[8] CoolCat (offline)

Humoros - Szenzációs - Hiperaktív

Ő egy 26 éves fiú és itt lakik: /

1958 napja regisztrált felhasználó, ez idő alatt 10600 kreditet gyűjtött

2016 április
11:30 A Dark Souls olyan, mint az élet
Nehéz elkezdeni...
Ahogy öregszem, egyre befogadóbbá kezdek válni. Megváltozott a zenei ízlésem, egy totálisan más irányba, toleránsabb vagyok az emberekkel szemben, többet olvasok. A videojátékok területéhez is nyitottabban állok hozzá. A régen megszokott csőlátás, egyfajta kritikus, ám befogadóbb látásmóddá alakult. A megszokott kis szűk buborék, amiben nagyon fiatalként élünk, elkezd egyre jobban tágulni, majd egyszer kipukkan. Akkor magunkra vagyunk hagyva, és a félelem, magunkra hagyatottság érzésén átugorva kezdünk el érvényesülni a felnőtt világban. Rajtunk múlik, hogy a buborékban megtanult eszközökkel hogyan bánunk annak érdekében, hogy jobb életünk legyen. Szerintem ez a felnőtté válás folyamata...maga az élet.

Pár éve tele volt a gamer-sajtó azzal, hogy van egy új játék, ami annyira nehéz, hogy már-már teljesíthetetlen. Nagy publicitást kapott, de sokáig nem törődtem vele. Nem vagyok hardcore gamer, habár a kihívást szeretem, de sosem azért játszottam, hogy bosszankodjam, hanem az élményért. De a Darks Souls megmutatta, hogy a nehéz, olykor frusztráló, izzadtságos és lassú haladás is lehet egy pozitív élmény.

A Dark Souls maga a felnőttévállás.

Elkezdtem a nulláról úgy, hogy semmit nem tudtam a játékról, maximum videókat láttam róla. Már az elején kétségbeejtő kérdéseket tettem fel magamnak: "Melyik kaszt a jó? Mire jók ezek a skillek?" Majd egy tutorialnak megfelelő pálya után (ami a szájbarágós bugyuta tutorialokhoz képest jól meg lett csinálva), még több kérdés merült fel bennem, ami teljes sötétséghez vezetett. Menni kell, haladjunk, majd eldől. Ahogy kezdtem alkalmazkodni, és beletörődni abba, hogy kevés irányítást fogok kapni, a sötétség idővel világosabb, és világosabb lett. Csak rajtam múlt mennyire lesz fény, és mennyire fogok tudni alkalmazkodni. Mint az életben. A játék nehéz. De a halál itt a kaland része. Design szempontból ha a karakterünk meghal, akkor egyfajta jutalommegvonást, büntetést kapunk. Elvesztünk egy életpontot, megfosztanak addig megszerzett fegyvereinktől stb. Viszont itt a recovery system miatt tulajdonképpen nem kapunk büntetést. Egy jelzést, hogy hol rontottunk, és hol lesz lehetőségünk javítani. Egyfajta ösztönző checkpoint. A 8 bites játékok sokszor azért voltak nehezek, hogy ne csak kihívást nyújtsanak, de kinyújtsák a játékidőt, amik a limitációk miatt korlátozottak voltak. Ezzel nemcsak trükköznek, de értéket is adnak. Jó érzés letudni egy pályát, vagy egy egész játékot úgy, hogy megdolgoztunk érte. Visszacsatolást kapunk a teljesítményükről. A Dark Souls is ilyen. Mint az életben. Folyamatos visszacsatolást kapunk arról, hogy megoldunk egy feladatot vagy elbukunk. De a feladatok a megoldás kimenetelétől függetlenül, folyamatosan jönnek.

A buborék kipukkan.

Ahogy az életben is, egyszer a játékban is kipukkan a buborék. Ez Anor Londo. A Boss legyőzése nemcsak felkészülést igényel, de be kell vetnünk minden addigi tudásunkat. A játékban egy fordulópont, nemcsak designs szempontból. Ezt nem is kapjuk ingyen. Én egy évig rá sem néztem, mert itt elakadtam. Pedig a Boss legyőzése után a világ megnyílik előttünk, nem csak a teleportálás miatt. Ekkor kapunk egy pozitív löketet, egy visszacsatolást, hogy jól csináljuk. Visszatérve a már könnyebben elérhető helyekre már egyszerűbb dolgunk lesz az új eszközök felkutatásánál. Aztán új helyek, nehezebb akadályok jönnek, majd a végjáték.

Szép, mert annyi különböző karakterrel lehetünk, más eszközökkel, és más mód közelíthetünk meg egy problémát. Mint az emberek. Mindenki más. Máshogy néz ki, más eszközökkel rendelkezik, máshogy old meg dolgokat. A játékban a halál nem más, mint egy akadály megoldásának a végkimenetele. Tőlünk függ, hogyan állunk hozzá. Teljesítjük, vagy a kudarc után megfutamodunk.

Viszont egy dolog közös minden emberben. Ahogy a játék, egyszer az életünk is véget ér. Emlékezhetünk a küzdelmeinkre pozitívan is. Emlékezhetünk rá, hogyan sikerült teljesíteni, majd a halálos ágyon örömmel távozhatunk. Hiszen mindent megtettünk. Elmondhatjuk, hogy sikerült teljesíteni az életet. Csak azt becsüljük meg, amiért megküzdöttünk. Az életünk is ilyen.

A Dark Souls olyan, mint az élet. Nehéz elkezdeni, és tőlünk függ, hogyan ér véget.
7 komment

[21] CeXzer
ápr 19., kedd 12:51 #7
Válasz backstab (#3) üzenetére
Ennek a hozzászólásnak a hatására újrakezdtem knighttal, így 3. próbálkozásra ment a nyamvadt fa, és nem csak azért, mert már ismertem, hanem mert nem mind1, hogy egy ütés az életem 3/4-ét viszi le, és nagyon jókor kell ugrani, hogy elkerüljem, vagy elég felemelnem a pajzsot és ott tartani, hogy csak 1-2%-ot veszítsek, és ha ezt is elbénázom, akkor is legrosszabb esetben 1/5-öt sebez, de általában annyit sem. Szal első végigjátszásra marad a knight, mert páncél nélkül hajam tépem.
The laws of time are mine AND THEY WILL OBEY ME!
[43] multishoot
ápr 18., hétfő 12:53 #6
Válasz keviny (#5) üzenetére

Egyre jobban. [Rühiblokker user]
[60] keviny
ápr 18., hétfő 9:13 #5
"A Dark Souls olyan, mint az élet"
- Oravecz Coolcat
all my friends are skeletons
[21] CeXzer
ápr 18., hétfő 7:58 #4
Válasz backstab (#3) üzenetére
Háát így páncél nélkül, egy szál uchigatanával csak kb 3 órám van benne, de a végén csak kivágtam Azt imádom ebben a játékban, hogy szinte minden nekifutásnál egy fél ütésnyi hpja maradt a végén, így naná, hogy azonnal meg kellett próbálni újra.
The laws of time are mine AND THEY WILL OBEY ME!
[30] backstab
ápr 18., hétfő 6:09 #3
Válasz CeXzer (#2) üzenetére
A herés-f*sós? Az igen! De később lesz sokkal durvább is.
"Be an Optimist Prime, not a Negatron!"
[21] CeXzer
ápr 17., vasárnap 21:11 #2
Én most erre csak annyit tudok mondani, hogy nem elkezdeni nehéz, hanem kib***ott fa!
The laws of time are mine AND THEY WILL OBEY ME!
[23] maccc
ápr 16., szombat 22:07 #1
Jó írás!.

Én Bloodborne-t tolom most nagy elánnal. Egész héten nem volt időm játszani vele, most szabad péntek-szombatomon vagy 12 órát belenyomtam. Anno az első Souls tetszett meg nagyon, de nem volt hozzá türelmem, hogy befejezzem , ezt viszont tuti befogom, aztán jöhet a DS3 is.
LiveID: svenike92 PSN ID: Svenike92
CoolCat
CoolCat még nem írt idézetet!
Ezeken a platformokon játszom
Xbox 360
Kedvenc játék-műfajaim
Akció, Akció/Kaland, Kaland, Szórakoztató, FPS, Retro
Hobbijaim, szabadidőmben ezt teszem
Barátok, ismerősök
Brandon
(offline)