"Make blooms, not war!"
A Fractal egy 2011-ben megjelent indie játék a Cipher Prime-tól, akik a korábban már ismertetett Splice-t is készítették. Ha röviden kéne jellemezni a programot, akkor talán a "match-3 játék hatszögekkel" megállapítás állna hozzá a legközelebb.
A játékos feladata a játéktéren úgy tologatni ezen hexagonokat, hogy egy 7 darabból álló, ugyanolyan színű klaszter keletkezzen. Ha ez megtörtént, akkor ezen csoport ponteső kísértetében felrobban, és a régiek helyére újak kerülnek, mi pedig újabb után nézhetünk. (Bonyolultan hangzik? Igazából nem az.) Egyes elemek speciális tulajdonsággal bírnak (pl. nagy robbantás, pontmultiplikátor, idővisszatöltés), amik csak a fent említett csoportosulás esetén aktiválódnak.
A játék három módot kínál. A Campaign 30 pályából áll, ahol egyre kevesebb lépésszámból kell minél több hexagont eltüntetni a különféle méretű s alakú játékterekről. Az Arcade alatt egy time attack módot találunk, ahol csökkenő, de visszatölthető idő alatt kell minél több "virulást" létrehozni. Végül pedig ott a Puzzle mód, ahol a játék mechanikáján alapuló, logikai feladványokat oldanunk meg.
A Fractal talán egyetlen nagyobb hibája az, hogy a jó taktikai érzék mellett sajnos a szerencsének is igen nagy szerepe van a sikerhez, főleg egyes későbbi kampányszintek teljesítésében. Szerencsére azonban az audiovizuális körítés olyannyira eltalált, hogy az ember nem érzi frusztrálónak a sokadik újrakezdést sem.
Pro:
többfajta mód;
egyszerű, de nagyszerű játékmenet;
magával ragadó audiovizuális körítés;
beszippantja a játékost;
Kontra:
túl sok szerep jut a szerencsének is;
a tutorial nem magyaráz eleget;
Kiknek ajánlható?Minden PC és Mac tulajnak, akik vevők némi geometriai-taktikai-logikai élvezetre.