Egy földalatti komplexum mélyén fölébred egy nő, akihez egy számítógép beszél - hm, ezt mintha már láttam volna korábban, de egy könnyedebb kaland formájában...
Ha van olyan játék, amire igazán rá lehet sütni a Portal-klón kifejezést, akkor a 2009-es Twin Sector maximálisan rászolgál erre a névre. A DnS nevű kis, németországi csapat programja le se tagadhatja a hasonlóságokat a Valve klasszikusával, vagy ha úgy tetszik: annak egy B kategóriás változatával állunk szemben.
A helyszín itt is egy földalatti épületkomplexum, ebben a játékban is egy nőt irányítunk (de ő legalább megszólal), vannak hozzánk beszélő mesterséges intelligenciák, és az előrejutást szintén a különféle termekben található ügyességi+logika feladványok megoldásával érhetjük el. A fő különbség viszont, hogy Ashley térkapukat lövő puska helyett egy speciális kesztyűvel van felszerelve, aminek két funkciója van: bal kézzel (=egérgomb) magunkhoz húzhatunk egy tárgyat, míg a jobbal ellökhetjük. Vagy akár magunkat is a faltól, padlótól, illetve a plafonhoz.
Ennek segítségével kell megoldanunk a különféle, javarészt a fizikára épülő feladványokat, miközben igyekszünk elkerülni az elhalálozást. Márpedig ez utóbbiban jócskán lesz részünk: telepített plazma ágyúk, mozgó lézerrácsok, vadászgömbök és tűz szegélyezi az utunkat. Ezeket természetesen szimplán a kesztyűvel nem tudjuk elintézni, marad az elkerülés vagy a trükkös likvidálás. Szerencsére a beépített checkpoint rendszer mellett bármikor menthetünk, így akár a frusztrálóbb részek is idővel, sok próbálkozás után teljesíthetőek.
Több korábbi teszt polírozatlannak tartotta a játékot, de szerintem inkább csak a lower budget B-kategóriás cuccok betegségeitől szenved. A maga korában elfogadható grafika ma már kicsit megkopott, főleg az átvezető videókban látható, kirakatbábuként kinéző, emberi szereplők miatt, illetve a fizika is hajlamos érdekes dolgokat csinálni (pl. gumilabdaként pattogó, mázsás fémláda), viszont kellően hosszú, így jó időre lekötheti a logikai FPS-k iránt fogékony játékosokat. És bár PC exkluzívként, a monitorok előtt a Twin Sector nem aratott sikert, de kíváncsi volnék, hogy vajon VR sisakban, egy Touch kontrollerrel mennyiben lenne más a játék.
Pro:
jó történet;
az alapmechanika;
van benne kihívás;
több órányi játékidő;
a minimalista ambient zene;
a szereplők szinkronjai;
Kontra:
túlságosan Portal-klón;
nincs se sprint, se dodge-olás;
az átvezető videók viasz bábu emberei;
a maga korában is átlagosnak minősülő grafika;
az unalmastól épp hogy csak egy lépcsőfokkal feljebb áll;
alkalmanként érdekes, idegesítő dolgokat csinál a játékbéli fizika;
egy VR sisak + Touch kontroller sokat dobna az élvezeten (remélem megcsinálják);
Kiknek ajánlható?Ha akkora Portal rajongó vagy, hogy egy közepes minőségű, de nehezebb klónnal is szívesen eljátszol.