Rengeteg Gears 4 infó szakadt a nyakunkba, és közeleg a Béta!
Március 8-val kezdődően a Game Infromer elkezdte önteni az infókat az új Gears játékról, és az kell hogy mondjam, nagyon megnyerő!
Sajnos valamilyen oknál fogva a GI már jó pár éve blokkolja hazánkat a weboldalukról, így aki szeretné az eredeti cikkeket olvasni annak proxy-t kell használnia.
Menj ide: Click!
És ott a web címnek add meg ezt: http://www.gameinformer.com/p/gears4.aspx
És így már számunkra is elérhető a tartalom!
Ezek mellett itt elérhető az újságban megjelent tartalom, amiben még több érdekesség olvasható a játék tervezéséről, megvalósításáról: Click!
Maradunk Serán, csak 25 évvel a Gears 3 után. Fő szerepben JD Fenix, Marcus Fenix fia, róla annyit tudni hogy a később újraformált COG (igen kialakítottak egy újabb koalíciót) katonája volt, de dezertált egy balul elsült, titkosított küldetés miatt.
Katona társa Del "Delmont" Walker akivel már az akadémián jó barátok lettek, követte őt, és együtt hagyták ott a koalíciót. Del egy árva, semmit nem tud a szüleiről.
Mivel Sera lakossága 25 évvel később is ugyanolyan megosztott mint a trilógia idején, most is van egy csoport akik nem akartak a koalícióban lennő ők a kívülállók (Outsiders), egy ilyen településben él most JD és Del, amikoris különös lények megtámadják azt ez új ellenség, a raj (Swarm). Sok gyilkolás mellett számos embert elraboltak ismeretlen okokból ,köztük a vezért is Reyna-t aki a harmadik játszható karakter édesanyja. És ő lenne Kait Diaz. Mivel JD, Del és Kait az egyetlen túlélők, a raj nyomba erednek, h kiderítsék mik is ezek, és őket miért hagyták meg, illetve kiszabadítsák a bajtársaikat. Míg JD és Del COG-ként gondolkoznak, Kait egy más szemszögből áll a dolgokhoz, tekintve h ő egy kívülálló. Érdekesség h a kampány kétszemélyes lesz, az első játékos mindig JD, a második választható lesz a két mellék karakter között. Attól függően h kivel játszunk, kicsit más perspektívát vesz majd a sztorinak egy-két része.
Az időjárás teljesen megvadult, az imulzió elpusztítása miatt (ezzel ugye minden fosszilis alapú nyersanyagot is levesztettek), ebből következve vannak nagyon durva viharok, amiknek négy fázisa lesz. 1-3ig egyre erősödő, a harmadik már elferdíti a kilőtt golyókat, így érdemes lesz taktikailag helyezkedni. Viszont a viharban a fedezékeket sokszor ki lehet majd lőni amivel akár több ellenséggel is jól kitolhatunk! A 4. szintek, nem lesznek ellenségek, hanem helyettük villámcsapások amiket kerülgetve kell majd fedezékből-fedezékbe bújnunk a túlélés céljából!
Szerencsére visszaállunk az eredeti (Gears 1-3) irányításhoz, de azért vannak új trükkök, többek között; Visszatér a fedezéken-át rúgás. A TC ígéri h újradolgozták az egészet, és sokkal megbízhatóbb lett a Gears 3-hoz képest (majd meglátjuk..). Új képesség a fellökés, kis momentummal nekifuthatunk az ellenségnek, akit így kibillentünk az egyensúlyból! Másik képesség a fedezéken keresztül, gyors gyilkolás késünkkel! (A három frakciónak külön kinézetű kése van) A TC azt ígéri h míg a kampányban ez hatékony gyilkolási módszer lesz, PVP-ben több mód is lesz ennek kivédésére.
Várhatóan felbukkannak szereplők az eredeti trilógiából ,de a kevesebb mint 5 ilyen szereplő lesz. (nem tudni kik és mennyi pontosan)
A jó öreg Jack robot nem lesz benne az új részben, a kampány nehézségtől függően, e várhatóan hosszabb az első Gears-nél.
A kampány 1080p 30fps lesz, míg a multi 1080p 60fps
[im]http://i.imgur.com/Dsxbdr0.jpg[/img]
A fegyverek amik képeken feltűntek: Lancer, Gnsaher shoti, Snub pisztoly (ez a három idáig meg lett erősítve h vannak), továbbá feltűntek; Longshot sniper, HammerBurst MKII (Gears 2-3), Boltok revolver, Torkos nyílpuska ás Frag gránát. Három új fegyverről tudunk:
Dropshot - egy minifúróra erősített robbanótöltetet kilövő fegyver (ényegében a Digger-t helyettesíti, mivel a Locustok kihalása utána olyannal már nem nagyon találkozhatunk)
Buzzkill - Az Unreal Tournament, vagy akár Dead Space.ből is ismerős lehet, forgó fűrész lapokat kilövő fegyver.
És ugye a harci késünk (Combat Knife)
A Swarm-ról annyit tudni hogy eredetüknek köze lehet egy Locust tömegsírhoz. Ők már nem csak a föld alól jöhetnek hanem akárhonnan (nem föld alatt élnek), és ilyen keltető bábokban nőnek. Kezdve a Juvie-kal amik kis gyenge, de gyors egységek, pont mint a Wretch-ek (tömegesével halálosak), viszont ezek akár tovább fejlődhetnek drónokká, akik már ugyanúgy fegyverhasználatra is képesek. A Swarm drónokra jellemző hogy vöröses páncélt növesztenek magukra. Ott van még a Pouncer, az E3 trailerben létható fura óriás vakondok-patkány szerű lény. Ő rá pl jellemző lesz h ha fedezékben vagyunk akkor megpróbál ránk ugrani, és leteríteni, míg ha inkább mászkálunk akkor a farkából lövelli a tüskéit ránk.
Multplayer
A zárt béta tesztje ideje Ápr.18 - 24-ig, ebben azok vesznek részt akik megvették és játszottak a Gears UE-el.
A nyitott béta pedig bárki számára Ápr. 25 - Május 1-ig tart majd.
Bár nincs hivatalos infó kijelentették h tisztában vannak a Horda mód fontosságával, és népszerűségével!
A játék Swarm (szörny) vs COG vagy Outsider (ember) ellen lesz. (nincs ember-ember elleni baromság)
Az említett szélviharok nem lesznek benne a multiban.
Sokkal nagyobb figyelmet szenteltek a multira mint bármelyik Gears játékban ezelőtt, itt a pályákat, már a kampány tervezése mellett elkezdték csinálni (példa h kb a Gears 1-ben 90% kampány, 10% multi volt a belefektetett energia, a Gears 3-nál ez kb 70% / 30%)
Egyéb érdekesség h tényleg komolyan sok időt fektettek a kidolgozásába a játéknak, említve van h mehettek volna azzal h a Gears 3 után folytatják és h "jajj a kókuszok mégsem haltak ki mind" ,de inkább egy jobban hihető sztorit akartak, új karakterekkel, egy új korszakot elindítva. A szereplők is sokkal hihetőbbek, nem 150 kilós szteroid bombák, hanem reális megjelenésű katonák, és próbáltak nekik mélyebb személyiségeket adni. És a sztori is belsőségesebb lesz, ezértis van a 2 fős co-op, és sokkal hasonlóbb lesz az első rész sötét hangulatára. Apróság h olyanra is odafigyeltek, h mivel 25 éve béke van, a felszereltség nem a legjobb, ezért van az pl ah az új fegyverek (Dropshot, Buzzkill) pl olyanok mintha egy építkezésről összeszedett szerszámokból lennének összerakva, mivel, improvizálniuk kell.
Személyes véleményem h ez tényleg egy nagyon látszik az elolvasottak alapján h dolgoztak vele, és jóra akarják megcsinálni, teljesen tetszenek az ötletek, és jó, hihető sztorinak tűnik amit kapni fogunk. Nagyon jó, h Kicsit visszakaptuk a Locustokat, de mégsem! A Gears nem Gears kókuszok nélkül! :)