A becsületes iparos... izé, űrbányász munka mintapéldánya.
A Rochard egy 2011. őszén debütált platformjáték, először PS3-ra letölthető címként, majd PC-re és Mac-re, pár évvel később pedig Android-ra is. A program a Recoil Games nevű finn csapat első programja, de mivel nem hallani felőlük túl sokat, ezért kijelenthető: talán az egyetlen is.
A játékos a címszereplő John Rochard-ot, a Skyrig cég egy eldugott aszteroida mezején élő űrbányászát alakítja, akinek az élete egy nap teljes mértékben a feje tetejére áll: egy ősi titok, amit a kis égitestet átszelő bányában találtak, fölkelti mások érdeklődését is. Bár a sztori javarészt western és sci-fi klisékből épül, pár érdekes fordulat azért képes a némi meglepetést okozni. (Megjegyzés: a főszereplő hangja egyébként maga John St. John, aki Duke Nukem-mel vált a szakmában ismertté.)
Önregenerálódó hősünk mindezt két fegyverrel (meg pár gránáttal) oldja meg: a Blaster egy sorozatlövő lézerpisztoly, míg a G-Lifter a HL2 gravity gun-jához hasonlító szerkezet. Utóbbit főként a logikai és ügyességi részeknél használjuk, mert a játékban megfelelő mértékben váltakozik a lövöldözéssel, kiegészítve pár gravitációs feladvánnyal. Az ellenfelek nem túl intelligensek (a trükkösen elhelyezett ágyúkon kívül), és pár lövéstől vagy egy ráeső ládától kimúlnak. A kamerakezelés a Shadow Complex megoldását ihlet, vagyis a síkban mozgó hősünket a helyszínnek megfelelően mutatja mindig.
Bár próbáltam megszeretni, sajnos a Rochard nálam tökéletes mintapéldánya a 7 pontos, azaz becsületes iparosmunka kategóriának. Egyes helyeken extra tárgyakat is fölszedhetünk, de a serlegeknek nem igen láttam sok értelmét az acsin kívül - hiányzott egy hard mode vagy G-Lifter only újrajátszási lehetőég, na. Mindehhez hozzájön a Unity motort használó program steril 3D környezete, meg a háttérzene hiánya is - ám amikor az utóbbi szól, akkor az kellemesen csiklandozza a hallójáratainkat.
Pro:
az ügyességi és akció részek váltogatása;
a kamerakezelés illeszkedik a helyszínhez;
a fordított gravitációjú helyszínek;
kis adagokban is jól játszható;
a történet legalább fordulatos;
a főszereplő szinkronja;
a zene, amikor szól;
Kontra:
nem túl eredeti grafika;
javarészt nincs háttérzene;
sci-fi és western klisékből építkező sztori;
buta és gyenge humanoid ellenfelek;
nem tartogat jelentős kihívást;
sok kisebb-nagyobb bug;
alapkiosztáson nehezen irányítható;
a serlegek gyűjtögetése nem nagy kunszt;
kellett volna egy New Game+...
Kiknek ajánlható?Mivel egy becsületes iparosmunka, sci-fi platformer, ezért stílus rajongóin kívül mindenki másnak csak a demó kipróbálását követően.