A múlt héten elstartolt a trueachievements közösség nagy acsívment vadászó erőpróbája, melynek végén kiderül ki az az időmilliomos, kitartó és nem kicsit fanatikus gamer a site-on, aki a legprofibban szedi ki az eredményeket 2016-ban. Én is beneveztem és a tovább után megosztom veletek, hogyan sikerült az eddigi szereplésem az egyenes kieséses versenyben. Élménybeszámoló következik:
Aki nem tudná, a fent említett honlap főleg olyan játékosok olvasztótégelye (más site-ok mellett természetesen), akik az xbox öcsívmentek kiszedését az átlagnál komolyabban veszik. A teljesség igénye nélkül: a TA megoldásokkal, tippekkel segíti a tanácstalan játékosokat, saját szorzóval rangsorolja a cheevókat nehézségük szerint és minden olyan dolgot megtalálni, amit egy videojátékokkal foglalkozó honlaptól elvárható (de ennyi ingyenreklám után befejezem).
A regisztrált felhasználók eredményeit, előmenetelét figyelemmel kíséri, trackeli a honlap és a legváltozatosabb statisztikákat tudja megmutatni. A versenykiírás is nagyban támaszkodik erre, meglehetősen korrekt algoritmust tettek mögé. A kezdeti fázisban a sorsolás a versenyzők korábbi játékai alapján próbált hasonló érdeklődésű ellenfeleket összepárosítani.
A lebonyolítás pedig a következő: 1 kör - 1 hétig tart és a két riválisnak ennyi idő alatt kell kinyitni ugyanazt a 20 achievementet a meglévő játékaiból. A meglévő játékoknak azokat tekintik a szabályok szerint, amiből már kinyitottak a játékosok csívót vagy manuálisan betették a "my games collection" listájukba. Ezt érdemes volt megtenni a verseny előtt, hogy ne csak rég elfelejtett címekből álljon a lista, hanem egészüljön ki a még el se kezdett játékokkal illetve szégyenhalom darabjaival is.
A párosból az jut tovább, aki:
Először nyitja ki a 20 acsit vagy többet nyit ki a forduló végéig,
Holtverseny esetén a győztes, aki a 20 közül a legnehezebb acsit kinyitotta,
Ha mindkét játékos kinyitotta, az, aki előbb tette meg azt.
(Az öcsívmentek nehézségét a honlap a "trueachievement" együtthatóval kezeli egyébként. Ez az alapján változik, hogy egy bizonyos játék esetében az összes, azt a játékot játszó felhasználó közül mennyien tudták az adott acsit kinyitni. Egy prológusér járó csívó általában 1.00 körüli szorzóval bír, míg egy bonyolult, pl multiplayer winstreak esetében nem ritka a 3-4 szeres szorzó.)
A kiválasztott 20 achievement egyébként szépen eloszlott nehézség szerint, kb 10 egyszerű, story related és 10 nehezebb, trükkös feladat várta a riválisokat.
A regisztráció után pár napig nagyon vártam a kezdést, kíváncsi voltam hogyan fog a gyakorlatban működni a dolog, de aztán kissé visszaesett az érdeklődésem nem követtem szorosan a honlap híreit, nem is volt nagyon kidobolva, hogy elkezdődött a vetélkedő.
Múlt csütörtökön látom ám, hogy javában megy a verseny, 3 és fél nap van hátra, Egyesült Államok-beli ellenlábasom pedig 8:0-s előnyre tett szert. Tudtam hogy aznap és péntek este is más elfoglaltságom lesz, így arra gondoltam hogy a hétvége egy őrült hajrá lesz, megpróbálok tisztességesen helyt állni, amennyire tőlem telik.
Az alábbi lista tornyosult előttem, telis-tele xbox360-as játékokkal és csak néhány one-os illetve visszafelé kompatibilis címmel. Pörgött az agyam, hogy tudom megszervezni a dolgokat, hogy legyen esélyem. Szombat délelőtt csomagoltam is elő a régi gépem és indítottam a digitálisan megvett gammák letöltését, míg a one-on megkezdtem a hajszát.
Legoptimistább becslésem szerint is 10-11 pontot tudtam szerezni. Volt jónéhány olyan cheevo, amikre esélyem nem volt, rég nem volt a birtokomban a lemez (SW Force Unleashed, Kung-Fu Panda, Prototype, Devil May Cry 4,Overlord 2, Unreal Tournament, Fear 2), mintahogy 360-as kinectem sincs már a Kinect Sports-hoz.
Sebaj, harcra fel, győzni kell!
Hogy mi történt az őrült hétvégén? A következő bejegyzésből megtudjátok...