Nami2016.12.03. 20:48

World of Warcraft: Legion - három hónnappal később

Csapongó, személyes és egyoldalú vélemény a World of Warcraft: Legion kiegészítőjében átéltekről így három hónappal később. Nagyon élveztem, jó játék a WoW, de az utóbbi egy hónapban úgy éreztem, végigvittem a játékot. Ami az után van, már csak rekorddöntögetés.

Amikor először kipróbáltam a WoW Legiont még bétában, akkor elsőként azt szúrtam ki, hogy az egész új régió nem más, mint meglévő assetek egymás mellé dobálása. Van egy Night Elf + Naga hub, egy Emerald Dreames zóna, egy Northrendből visszatért vikinges rész, egy Tauren hegy, a főváros meg Dalaran lesz. Oké, igazsághoz hozzá tartozik, hogy az ember a halom régi mellett lát új modelleket is, a teljesen új Suramarba pedig csak a végén jut el, tehát azt elsőre nem is látja. Mindenesetre elég szkeptikusan álltam hozzá az új kiegészítőhőz, arról nem is beszélve, hogy a démonokból sem futotta túl sok új modellre, nézegethetjük megint ugyanazokat.

Aztán amikor az ember elkezd játszani a játékkal, akkor minden virágba borul. Kiderül ugyanis, hogy mindaz az energia, ami új modellek és animációk készítésbe mehetett volna, az ehelyett (nagyon helyesen) inkább a történet kialakításába, átvezetőkbe, és a régiók megtervezésébe ment. A Legion pályadesignja (ha lehet ilyet mondani) fényévekkel jobb, mint amit a korábbi kiegészítőkben láthattunk, és még tele is van pakolva tartalommal. Nagy üres rétek helyett itt mindenhol van valami: griffes rét, medvés sarok, murlock mocsár, nagás romok - minden egymást éri, nem kietlen a táj, hanem tele van élettel.

Az energia másik fele ment a raidbe, dungeonökbe, a mythic+ nehézség kialakításába és persze a Class Hallokba és Artifact Weaponökbe. Az is fantasztikus, hogy az egy kupacba rakott napiküldetések helyett World Questek vannak, tehát az új régió, Broken Isle egészén jelennek meg küldetések nap mint nap, amihez Emissary Quest is társul. Utóbbi lényege, hogy ha egy frakciónak csinálunk meg 4 küldetést (olyanokat, ami az adott frakcióhoz kapcsolódik), akkor bónusz jutalomban részesülünk. A WQ-k állását pedig mindig csekkolhatjuk a térképen, jutalmakkal együtt, csoportos elite questekre meg pikk-pakk találni csapatot a GroupFinder - Quest felületén keresztül. Arra kondicionál a játék, hogy bátran mászkáljunk mindenfelé, ne csak egy helyen táborozzunk.

A Legion ott kezdte elveszteni a varázsát, amikor már megcsináltam a fő küldetéssorozatokat, kipipáltam a storyt, az Artifact Weaponben pedig eljutottam odáig, hogy már nagyon-nagyon-nagyon-nagyon sok pont kelljen ahhoz, hogy tunningolni tudjam. Az Artifact Weapon ugye a Legion egyik nagy újítása: ahelyett, hogy vadásznunk kellene a fegyver lootot, ami mindig is a legfontosabb eszköze volt minden áldot kasztnak a játékban, inkább úgy volt vele a Blizzard, hogy mindenkihez hozzávágnak egyet fixen. A dolognak még olyan ígérete is lett volna, hogy kicsit elmélyíti a talentrendszert (merthogy a fegyverben is talentpontok vannak, amiket nagy mennyiségű Artifact Power beváltásáért kapsz), de erről rögvest kiderül, hogy lineáris, a nap végén minden pontot ki tudsz majd rakni, minden bónusz képességed meglesz, csak annyi döntésed van, hogy most jobbra vagy balra mész először. Ez pedig hosszú távon inkább fusztráló, mint érdekes mechanika, arról nem is beszélve, hogy ha egyszer elkötötted a pontjaidat a fegyverben, nem lehet csak úgy retalentelni. Iszonyat költsége van, amit az ember ezért inkább nem is használ, inkább benyeli, hogy nem nézett utána időben annak, hogy az ő kasztjának egyértelműen csak balra szabadott volna menni, ő meg jobbra ment.

Gearben szintén beállt egy stagnálás nálam. A WQ-k jutalmai kevesek, a raid loot ilvl-je pont annyi, ami rajtam a minimum, már csak a Mythic+ nyújthat upgradet, de abból is csak +4-től. Random csapatba viszont szinte lehetetlen bejutni, mert az emberek olyan helyekre, ahol a 850 ilvl-es loot dobódik 850 ilvl feletti geart várnak el. Ami érthető, mert nem elég időre megcsinálni egy mythic+ dungeont, nem: jobban kell megcsinálni, jó pár percnél hamarabb kell befejezni, mert akkor kap az ember két- vagy három chestet is egy helyett, ami ugye több loot. Jaj, nem, várj, l*****t: ha három ládából egy lootot kapsz, már örülhetsz, de az is előfordul, hogy nem kapsz semmit. (Jaj, de tudom, némi Artifact Powert kapsz alamizsnának, nemigazhogysemmitse). Ráadásul random emberekkel mész, ugye, nem ismerősökkel, akikről tudod, hogy ismerik a taktikát, tehát jobb biztosra menni, ha más nem ilvl alapján. Ez azonban korántsem garantálja a zökkenőmentes mythic+-ozást, amennyiben nem csak +3-ra vagyunk maximum kíváncsiak. Ha egyáltalán kíváncsiak vagyunk, mert én Pandaria óta gyűlölöm ezt a megoldást, hogy a Blizzard csak úgy képes mérni a teljesítményedet egy dungeonben, hogy azt milyen időrekordra csináltad meg, ami így olyan kapkodáshoz vezet, mint ami a heroicokban tapasztalható.

Emellett már a WoD-ban bejött egy personal loot nevezetű rendszer, hogy a loot nem úgy esik mint eddig (nevezetesen minden bossból fixen 1 darab egy dungeonben), hanem mindenkinek saját lootja van, nem közös, tehát csak a sajátodat tudod felvenni (de hozzáteszem, hogy látni láthatod a többiek lootját is, sőt, még az is meg van engedve, hogy ha neked nem kell, akkor másnak odaadd, aki veled volt az adott dungeonben). De loot nem mindig jut. Mert ahogy a régi rendszerben, itt sem garantálja semmi, hogy kiesik-e neked az a kesztyű vagy trinket, amiért idejöttél. És amíg papíron kb. ugyanannyi lootot kapsz majd hosszú távon, számomra pszichológiailag egyszerűen nem ugyanazt a hatást éri el a két rendszer.

Aztán ott a lootparádé (ami most jól szembemegy az eddigi sírásommal, hogy nincs loot a chestben, de remélhetőleg sikerül megfogalmaznom a lényeget, mert nem ilyen egyszerű). A játékban a WQ-k is osztogatják az epic lootot, sőt, bármelyik loottal megeshet, hogy random upgradelődik, tehát pár ilvl-lel erősebb lesz. Ami rohadt jó, amikor az embernek szerencséje van, de amikor ez a gambling loot system elkezedi hosszú távon kiszúrni az ember szemét (BECAUSE IT'S FUCKING GAMBLING), akkor annyira nem mókás a helyzet. Hiába gyakorolsz egy órát Halls of Valorban mythic+7-en, hiába tolod le +2 chesttel másnap ugyanazt, mert már megtanultuk, mire kell figyelni, a lootból csak egy nyaklánc jut, olyan ilvl-lel, amilyet már egy hete megszereztél egy WQ-ból. A looteső miatt egyszerűen elértéktelenedik az, amit nehezebb helyekről kaphatnál. Amikor a raid loot nem upgrade, az igazán elszomorít. A nap végén nem úgy éreztem, hogy a játék a teljesítményemet jutalmazná, hanem úgy, mintha egy félkarú rablót huzigálnék és emelett kvázi mindegy, mibe ölöm az időmet.

Ettől függetlenül még mindig igaz az, hogy a WoW-ban rengeteg a tartalom, ha vannak társaid a játékban és az achievementektől sem zárkózól el, akkor mindig lehet találni valami értelmes elfoglaltságot. Számomra viszont egyre nehezebbé vált ez. Amit lehetett, elértem, a mythic a kapkodása miatt egyszerűen taszít, normál és hc raidbe pedig nincs szükség über+ gearre. De mit érek a gearrel hosszú távon? A játék nem változik meg attól sem, hogy végre kiesik a legendary akkor, amikor már mindenkien a második esik (igen, ez is random loot). Látom a mintát, ismerem a helyeket, bejártam mindent, de nincs ami motiváljon.

Legutóbbi élményem az, hogy beloggolok játszani, de csak ülök Stormwindben és gondolkozom, mit csináljak. Ami annak a jele, hogy ideje továbbállni.

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Necroman Mk2
The Crew

2024.04.12.
13

Malleus
Faith of Danschant (神舞幻想)

2024.04.07.
2

CHASE
Nolan filmjei

2024.04.02.
5

Necroman Mk2
Video Game Hall of Fame 2024

2024.03.20.
16

Necroman Mk2
Majd nálatok

2024.03.15.
6

p34c3
PlayStation VR2: Valós halál?

2024.03.15.
6

drag
2023 legjobb filmjei - szerintem

2024.03.09.
8

Necroman Mk2
Flashpoint Archive bemutató

2024.02.25.

Malleus
Mists Beyond the Mountains

2024.02.17.

p34c3
Red Dead Redemption dedikálás

2024.02.15.
2

Necroman Mk2
Barbie Fashion Designer

2024.01.11.
3

liquid
Wonka

2024.01.07.
10

p34c3
Marvel's Spider-Man 2 ajánló

2024.01.04.
11

mcmacko
Pecker - egyem a pöckölőjét

2024.01.02.
3

CHASE
Kedvenc soundtrackek

2023.12.31.
1

Necroman Mk2
2023. év dala

2023.12.31.
3

p34c3
Globular Cluster CMP2 PS VR2-höz

2023.12.24.

liquid
Az univerzum urai

2023.12.17.
3

liquid
Minden idők legjobb trailere?

2023.12.05.
10

p34c3
Én kicsi gamer sarkom

2023.11.22.
34

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==