[62] casper007 (offline)

Alapos - Átlagos

Ő egy 28 éves fiú és itt lakik: Budapest / Budapest

4675 napja regisztrált felhasználó, ez idő alatt 253400 kreditet gyűjtött

2016 május
17:04 Overwatch előörs

Nem igazán volt szerencsém a Blizzard nagy felforgatással érkező játékával. Az Overwatch már a bejelentése pillanatától kezdve rémesen tetszett, de hiába jelentkeztem az elsők között a zárt bétatesztre, nem kaptam meghívót. Irigykedve néztem a közvetítéseket, és ahogy teltek a hónapok, lassan én is beálltam az Onlywatch kántálók sorába. Pár napja azonban bárki megmérettetheti magát a virtuális csatamezőn, én sem tettem másként.
Több félreértés is született az Overwatch-csal kapcsolatban. Olvastam olyan véleményeket, melyek szerint egy MOBA FPS-ről van szó, vagy a rajzfilmszerű ábrázolás egyben egy végtelenül leegyszerűsített adok-kapok lövöldét takar. Ezek egyike sem igaz. Az Overwatch egy csapatalapú, feladatorientált kompetitív FPS, ahol minden karakter eltérő képességekkel és arzenállal rendelkezik. Ha példát kell említenem, gondolj a Team Fortress 2-re, a két játék kéz a kézben jár, a Valve egyik nagy sikercíme gyakorlatilag az Overwatch elsődleges inspirációs forrásának tekinthető.

Nagyon sok FPS többjátékos komponense kimerül abban, hogy elindulok a fegyverrel a kezemben és megpróbálok minél több ellenséggel végezni, mielőtt fűbe harapok. Ezzel szemben az Overwatch végrehajtandó feladatokra koncentrál, ami nekem sokkal szimpatikusabb, hiszen a csapattársak együttműködését igényli. Bár hozzá kell tennem, ez a bétában még nem teljesedett ki, és egyelőre nem látom, mennyire lesz domináns jelenség a végleges játékban.

Mindenesetre az Alapelképzelés Nagy Könyvében az olvasható, hogy mind a támadó, mind a védekező brigád tagjai arra összpontosítanak, hogy megakadályozzák a szembenállókat céljuk elérésben, ennek érdekében egymást segítik és támogatják. Ez a cél általában egy jármű adott pontra való terelése és kijelölt területek elfoglalása. Én a béta ideje alatt főleg idegenekkel játszottam, nagyjából 50-50%-os megoszlást tapasztaltam az esztelenül rohangáló és a feladatra koncentráló társak között. Az előbbi rossz, de ismerős érzés, olyan, mint amikor már megint el kell menni a hivatalba ügyet intézni: bosszantó és frusztráló. A csapattagok nem várják be egymást, egy nagyobb elhalálozási hullám után egyesével rohannak bele a sortűzbe egy végtelen újjáéledési kört alakítva. Az okosabbak kihasználhatják az agresszívebbek nyomulását és pimasz odakapásokkal elcsalhatják őket a céltól. Egyszer azért veszítettünk el egy meccset az utolsó pillanatban, mert az életben lévő két játékosunk megindult az egyik reménybeli áldozat után és maguk mögött hagyták az elfoglalásra kijelölt területet, az idő pedig lejárt.



Az Overwatch összesen 21 hőst vonultat fel, akiket nem kell külön megnyitni, a mérkőzések előtt bárkit szabadon kiválaszthatunk. Ez sajnos több kellemetlenséggel is járhat. Az egyik az emberi gyarlóság. A többség a csapat sztárja szeretne lenni, a fronténekes, aki elementális erővel félresöpri az ellenséget. Ezért fordul elő, hogy egy védekező csapatban akár három támadó karaktert is találunk és ezért ritkább vendégek a védekező és a támogató szereplők. Főleg utóbbiak mondhatják magukat veszélyeztetett fajnak, pedig egy ügyes játékos kezében elévülhetetlen szerepük van a sikerben. A másik problémát az jelenti, hogy többen is játszhatnak ugyanazzal a karakterrel, ami az ilyen jellegű játékokban igazi töréshez vezethet. A béta egyik legerősebb szereplője Bastion, egy robot, aki egy jól védhető ponton bebástyázhatja magát, gépágyúvá alakul és iszonyatos sebzést oszt ki. Már többen rájöttek, hogy bizonyos pályákon két-három Bastion áttörhetetlen falat képes alkotni, olyan ólomesőt zúdítva az ellenségre, hogy azok a normandiai partraszállás szerencsétlen résztvevőinek képzelhetik magukat. Nagyon remélem, hogy a nyílt bétából az utolsó pillanatban kimenekített kompetitív mód nem engedi majd a hasonló elvetemültségeket.

Úgy tűnik, az Overwacth maximálisan megfelel a Blizzard jelenlegi elképzeléseinek: színes-szagos, árad belőle a vidámság és a könnyedség, első látásra tényleg azt hiszi az ember, hogy egy hosszú nap után leül elé és kacagva kieresztheti a gőzt, jól fog szórakozni. Bár a hősök minden egyéni játékstílust biztosítanak és a csapatmunka köré épített játékmódok teret engednek a komolyabb játéknak, még kérdéses, hogy az Overwatch mennyire felel majd meg azoknak a játékosoknak, akik magasabb szinten szeretnék űzni a kompetitív FPS műfaját. Úgy gondolom, az Overwatch is beáll a cég e-sport szcénájának képviselői, a Hearhstone és a Heroes of the Storm közé – a Starcraft még a régivonalas Blizzard szülötte -, azaz bárki bármikor leülhet elé fél órára, hogy a lovak közé csapjon, de az összeszokott, profi csapatok is megtalálhatják a számításukat. Ez az easy to play, hard to master klasszikus esete, csak még az utóbbi mondatrész igazságában nem vagyok biztos.

Aki tehát esténként szeretne egy kis időre bevadulni és ettől többet nem vár a játéktól, az egyéni ízlésének megfelelően belevetheti magát az Overwatch világába. Blizzard játékról van szó, ezért már most garantálható a folyamatos támogatás, a frissítések, a nagy játékosbázis, és alapvetően a kiemelt figyelem. Ha viszont komolyabb szereplést szeretnél – és itt természetesen nem az e-sport aktivitásra gondolok -, akkor szükséged lesz öt barátodra, akik szintén beleinvesztálnak a játékba, hogy hatan vegyétek fel a harcot.
5 komment

[62] casper007
máj 14., szombat 11:30 #5
Válasz Necroman Mk2 (#4) üzenetére
Igen, PC-n. A csapatmunka szükségessége nagyszerű, de a legtöbben úgy fognak vele játszani, hogy leülnek, elindítják a keresést és összekerülnek idegenekkel. Onnantól kezdve azon múlik a dolog, hogy a többiek mennyire értik a dolgukat. Mindenhol így van egyébként.
And they're all made out of ticky tacky And they all look just the same.
máj 14., szombat 10:13 #4
Egyébként PC-n bétáztál?
"Élő gondolkodó lény vagyok, aki az információ tengeréből született!"
máj 14., szombat 10:12 #3
Az Overwatch lehet, hogy egyén szinten nem olyan mély: az ember kitapasztalja a hősök képességeit, és igyekszik magából kihozni a legjobbat. Viszont ez egy _csapatjáték_, ahol a győzelem miatt szükséges, elengedhetetlen a csapatmunka. És ezen a ponton már nem mindegy, hogy ki mivel és mi ellen játszik, pl. hiába vannak nagyon jó támadók egy csapatban, ha nincsenek gyógyítók vagy tankok, úgy valószínűleg nem aratnak majd sok sikert.

Nekem a béta nagyon bejött, bár látom, hogy egyik-másik karakter módosítva lesz majd. Megvenni én se veszem meg azonnal, de egyrészt biztosan lesznek még ingyenes hétvégék később is, másfelől idővel le is árazhatják. Szóval én kivárok (addig meg marad a QL és a Shootmania)
"Élő gondolkodó lény vagyok, aki az információ tengeréből született!"
[62] casper007
máj 13., péntek 8:54 #2
Válasz playmore (#1) üzenetére
Most, hogy eltelt pár nap és leülepedett az élmény, azt kell mondjam, nem csalódtam. Ahogy visszagondolok arra a szűk tíz órára, egyszerűen jó volt játszani, olajozott gépezetként működött a játék, és ez egy nagyszerű alap. Persze, ha sok órát öl bele az ember valamibe, elmaradhatatlan a panaszkodás, és biztos vagyok benne, hogy lesz is miért elégedetlenkedni, de jelenleg a vásárlás alapvető kérdése, hogy lesz-e csapat.
And they're all made out of ticky tacky And they all look just the same.
[37] playmore
máj 11., szerda 13:55 #1
A béta végeztével azt mondhatom, hogy nagyon tetszett a játék, viszont akármennyire is egyszerűnek tűnik már az elejétől fogva komoly ismereteket igényel mind karakter és csapatszinten. A public bétában látszott is, hogy legtöbben nem igazán tudják mit kellene csinálni (vagy nem is érdekli őket) és így a támadóknak nagyon nehéz dolguk van egy-egy megerősített állás kitakarításakor. A sokat emlegetett Bastion probléma is ebből jön, a legtöbb játékos meg sem próbálta el/megkerülni hanem belerohantak a tűzvonalába.

Az biztos, hogy minél több emberrel játssza az ember annál jobb, illetve annál kevesebb esélye van hogy a kezdőn darálják percekig amíg le nem jár az idő
Cheers, love! The cavalry's here!
casper007
And they're all made out of ticky tacky And they all look just the same.
Ezeken a platformokon játszom
Playstation3
PC
Nintendo Wii U
Kedvenc játék-műfajaim
Akció, Kaland, FPS, Szerepjáték
Hobbijaim, szabadidőmben ezt teszem
Játék otthon, Könyvek, Mozi
Barátok, ismerősök
elvis
(offline)
liquid
(offline)
antaru
(offline)
Ghz
(offline)
drag
(offline)
bastard
(offline)
zaz
(offline)
playmore
(offline)
logen
(offline)
dreampage
(offline)
theSickness
(offline)
Lavitz
(offline)
Tommy_Angelo
(offline)
zs0lt1
(offline)
Edina
(offline)
Rolne
(offline)
Attila6
(offline)
Hellfrost
(offline)
rob
(offline)
Necroman Mk2
(offline)
Đoma
(offline)
gyuri12
(offline)
Fatman
(offline)
Vuxy
(offline)
Jackal
(offline)
axl
(offline)
Matos
(offline)
BW
(offline)
Alwares
(offline)
skiz0
(offline)
rolmanus
(offline)
jimessor666
(offline)
roli576
(offline)
Yip Man
(offline)
Sicknesshuga
(offline)
maccc
(offline)
kochanp
(offline)
Sübe
(offline)
atka
(offline)
x-doboz360
(offline)
Morwen
(offline)
sepsta75
(offline)
HuN Makaveli
(offline)
Iceakos
(offline)
kryss777
(offline)
mnorbee
(offline)
Final Doom
(offline)
Ray
(offline)
pergemark
(offline)
annie007
(offline)
erik10
(offline)
Nesh
(offline)
lorantHUN
(offline)
Joo T
(offline)
RedBoyforCE
(offline)
olin
(offline)
NikoBoy
(offline)
kicsihocza
(offline)
hocza
(offline)
regeth
(offline)
ryujani
(offline)
Gangster
(offline)
wortoo
(offline)
warass
(offline)
engé
(offline)
wodbear
(offline)
RoOte
(offline)
5T3V3N
(offline)
Quimby
(offline)
G.A.R.
(offline)
Sam360
(offline)
Xbox360Gamer
(offline)
Zombi Killer
(offline)
Enzo Di
(offline)
lamann
(offline)
Graphitman
(offline)
KiCsi MexXiS
(offline)
Wolverine
(offline)
Futrinka
(offline)
Adam360
(offline)
Yegor
(offline)
Alpár
(offline)
ne5h
(offline)
TheGameSCore
(offline)
M4ST3RCH13F19
(offline)
Amy
(offline)
John Smith
(offline)
okornyalbaro
(offline)
Bence360
(offline)
Keyoo
(offline)
MilanZila
(offline)
Zoy76
(offline)
dpb
(offline)
SRyan
(offline)
Fabri
(offline)
AnnexHUN
(offline)
Shifty Fox
(offline)
Szekitáj Chili
(offline)
FredPerry
(offline)
Svitzh
(offline)
Rolcsoo
(offline)
Kisszarka
(offline)