyk, a vgre mindenki egyms legjobb bartja (nzzk meg brmelyik FF vgt – mindenki ezt tolja, hogy „with my friends!!”) legyen, s valljuk be, azrt az FFXV random kis dialgusai sem verik Csehov drmit. Gyakorlatilag a 10 perces minirszekbl ll Brotherhood mindent elmond a fszereplkrl, amit el lehet, s Noctison kvl mindenki jelleme, jellemfejldse a nullhoz konvergl.

A jtkban radsul vannak arra utal jelek, hogy valami trtnetet, karakterek kapcsolatt befolysol prbeszd rendszert is ki akartak alaktani, hiszen sok rsznl van lehetsgnk vlasztani, mit mondjunk, rjunk az adott npc-nek. Ezeknek viszont semmilyen (mg TellTale szint) kihatsa sincs a tovbbiakra. gy maradt ez a cskevnyes wtf rendszer.

Ugyangy csapong a trtnet is. A jtk ktharmadig nem igazn lendl elre, majd a vgn felgyorsul, s prbl kompenzlni az addigi relatv esemnytelensggel szemben. Karaktereket dob be a semmibl, majd rja ki ket pr jelenet utn, hozzllsokat, motivcikat hagy lgva a levegben, rezheten teljes trtnetszlakat, jeleneteket vgtak ki az utols pillanatban, anlkl, hogy elsimtottk volna az leket. Ebbl ereden a sztori tele van lyukakkal, ellentmondsokkal, felems lore-ral. Prbl igazi nemeziseket felvezetni, konfliktusokat belebegtetni, (pl Ravus karaktere) hogy aztn hrom sorban kzlje, ja, ht off screen ez meg ez trtnt. Noctis s Luna kapcsolatt olyan mlynek akarja eladni, amilyennek annak idejn Cloud s Aeris, Squall s Rinoa, vagy Tidus s Yun volt, mgis, mivel a kt szereplnek a gyerekkori flashbackeken kvl egszen pontosan nulla kzs pillanata van, semennyire nem jn t az az rzelmi lks, amit a jtk drmaknt akar kzvetteni. Pedig nagyon prblkozik a jtk, a ksztk mg Aeris hallt is meg akartk ismtelni.

Mindez azrt bosszant, mert a totlisan sztesett s lyukas narratva mgtt egy bitang j vilg s trtnet lapul meg. Amikor ugyanis a FFXV mkdik, akkor baromira mkdik: Ardyn akr Kefka evolcija is lehetne, az istenekkel val sszecsapsok (az a f boss goddayumm) fel tudjk prgetni az ember pulzust 200-ra, s a jtk vgn valami olyan szinten kiltstalan, bors s depresszv hangulatot sikerl megteremteni (a teljes sttsg), amire a FFVII 3. CD-je is csak kamillzna. A befejezs pedig kifejezetten szp, ers – s pont ezrt bnt, hogy ha jobban kidolgoztk volna, mg hatsosabb lehetett volna az egsz.

A fentiek igencsak rantnek tnhetnek, s nem is lenne igazsgos, ha nem emelnm ki, amiben a jtk kifejezetten ers. Ez pedig elssorban az audiovizulis oldal. Ahogy rtam, a jtk nagyon szp – sima PS4-en is relatve simn fut, nagyon ritkn szleltem lassulst (br tegyk hozz, nem is vagyok 120 fps-hez szokva), minden les, s amikor a jtk ltvnyos, akkor NAGYON az, olyannyira, hogy mr csak azrt megrte megvenni.

De ez semmi a jtk legnagyobb pozitvumhoz kpest, ami pedig a zene. Mi az, hogy zene, MUZSIKA! Yoko Shimomura neve bevallom, eddig ismeretlen volt szmomra, viszont most azonnal felkerlt a trkpemre. A FFXV ha kell, lgy, ha kell, felprget s csatba indt, ha olyanja van, akkor pedig lehozza az istenek birodalmt. Tipikusan olyan hanganyag, amit vekig fogok otthon s munkban is hallgatni, s amit alig vrok, hogy megvehessek – igen, pnzrt zent, wow! A zene hatvnyozottan fjdtja a szvem, mert mg a korbbi rszek tteleit a mai napig tudom valami jelenethez ktni, a FFXV-bl nagyon kevs ilyen momentum maradt. s igen, itt meg kell emltenem azt a negatvumot, hogy a jtk a kocsikzs kzben nem a program sajt zenjt, hanem erltetetten a korbbiakt engedi csak hallgatni. Ha a FFXV-tel jtszom, nem akarom a FFXII zenjt hallgatni, brmennyire is imdom, s prg nlam napi szinten.



A FFXV a koncepcionlis bolyongsval egyrtelmv tette szmomra, hogy a Square tnyleg nem tudja, mirt imdtk millik a klasszikus rszeket. Lehet mondani, hogy a jtk nagyon egyben van, de a ksztk mg mindig keresik az tjukat, hiszen mr bejelentettk – 10 v fejleszts, s 1 hnappal a megjelens utn – hogy a sztorit mg foltozni fogjk, valamint lesz kismilli dlc tovbbi sztori kiegsztkkel. Ugyanakkor azt sem hiszem, hogy mg egy-kt v brmit javtott volna a vgeredmnyen, hiszen itt a koncepci az, ami nem ll ssze, a sok klnbz tlet vgl nem alkot egy koherens egszet.

Mindenesetre j, hogy a jtk megjelent. J, mert a Square Enix vgre megszabadult ettl a projekttl, az egsz Fabula Nova Crystallis baklvstl, s taln tiszta fejjel jra neki tudnak llni Final Fantasy-t kszteni.


Final Fantasy XV 114 komment

sszesen: 114 [1-50]
1 | 2 | 3
[3] VM
jan 12., cstrtk 19:28 #114
Vlasz herooftime (#113) zenetre
n vagyok legboldogabb, hogy jn, maradjon is gy!
[17] herooftime
jan 12., cstrtk 18:14 #113
Vlasz VM (#64) zenetre
"Az a meglep, hogy nem adtk fel, s folyamatosan jelennek meg a dragon quest rszek itt Eurpban is"

szerintem emiatt nem kell aggdni, (tbb)szzezres elads van nyugaton, a lokalizci bven (gyrtem BVEN) megtrl, arrl sz sincs hogy ne rn meg angolul kiadni csak arrl hogy nem olyan nagy nv mint az FF.
http://ex.nicovideo.jp/vocaloid/about
[3] VM
jan 12., cstrtk 17:16 #112
Vlasz Frumoz (#111) zenetre
Igen, Zack lett volna a msik tippem. Emlkszem, hogy meglepdtem, amikor visszamentem a knyvtrba s jtt a kis - opcionlis - flashback Zack sorsrl. De valjban nekem a sztori f fkuszban nem ms llt mint Sepiroth tragdija. Hogyan lesz egy alapveten j emberbl a vilgot elpuszttani akar fgenya. Tkletes motivcit adtak neki, a pokoljrst pedig ttudtam rezni. (A msik kedvencem a Turks csapat volt.)

Kefka az FF jtkok Jokere. Elkpeszt fazon, mint ahogyan az FF6 is egy olyan jtk amihez kpest a ht sok szempontbl viszalps volt. Hihetetlen mit bele nem raktak abba jtkba, pld. a vilgvge. Egy ilyet mr PS1-en (nem hogy ma) sem lehetett megcsinlni - kpzeld el ahogy lezuhan a meteor, ami utn j jtk kezddik - mert az sszes ismert teleplst jra kellett volna modellezni romosan. Kr, hogy nem SNES-en tallkoztam vele, csak vekkel a ht utn.

VIII nekem valamirt mindig egy kicsit csalds volt, fleg a vge, hogy nem lehetett visszamenni a vrosokba. De ha lenne FF amit ma szvesen jra elvennk akkor az a VIII lenne. Volt egy nagyon egyedi, kellemes hangulata.

Igen, az a rgi elzetes. Mr nem is tudom honnan sikerlt egy demt, vagy japn verzit szerezni a jtkbl.
[30] Frumoz
jan 12., cstrtk 17:02 #111
Vlasz VM (#110) zenetre
Nem, hanem Zack. Az a fordulat, hogy Cloud gyakorlatilag csak Zack szemlyisgt "nylta le", Aeris se bel volt zgva igazibl, az volt 11 ves lelkemnek sok annak idejn.
Sephiroth-nl meg Kefkt mindig is tbbre fogom tartani, mint fgonosz.
Nekem is a VII volt az els FF-em, de a VIII-at utna sokkal jobban megszerettem, meg ht ehhez ktdtt gy visszanzve az els hype vonat lmnyem (ti. az elzetesed a '99 mjusi 576-ban).
Kylo Ren is not a single child, he is a solo kid
[3] VM
jan 12., cstrtk 16:56 #110
Vlasz Frumoz (#107) zenetre
Arra gondolsz, hogy valjban Sephiroth az igazi fszerepl? Ez mondjuk nekem ksbb jtt t, s vgig tkletesen azonosultam Clouddal. Nekem rkre az abszolt kedvencem marad a hetes. Persze nha eljtszom a gondolattal mi lett volna ha nem ez az els FF jtkom...
[30] Frumoz
jan 12., cstrtk 16:53 #109
Vlasz keviny (#105) zenetre
Limitedben az lesz a szobor, imdkoz Aeris-t htulrl szurkl Sephi. Mrmint, katanval, rted, na.
Kylo Ren is not a single child, he is a solo kid
[3] VM
jan 12., cstrtk 16:51 #108
Vlasz Frumoz (#103) zenetre
With Resurrection Quest 50+ €
[30] Frumoz
jan 12., cstrtk 16:49 #107
Vlasz VM (#101) zenetre
Amgy bevallom, nekem rszben ezrt nem volt soha nagy kedvencem a FFVII, mert mr az alapjtkban sem Cloud volt az igazi fhs...
Kylo Ren is not a single child, he is a solo kid
[3] VM
jan 12., cstrtk 16:49 #106
Vlasz keviny (#104) zenetre
Anno tesztet kellett belle rnom, s vgig vittem. Nem volt rossz (A zenjt a mai napig hallgatom.), de a retconoktl hnyni tudtam volna. sszessgben ne ezzel kezd a backlog rtst.
[59] keviny
jan 12., cstrtk 16:44 #105
Vlasz Frumoz (#103) zenetre
Brrr, most elkpzeltem egy limitlt kiadst egy diormval, amin a Rth Sephi nev emberbllr saslikot kszt szerencstlen virgrus kislnybl. Biztosan vinnk, mint a cukrot. Ez tuti.
the lunatic is in my head
[59] keviny
jan 12., cstrtk 16:41 #104
Vlasz VM (#101) zenetre
Te, n a CC-t elkezdtem prszor, de rvid tvon agyfaszt kaptam tle, gyhogy eltettem a rosszabb napokra...
the lunatic is in my head
[30] Frumoz
jan 12., cstrtk 16:41 #103
Vlasz VM (#102) zenetre
Most mg mosolygunk.

"Special Aeris Death Deluxe Edition"
Kylo Ren is not a single child, he is a solo kid
[3] VM
jan 12., cstrtk 16:37 #102
Vlasz Frumoz (#96) zenetre
Wutai quest 5 €
Barret date 5€
Gold Chocobo 8 €
Knight of the Round 8 €
Emerald Weapon 10€
Fort Condor mini game 20 €


[3] VM
jan 12., cstrtk 16:32 #101
Vlasz keviny (#97) zenetre
Flek sztbarmoljk a trtnetet, ha beptik a Compilation of FF7 fle retcon marhasgokat. Pld. a Crisis Core egy nagyszer jtk volt, kivl zenvel, de Genesis, Angeal, Hollander, Cissnei-fle trsasgtl a vz kivert, meg a mr ismert rszek jrartelmezstl is.
[30] Frumoz
jan 12., cstrtk 16:32 #100
Vlasz keviny (#99) zenetre
Kivve, ha csak digitlisan jn.
Kylo Ren is not a single child, he is a solo kid
[59] keviny
jan 12., cstrtk 16:30 #99
Vlasz Frumoz (#98) zenetre
Vagy max "helyzed be az els lemezt" megoldssal.
the lunatic is in my head
[30] Frumoz
jan 12., cstrtk 16:18 #98
Vlasz keviny (#97) zenetre
Nem lesznek olyan kritikk, hogy mi az, hogy ezek a Michelin-emberkk csak gy beolvadnak egymsba!

Amgy viccet flretve, szerintem hasonl lesz a FFXV-hz, maximum kicsit "felosztottabb" lesz az open world, ti. nem tudsz Midgar utn tszaladni Junonba.
Kylo Ren is not a single child, he is a solo kid
[59] keviny
jan 12., cstrtk 16:09 #97
Vlasz fr4231 (#94) zenetre
Ht... akkor majd jl megvrom a trilogy pakk-ot...

Br mg mindig nem tudom, mit tud hozztenni az eredeti FFVII-hez ez a remake az omnomnom-hdecsinigraphix-en kvl. Tartok tle, hogy inkbb csak elvenni fog...
the lunatic is in my head
[30] Frumoz
jan 12., cstrtk 14:57 #96
Vlasz VM (#95) zenetre
Gold Saucer pre-order dlc.
Kylo Ren is not a single child, he is a solo kid
[3] VM
jan 12., cstrtk 14:53 #95
Vlasz fr4231 (#94) zenetre
Vagy fizets DLC-n jnnek.
[34] fr4231
jan 12., cstrtk 11:53 #94
Vlasz VM (#92) zenetre
Tipp:
1. 3
2. Nem
PSN: fr4231_jp
[3] VM
jan 12., cstrtk 11:48 #93
Vlasz Frumoz (#90) zenetre
n is erre tippelek.
[3] VM
jan 12., cstrtk 11:47 #92
Vlasz fr4231 (#88) zenetre
Az mr a bejelnets krnykn egyrtelm lett, hogy epizdikusan fog jnni a jtk ( KATT!). Krds hny epizdba tervezik, s vajon minden tartalom benne lesz-e, ami anno.
[30] GeePee
jan 12., cstrtk 11:30 #91
Vlasz Pukkandr (#85) zenetre
a Witcher 3 az teljesen rendben van mint nyitott vilg jtk, de a GTA, Watchdogs RDR s a Far Cry sem rossz...nem a nyitott vilggal van a baj, ha amgy l, vltozatos, tnyleg hagy dntsi szabadsgot s a kldetsek sem egyskak...van akiknek siker,l van akiknek nem...
Az let egy szar jtk, de kurva j a grafikja... PSN id: DerrickHUN
[30] Frumoz
jan 12., cstrtk 10:17 #90
Vlasz VM (#87) zenetre
Gyantom, hogy jelentsen hzni fognak a questeken, s azt is, hogy Vincent s Yuffie sztori szerint lesznek felvehetk.
Kylo Ren is not a single child, he is a solo kid
[34] fr4231
jan 12., cstrtk 10:10 #89
Vlasz FTS (#82) zenetre
Jelentosebb osszeget mernek ra tenni, hogy jelentosen olcsobb egy DQ fejlesztese, mint egy FF.
PSN: fr4231_jp
[34] fr4231
jan 12., cstrtk 10:08 #88
Vlasz VM (#87) zenetre
Van egy olyan szomoru sejtesem, hogy sehogy.
Megkapjuk a fo tortenetet, valami vilagterkepet es viszontlatasra.
Vagy egy CD egy jatek es akkor lesz mellekkuldetes is, csak a vegen egy vagyonba es 10 evbe fog kerulni.
PSN: fr4231_jp
[3] VM
jan 12., cstrtk 9:43 #87
Vlasz fr4231 (#47) zenetre
Arra viszont nagyon kvncsi vagyok, hogy az FFVII remake-ben hogyan oldjk majd meg ezeket.
[42] multishoot
jan 12., cstrtk 2:28 #86
Vlasz Pukkandr (#85) zenetre
Nagyrszt egyetrtek, br vannak jtkok, ahol igenis hozztesz s kell a nyitott terlet. Pl:. GTA. s mg a GTA. Ja, meg a GTA. ... s mg a GTA.

Na, j, szerintem a Far Cry 3-ban is mkdtt a nyitott vilg. Meg a Red Dead-ben is rendben volt. De tny, hogy rengeteg jtk valjban egyltaln nem tudja mit kezdjen azzal a nyitott terlettel, ahov bedobja a jtkost. Erre taln a legjobb plda az MGSV, ahol semmivel, de tnyleg SEMMIVEL nem tudtk megtlteni azt a kt helysznt, gy cserbe csak maradt az idhzs. n simn kibklk (gy sincs semmi idm jtszani) egy 6 rs kampnnyal is, ha az legalbb intenzv, mint hogy rohangljak valahol ugyanazt ismtelve 40 rig vagy tovbb.

A FFXV-tel mondjuk mg nem jtszottam (a dem harcrendszere engem teljesen elrettentett), a Mass Effect Andromdig szeretnk faragni egy kicsit a backlogbl, hogy abba nyugodtan kezdhessek, de adja az g, hogy ne legyen vgl itt is tl sok ostoba rohangls meg craftols...
Egyre jobban. [Rhiblokker user]
[1] Pukkandr
jan 11., szerda 18:42 #85
Vgre valaki le merte rni a vlemnyt? Mirt nem akarjuk szrevenni, hogy a nyitott vilg jtkok szinte mindegyike egy fos? Tmny dgunalom, olyan mint az MGS5 meg a Red dead redemption meg mg sorolhatnm ... Far Cry 3 ... stb. Ez az irny, hogy kielgtsk a jtkosok nyitott vilgra val ignyt gy szar ahogy van. Mr elre flek az j Zeldtl is.

Nagyok a kltsgek, nagy a rizik, nagy a nyoms a fejlesztkn, tudom. Nincs tlet, nincs koncepci, vagy, ha van az rossz. A grcss erlkds jellemzi ezen jtkokat.
[2] FTS
jan 11., szerda 16:03 #84
Vlasz Frumoz (#78) zenetre
Mindenesetre, ha idd engedi, felttlen tegyl vele egy prbt
Nekem anno 2x megvolt, a zenk a mai napig a flembe csengenek.
"The secret of Happiness is Freedom, and the secret of Freedom, Courage"
[3] VM
jan 11., szerda 15:59 #83
Vlasz Frumoz (#76) zenetre
Egybknt ezrt nagyon j ma videojkosnak lenni. risira ntt a vlaszts szabadsga, az ember kedvre vlogathat az elmlt 30 v termsbl zlsnek megfelelen. Ha akarom nyomhatom egy SNES klasszikussal, msnap pedig a legjabb PS4 sikercmmel.
[2] FTS
jan 11., szerda 15:56 #82
Vlasz fr4231 (#77) zenetre
Nem tudom, UE4 motort hasznl, s elnzve a grafikt, a dizjnt, a vilgtrkpet, van abban bven munka, csak ez Enix cm, nem Square. Arra pedig mernk fogadni, hogy tartalom tekintetben is jobb lesz, mint FFXV.
"The secret of Happiness is Freedom, and the secret of Freedom, Courage"
[34] fr4231
jan 11., szerda 15:54 #81
Vlasz Frumoz (#80) zenetre
JRPG-khez azert tobbnyire megfelelo a tapipad nem igenyelnek nagy buvesz trukkoket.
PSN: fr4231_jp
[30] Frumoz
jan 11., szerda 15:52 #80
Vlasz fr4231 (#79) zenetre
Tableten prbltam a FF Dimensions-t, de ezen a tapiplatformon maximum az olyan jtkok mkdnek nekem, ahol lnyegben nem kell irnytani (pl Ace Attorney).
A Chrono Trigger portja viszont jtszhatatlan...
Kylo Ren is not a single child, he is a solo kid
[34] fr4231
jan 11., szerda 15:50 #79
Vlasz Frumoz (#78) zenetre
Ezert jatszom ezekkel a regi kimaradt klasszikusokkal kizarolag mobilon, ha van egy fel oram, lehetoleg jelentos konnyitesekkel es polirozott formaban. Nincs azaz isten, hogy akar egy PS1-es jatekkal nagykepernyon szenvedjek, idot pazarolva, mert ilyen kenyelmes diszno vagyok.
PSN: fr4231_jp
[30] Frumoz
jan 11., szerda 15:47 #78
Vlasz FTS (#74) zenetre
Flek, sose rnk mr a vgre...
Kylo Ren is not a single child, he is a solo kid
[34] fr4231
jan 11., szerda 15:44 #77
Vlasz FTS (#75) zenetre
Japan a fo piac es valoszinuleg joval olcsobb, mint egy FF a legyartasa.
PSN: fr4231_jp
[30] Frumoz
jan 11., szerda 15:43 #76
Vlasz VM (#71) zenetre
Nlam most mr a PS2-nl is rezeg a lc, nemrg a Manhuntot akartam elkezdeni, amit ott kezddtt, hogy az invert Y kamert se tudtam belltani, csak teljes invertet, X tengellyel egytt.
De igazibl annyi j jtk van, hogy nem nagyon fog el az rzs, hogy retrzni kne.
Kylo Ren is not a single child, he is a solo kid
[2] FTS
jan 11., szerda 15:41 #75
Vlasz fr4231 (#61) zenetre
Igaz. De a Dragon Quest XI esetben marad a hagyomnyos JRPG vonal, amelyet n respektlok.
"The secret of Happiness is Freedom, and the secret of Freedom, Courage"
[2] FTS
jan 11., szerda 15:36 #74
Vlasz Frumoz (#59) zenetre
Nem hlyesg, van benne bven realits
A FF Tactics War of the Lions jtkot pedig bn lenne kihagyni! Remekm, a zene pedig fenomenlis! A tbbi Tactics rsz, a kzelbe sem r.
"The secret of Happiness is Freedom, and the secret of Freedom, Courage"
[3] VM
jan 11., szerda 15:34 #73
Vlasz fr4231 (#72) zenetre
Az els Final Fantasy-t tettem be, t percig brtam, inkbb a PS1/PSP remake ha erre vgynk. A Mega Man lvezetesebb volt, de szintn nehz. De ezeket mr anno gyerekknt is rk let kddal nyomtam.
[34] fr4231
jan 11., szerda 15:30 #72
Vlasz VM (#71) zenetre
En ezektol ma mar idegosszeroppanast kapnek elso alkalom utan.
PSN: fr4231_jp
[3] VM
jan 11., szerda 15:27 #71
Vlasz Frumoz (#68) zenetre
Nlam SNES/MegaDrive korszakig visszamenleg szinte minden jhet, ha olyan hangulatban vagyok brmibe belerzdok ha kedvem van hozz. Legfeljebb kromkodok, hogy - az FF3 remake-nl maradva - mirt nincs a dungeonok vgn a boss-ok eltt ments. De pld. a NES mr nezhezebb, megvettem pld. a Mini-t, aztn rjttem, hogy ezek a jtkok mr embertelenl nehezek nekem. Egyes darabok pedig, amikhez nincs nosztalgikus lmnyem egyenesen primitvek, ha ma kezd nekik az ember.
[34] fr4231
jan 11., szerda 15:24 #70
Vlasz Frumoz (#68) zenetre
Altalaban mobilos portokon van auto-save, cloud-save meg minden kutyafule.
FFIX mar odaig ment, hogy ki-be kapcsolhato opcio a menuben az osszes cheat, mint LV99, vegtelen penz, no battle...

Mondjuk en elvezem, uregurasan haladok a tortenetben, anelkul hogy kulonosebb eroket kene belefektetnem a jatekba. Opcionak jo, bar biztos sokan lekopnenek ezert.
PSN: fr4231_jp
[30] Frumoz
jan 11., szerda 15:20 #69
Vlasz fr4231 (#67) zenetre
Rmlmaimban se jjjn el a MGS V.
A Rockstar valban kb egyedli, aki kpes kompakt, l vilgot megalkotni, br ott sosem fogsz kirlylnyokat megmenteni, max pornsznsznket.
Kylo Ren is not a single child, he is a solo kid
[30] Frumoz
jan 11., szerda 15:18 #68
Vlasz VM (#66) zenetre
Azt veszem szre magamon, hogy nehezen ptolok rgi jtkokat, mert sok olyan mechanika hinyzik bellk, amiket mr megszoktam (legegyszerbb az autosave-t emlteni). Prbltam ptolni a Chrono Triggert, a Cross-t, a Lunart, de egyik se prgtt vgig mr...ami kimaradt, az valsznleg mr gy is marad.
A Vitmat mr lassan msfl ve nem kapcsoltam be, pedig tbbnyire ilyen jtkok vannak rajta, pl. a FF Tactics War of the Lions...
Kylo Ren is not a single child, he is a solo kid
[34] fr4231
jan 11., szerda 15:17 #67
Vlasz Frumoz (#62) zenetre
Nekem nem kell mondani, nalam az MGS5 utan kevesen utaljak jobban az open world jatekokat.
Meghallom, hogy open world kiraz a hideg, mert tudom hogy ramszabadul a vegelathatatlan taj, vele az unalom meg kismillio szabaditsam fel ezt meg azt, a tudat, hogy elmehetek ide is oda is, barhova, csak minek mert ugyis tudom, hogy lofasz se lesz ott.

De azert vannak kivetelek, mint a Rockstar jatekok akik ennek azert a mesterei (bar en annyira nem szeretem a GTA-t), a Witcher 3 ezekkel a kidolgozott es ertelmes mellek tortenetekkel meg szamomra az FFXV is ami lehet, hogy ezt majmolja, de eddig van olyan eros a fo szal, egy-egy esemeny illetve legyek elegge elfogult ahhoz hogy ez annyira ne zavarjon es ki tudjam kerulni ezen kellemetlen elemeit.
PSN: fr4231_jp
[3] VM
jan 11., szerda 15:14 #66
Vlasz Frumoz (#65) zenetre
Lehet a 15 utn kisebb kulturlis sokk lenne neki kezdeni.
[30] Frumoz
jan 11., szerda 15:12 #65
Vlasz VM (#64) zenetre
FFIII-at elszr mg egy fan fordtsban nyomtam vgig, emultoron, nagyon izgi volt. Vitn ott van a PSP-s feljts, de mg nem kezdtem el.
Kylo Ren is not a single child, he is a solo kid
sszesen: 114 [1-50]
1 | 2 | 3
Frumoz
Kylo Ren is not a single child, he is a solo kid
Ezeken a platformokon jtszom
Playstation2
Playstation3
Playstation4
Playstation Vita
Kedvenc jtk-mfajaim
Hobbijaim, szabadidmben ezt teszem
Bartok, ismersk
CHASE
(offline)
Doom
(offline)
keviny
(offline)
siklara
(online)
Zoy76
(offline)
vidk
(offline)
Final Fantasy XV adatlap
Mg nincs besorolva Mg nincs besorolva
Kiad: 10tacle studios
Fejleszt: 10tacle Studios
Megjelens: 2016. nov 28.
Kategria: Szerepjtk
Online jtkmd: Nincs

A szerkesztsg rtkelse:
8
Ami tetszett
+ Hatalmas nyitott jtsztr s szmtalan szabad lehetsg
+ Az egyszernek tn harcrendszer meglepen jl mkdik
+ Alaposan kidolgozott s tgondolt httrvilg logikus felptssel
Ami nem tetszett
- Kicsit hosszra nyl lineris rsz nhny rendszeridegen feladattal
- Itt-ott elnagyolt trtnetvezets s megoszt karakterek
Olvasi rtkels: 107374182,4 (20 szavazat)
Ez a jtk nem jelent meg msik platformon

93 | [Teszt] Final Fantasy XV

Tz vnyi fejleszts s az egykor dics cm tbbszrs lerombolsa utn a Final Fantasy XV tesz egy vgs ksrletet, hogy bebizonytsa, nem fogyott ki a lendlet a sorozatbl. “A Final Fantasy for fans and first-timers", gri a jtk minden indulskor, de teljesthet-e ez az ambicizus cl? Most megprbljuk megadni a taln sokak szmra meglep vlaszt.
Tovbb a jtk adatlapjra / frumba