Kocka játék igazi hiperkockáknak - ettől tényleg éledre állsz!
Ha valamire, akkor az EDGE nevű indie gyöngyszemre tényleg ráillik, hogy kb. egy flash játék színvonalú, fizetős játék. A mobigames által fejlesztett program eredetileg 2008-ban jelent meg az akkoriban még csak szárnyát próbálgató iPhone-ra, az elkövetkező években azonban, köszönhetően a Two Trides munkájának, szinte minden platformra elérhetővé vált.
A játék "főszereplője" egy színváltós kocka, a feladatunk pedig minden pályán eljuttatni a célmezőbe. Az izometrikus nézetből irányított hasáb egyik egyik oldaláról a másikra képes gurulni, egy vele megegyező méretű lépcsőfokot feljebb mászni, illetve az éleken vagy a falon egyensúlyozni - nagyjából ennyi az alapmechanika. Bizonyos pontokon össze is tud menni, ekkor akármekkora függőleges falat is meg tud mászni, a pályatervezésnek köszönhetően azonban ez nem lesz egy "ultimate" fegyver.
A szintek teljesítése nincs időhöz kötve, és a sok checkpointnak hála a lezuhanás vagy összenyomódás után se kell mindent a legelejéről kezdenünk. A nehézségi ív egyenletes, a kezdőszintek tényleg gyerekjáték egyszerűek, a vége felé viszont már igencsak szükséges a jó időzítés egyes mozgó feladványok teljesítéséhez. A pályákon egyébként fénylő prizma pontok is találhatóak, ezek összegyűjtése a legjobb értékelést jelentő S rang mellett az utolsó, bónusz szintek megnyitásához is szükséges.
Bár az EDGE grafikailag és design szempontból igen egyszerű, ugyanakkor néhol igazán meglepő, hogy a készítők milyen in-game animációkat voltak képesek ebből kihozni. A játéknak ugyan megvannak a maga hiányosságai (nincs pályaszerkesztő vagy a legjobb időt mutató szellemkocka), ellenben a közel száz pálya miatt jó ideig leköti az egyedi ügyességi "platformerek" kedvelőit.
Pro:
több mint 100 pálya;
hangulatos ügyességi platformer;
egyszerű, de nagyszerű desing;
az in-game animációk a fejlesztői kreativitás mesterművei;
a teljesítés értékelése és a nehézségi ív;
példaértékű Linux port;
egyik-másik zene;
Kontra:
gyakorlatilag egy flashjáték szintjén áll;
se pályaszerkesztő, se a legjobb időt mutató szellemkocka;
az izometrikus nézet miatt kezdetben szokatlan lesz az irányítás;
a Dark Cube-ban rejlő lehetőségeket mélyebben is kiaknázhatták volna;
egyik-másik zene;
Kiknek ajánlható?Az ügyességi platformerek mellett az egyedi élményre vágyó gamerek is tegyenek vele egy próbát.