Taktikus-stratégikus kalandok egy vonalakból és színes pontokból álló, felületes világban.
A Vertex Dispenser egy 2011-ben megjelent (hát igen, sok programom van még abból az időből...) játék Windows és OSX rendszerekre. Michael Brough egyszemélyes projektjét talán a geometrikus akció-stratégia meghatározással lehet a legtömörebben leírni, ha a műfajmeghatározásról lenne szó. Annyi biztos, hogy egyedi példány.
A játékos egy "űrhajót" irányít, amely egy sík vagy térbeli felület rácsos alakzatán foglal el pontokat és vonalakat, miközben a többi, emberi vagy AI által irányított ellenféllel harcol, akár többedmagával is. A sima terület foglalás azonban még nem lett volna elég, így a készítő bevetett egy extra dolgot is: a csomópontok különféle színűek lehetnek, amik mindegyik a speciális képességek elsütéséhez szükséges energiát biztosítanak - minél több van a birtokodban, annál gyorsabban töltődnek fel.
A Skirmish csatározásokon kívül van még egy két fejezetből álló kampány is, a lehetőségekhez mérten változatos pályákkal, sőt,a speciális képességek használatára is adnak némi segítséget. Ezen szintek többsége elsőre teljesíthetőek, kivételek jelentenek viszont az időre menő pályák, amelyeknél az ember többször is újrakezdésre (vagy a nehézség visszavételére) kényszerül. Emellett van még egy Color Puzzle névre keresztelt küldetéssorozat is, amiben a játék sava-borsát képező színezési mechanikán alapuló feladványokkal bíbelődhetünk.
Bár én élveztem a Vertex Dispenserrel eltöltött időt - oké, nem mindig -, ugyanakkor őrá nagyon is rá lehet mondani, hogy rétegjáték. Kell hozzá egy jó adag taktikai érzék, hogy az ember rákapjon, de mert a gépi ellenfelek egészen jók, így igencsak erős párbajokat lehet vívni. Sajnos nem véletlen a gépi megjelölés: bár van a játékban online multi, 5 évvel a megjelenés után gyakorlatilag nem sokan vannak fenn.
Pro:
egyedi taktikai játékmechanika;
változatos pályák a kampányban;
a mesterséges intelligencia;
csapatos lehetőség;
változatos képesség;
az Indie Royale extrák;
Kontra:
az absztrakt design nem mindenkinek jön be;
az időre menő feladatok igazi nehézségi tüskék;
időnként a csapattársaid nyerik meg a meccset neked;
egy fehér csomópont létrehozása...
kihalt online multiplayer;
Kiknek ajánlható?Ha valami az agyat jobban megdolgoztató, taktikusabb élményre vágysz gyors harcokkal, de nem zavar az elvont, absztrakt design.